نتانیاهو خواستار خروج تدریجی آمریکا از سوریه است

 نتانیاهو خواستار خروج تدریجی آمریکا از سوریه است   11دی-97
ترامپ سیاست خروج تدریجی خروج نیروهای نظامی آمریکا ازسوریه رادنبال می کند.
تهران – ایرنا – رسانه های صهیونیستی گزارش دادند بنیامین نتانیاهو از دونالد ترامپ خواسته که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه به صورت تدریجی انجام شود؛ موضوعی که وی قصد دارد در دیدار احتمالی اش با رئیس جمهوری آمریکا در سوئیس درباره آن گفت وگو کند.
به گزارش دوشنبه شب ایرنا، رسانه های صهیونیستی به نقل از یک منبع دیپلماتیک اعلام کردند نخست وزیر این رژیم اخیرا تماسی تلفنی با ترامپ برقرار کرد تا نسبت به خروج تدریجی نیروهای آمریکایی از سوریه اطمینان حاصل کند.
به نوشته جروزالم پست، این تماس تلفنی دو روز پیش از اعلام ترامپ مبنی برعقب نشینی ازسوریه انجام شد. ترامپ گفت که همه 2هزار نیروی آمریکایی را از سوریه خارج می کند.
درخواست نتانیاهو در شرایطی است که ترامپ پیشتر بر خروج فوری و سریع از سوریه تاکید کرده بود.
بنیامین نتانیاهو که در برزیل به سر می برد قرار است فردا (سه شنبه) در برازیلیا با «مایک پمپئو» وزیرخارجه آمریکا در این باره صحبت کند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی و پمپئو فردا در مراسم تحلیف «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهوری منتخب برزیل شرکت می کنند.
بلومبرگ گزارش داد که نتانیاهو از پمپئو خواهد خواست که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه به آهستگی انجام شود.
«
جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید قرار است روز یکشنبه آینده در قدس با نتانیاهو دیدار کرده و مساله عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه را با وی مطرح کند.
این در حالی است که نتانیاهو برای دیدار با ترامپ در داووس سوئیس در ماه ژانویه برنامه ریزی می کند. احتمال می رود که ترامپ برای حضور در اجلاس داووس به سوئیس برود.