شكسته نفسي مدعيان اصلاحات و اعتدال در سربالايي وعده ها!


شكسته نفسي مدعيان اصلاحات و اعتدال در سربالايي وعده ها!  9دی-97
سخنگوي حزب كارگزاران سازندگي به اظهارات محمود واعظي، رئيس دفتر رئيس جمهور درباره انتخابات 92 و 96 واكنش نشان داد.
مرعشي در گفت وگو با خبرنگار «انتخاب»، در سخناني كنايه آميز گفت: به آقاي واعظي بگوييد شكسته نفسي مي كنيد، آقاي روحاني با اتكا به تو پيروز انتخابات شد.
او در ادامه اظهاراتش خطاب به واعظي افزود: اصلاح طلبان كه هيچ، حتي اعتدالي ها هم در پيروزي آقاي روحاني نقشي نداشتند؛ فقط شما بوديد!
به گزارش «انتخاب»، ماجرا از اظهارات اخير سعيد حجاريان آغاز شد. او با تاكيد بر دفاع اصلاح طلبان از روحاني در زمان انتخابات، گفته بود: من پيش تر هم گفته ام، ما با دكتر روحاني عقدي- به صورت ائتلاف- نبسته بوديم. ايشان وعده هايي به مردم دادند و مردم هم به دليل همان وعده ها پاي صندوق راي رفتند. دفاع ما، بر اساس همين وعده ها بود و نه خواسته هاي حداكثري خودمان. اما، ايشان به بسياري از وعده هايش يا نخواست يا نتوانست عمل كند و في الواقع زمانيكه از خود عبور كرد، طبعا بخشي از اصلاح طلبان هم ناگزير با ايشان زاويه پيدا كردند.
در واكنش به اظهارات حجاريان، محمود واعظي، رئيس دفتر روحاني و از اعضاي ارشد حزب اعتدال و توسعه كه حلقه اول اطرافيان روحاني عمدتا از همين حزب هستند گفت: اين طبيعي است كه در هر انتخاباتي عده اي از كسي حمايت مي كنند و عده اي از فرد ديگري حمايت مي كنند. او توضيح داد: اينكه ما در سال 96 با گروهي نشسته باشيم و با هم چيزي را به عنوان ائتلاف امضا كرده باشيم خير، نه در سال 92 اين كار را كرده ايم و نه در سال 96.
اظهارات واعظي كه از آن بوي كنار زدن نقش اصلاح طلبان در پيروزي روحاني در سال 92 به مشام مي رسيد، با واكنش اصلاح طلبان مواجه شد.
محمدعلي ابطحي در توئيتي نوشت: آقاي واعظي گفته ما با هيچ گروهي ائتلاف نكرديم. نه در سال 92 و نه در سال 96. يعني راي مال خود آقاي روحاني بوده و نه به خاطر حمايت اصلاح طلب ها. به نمك نشناسي كاري ندارم، ولي قربان دهنت آقاي واعظي. اصلا همه راي مال خود آقاي روحاني بوده. همه افتخارات دولت و رئيسش هم مال خودتان. قبول؟
يادآور مي شود اظهارات كساني چون ابطحي و مرعشي نوعي فرار به جلو و مظلوم نمايي محسوب مي شود؛ چه اينكه افراطيون مدعي اصلاحات ده ها بار مدعي شده اند: روحاني رايي از خود نداشت، فاقد گفتمان بود، اعتدال روش است نه گفتمان، دولت رحم اجاره اي اصلاح طلبان است و...
همچنين كارگزاراني ها مدعي هستند اگر چوب خشك جاي روحاني بود، بهتر از او مديريت مي كرد. آنها در بيانيه اي، دولت را فاقد كفايت و دولت بزمي توصيف كردند و اين در حالي است كه معاون اول دولت، كارگزاراني است.
منت گذاري اصلاح طلبان بر سر روحاني در حالي است كه در انتخابات 92 و تا 3 روز مانده به انتخابات، راي روحاني 11 درصد و راي عارف 8 درصد بوده است.
در انتخابات 88 راي نداده بود اما به تقلب اعتراض مي كرد!
يك فعال فتنه سبز پس از يك دهه اعتراف كرد كه اصلا در انتخابات شركت نكرده و راي نداده است.
مجيد توكلي از سردمداران بازداشت شده اغتشاشات خياباني سال 88 است كه با ادعاي اعتراض به تقلب در انتخابات رياست جمهوري دهم، تهران را به آشوب كشيدند.
وي زماني قصد داشت با پوشش زنانه از كشور فرار كند كه بازداشت شد. نامبرده اخيرا ضمن توئيتي تصريح كرد: «در انتخابات 88 هم شركت نكردم و راي ندادم