عباس: حاضر نیستیم از یک وجب خاک قدس دست بکشیم

 عباس: حاضر نیستیم از یک وجب خاک قدس دست بکشیم  11دی-97
به جا بود ترامپ به جای انتقال  سفارت آمریکا به بیت ا لمقدس تلاش برای تشکیل دولت مستقل  فلسطین می کرد تا عوامل نفوذی رژیم ولایت فقیه درون فلسطین و  حزب الشیطان لبنان   همراه بانقش جنگ افروزانه اش در منطقه خنثی می شد وشرایط برای صلح وآرامش منطقه فراهم می شد.
تهران – ایرنا – 'محمود عباس' رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه گفت که قدس فروشی نیست و هرگز حاضر نیستیم که حتی از یک وجب خاک آن دست بکشیم.
به گزارش روسیا الیوم، محمود عباس که در مراسم پنجاه و چهارمین سالگرد تاسیس جنبش فتح در رام الله صحبت می کرد، گفت: به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هرگز اجازه نمی دهد که قدس را به رژیم صهیونیستی بفروشد.
وی تاکید کرد که قدس پایتخت ابدی کشور فلسطین باقی خواهد ماند.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اضافه کرد که هرکس که درخصوص معامله قرن صحبت کند با سیلی قرن پاسخ خواهد گرفت.
عباس گفت: قدس ما را نخواهیم فروخت و هرگز به هیچ شکلی معامله قرن را که از سوی همه فلسطینی ها مردود است ، نخواهیم پذیرفت.
براساس طرح معامله قرن، دولت فلسطین با مرزهای موقت شامل نیمی از کرانه باختری و نوار غزه بدون قدس اشغالی می شود که بررسی مساله پناهندگان را نیز در برمی گیرد.
صهیونیست ها سالهاست که برای قدس طرح های درازمدتی در دست اجرا دارند؛ مهمترین طرح صهیونیست ها در این راستا، ایجاد قدس بزرگ است.
اشغالگران قدس در طرح قدس بزرگ قصد جداکردن محله های فلسطینی نشین مثل شعفاط، کفر عقب و ابودیس و در مقابل آن الحاق شهرک های صهیونیست نشینی چون «آریئِل» را به قدس دارند و تلاش می کنند یک قدس بزرگ به وجود آورند که خالی از فلسطینیان باشد.
صهیونیست ها برای ایجاد قدس بزرگ، توافقاتی چون اسلو و قطعنامه های سازمان ملل متحد را زیرپا گذاشته و از خط سبز که مرز سرزمین های اشغالی و کرانه باختری محسوب می شود، نیز ده ها کیلومتر فراتر رفته اند.