یک آمریکایی به جرم جاسوسی در مسکو دستگیر شد

یک آمریکایی به جرم جاسوسی در مسکو دستگیر شد10 دی -97
مسکو- ایرنا- شبکه دوم تلویزیون دولت روسیه اعلام کرد که سازمان امنیت این کشور یک تبعه آمریکایی را به جرم جاسوسی در مسکو دستگیر کرده است.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا، نام این فرد «پل اولیان» است و گفته می شود در هنگام جاسوسی دستگیر شده است.
رسانه روسی تصریح کرد که این فرد سه روز پیش دستگیر شده است اما امروز سازمان امنیت روسیه خبر آن را منتشر کرد.
سازمان امنیت روسیه براساس ماده 276 قانون کیفری این کشور به نام «جاسوسی» علیه این فرد آمریکایی طرح دعوا کرده است.
بر اساس قانون کیفری روسیه، مجازات افرادی که به جاسوسی متهم شوند بین 10 تا 20 سال زندان است.
گفتنی است، روابط روسیه و آمریکا تیره است و در دو سال اخیر دو کشور بخشی از املاک دیپلماتیک یکدیگر را توقیف، دو کنسولگری را تعطیل و شماری از دیپلمات های طرف مقابل را اخراج کرده اند.
آمریکا در پنج سال اخیر بیش از 60 بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد روسیه وضع کرده است.
تابستان امسال یک روز پس از برگزاری نشست سران روسیه و آمریکا در هلسینکی فنلاند بود که رسانه های آمریکا خبر دادند ماریا بوتینا دانشجوی 30 ساله اهل روسیه در این کشور به اتهام جاسوسی و تلاش برای نفوذ در حزب جمهوری خواه آمریکا بازداشت شده است.
رسانه های آمریکا اواخر ماه گذشته خبر دادند که وی پس از چند ماه سرانجام اتهام جاسوسی را پذیرفته و قبول کرده که به همکاری با یک مقام دولت روسیه اعتراف کند.
آمریکا بوتینا را متهم کرده که عامل روس ها بوده و تلاش کرده تا در سازمان هایی مانند «اتحادیه ملی سلاح» آمریکا نفوذ کرده و از ارتباط شخصی خود برای پیشبرد منافع روسیه استفاده کند.
«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پس از اعلام خبر اعتراف این تبعه روس به شرایط غیر انسانی ایجاد شده برای او از سوی آمریکایی ها شامل قرار دادن در سلول انفرادی، شکنجه و فشارهای روانی دیگر اشاره و اعلام کرد که روسیه می داند بوتینا مجبور به اعتراف به کار نکرده شده است بنابراین از تبعه خود حمایت خواهد کرد