سخنگوی وزارت دفاع آمریکا کناره گیری کرد

 سخنگوی وزارت دفاع آمریکا کناره گیری کرد11دی-97
تهران – ایرنا – اندکی پس از خداحافظی «جیمز متیس» از وزارت دفاع آمریکا، «دانا وایت» سخنگوی این وزارتخانه نیز استعفا داد.
به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا، وایت در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: از این دولت به دلیل فرصتی که برای خدمت در کنار وزیر دفاع متیس، نیروهای مسلح و همه کارکنانی حامی آنها برایم فراهم کرد، سپاسگذارم. این افتخار و امتیازی برای من بود.
دوشنبه آخرین روز حضور متیس و وایت در وزارت دفاع بود. «چارلز سامرز» معاون وایت از اول ژانویه به عنوان سخنگوی موقت پنتاگون فعالیتش را شروع می کند. هنوز اطلاعاتی درخصوص علت استعفای وایت منتشر نشده است.
وایت پیش تر در کانون خبرهایی جنجالی قرار داشت. گفته شده که وی کارکنان زیردستش را وادار کرده بود تا کارهای شخصی اش را انجام دهند. پنتاگون در این زمینه تحقیقاتی انجام داده بود.
استعفای وایت درحالی است که متیس و «برت مک گورک» فرستاده آمریکا در ائتلاف ضدداعش به دلیل اختلاف با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از سمتشان کناره گیری کردند. اختلاف متیس و مک گورک با رئیس جمهوری به دلیل تصمیم ترامپ برای عقب نشینی از سوریه بود. ترامپ این تصمیم را برخلاف توصیه مشاوران امنیتی و دفاعی اتخاذ کرد.
متیس قرار بود تا اواخر ماه فوریه در سمتش بماند اما ترامپ اعلام کرد که «پاتریک شاناهان» معاون متیس از اول ژانویه به عنوان کفیل وزارت دفاع فعالیتش را شروع می کند. متیس در یک پیام مکتوب خداحافظی خطاب به کارکنان وزارت دفاع از آنها خواست تا «به کشور خود ایمان داشته» و به همپیمانی با «متحدان علیه دشمنان» پایبند بمانند.
مک گورک نیز در پیامی توئیتری با اشاره به اینکه دوشنبه آخرین روز حضور وی در وزارت خارجه است، افزود: برای همکاران نظامی و غیرنظامی آرزوی خوبی می کنم. آنها در شرایط بسیار سخت برای دفاع از منافع کشور بزرگمان کار می کنند.