گذاشتن كلاه FATF بر سر مردم با روش برجام؟!


گذاشتن كلاه FATF بر سر مردم با روش برجام؟!
معاون حقوقي رئيس جمهور: FATF تسهيل كننده روابط بانكي است و بايد عجله كرد! 9 دی-97
برجام ادامه سیاست 40 ساله  نه فقط سرکار گذاشتن مردم که پایمال کردن حق و حقوق شان و نادیده گرفتن منافع ملی کشور  می باشد.
معاون حقوقي رئيس جمهور گفت: زمان خيلي كوتاه است و ما براي تسهيل روابط بانكي به مصوبات FATF نياز داريم! اين در حالي است كه حاميان برجام در سال هاي گذشته نيز همين رويكرد را براي امضاي اين توافق به كار بستند اما بعد از سه سال اعتراف كردند كه گره زدن معيشت مردم به برجام، براي اين بود كه مطالبات را براي امضاي توافق بالا ببريم و در اصل هدف برجام، اقتصادي نبود!
سرويس سياسي: لعيا جنيدي معاون حقوقي رئيس جمهور گفت: بدون شك مصوبات مرتبط با FATF براي كشور فايده دارد. البته از نظر نوع ارتباط با گروه اقدام مالي يا FATF زمان خيلي كوتاه است اما نمي توان گفت زمان تمام شده است.جنيدي افزود: يكي از فوايد قانون شدن لوايح چهارگانه مي تواند تطبيق ما با معيارها و استانداردهاي حقوقي مورد تاييد FATF باشد كه در اين صورت رابطه ما با سيستم بانكي بين المللي تسهيل مي شود. وي در ادامه گفت: ما به اين مصوبات نياز داريم و اين طور نيست كه فقط هدفمان از قانون شدن آنها، FATF باشد. به همين دليل تكميل مراحل قانونگذاري مفيد و لازم است.
گروگان گيري معيشت مردم!
معاون حقوقي رئيس جمهور گفته است كه زمان خيلي كوتاه است و ما براي تسهيل روابط بانكي به مصوبات FATF نياز داريم! اين دقيقا گذاشتن كلاه بر سر مردم با روش برجام است. حاميان برجام در سال هاي گذشته نيز همين رويكرد را براي امضاي اين توافق به كار بستند و با گره زدن معيشت مردم به برجام، درباره خسارت هاي روزانه به دليل تاخير در اجراي برجام هشدار مي دادند.  اما بعد از سه سال اعتراف كردند كه گره زدن معيشت مردم به برجام، براي اين بود كه مطالبات را براي امضاي توافق بالا ببريم و در اصل هدف برجام، اقتصادي نبود! ظريف در روزهاي گذشته اذعان كرد كه «به دليل فشارهاي برخي محافل داخلي كه مي خواستند فرايند برجام طي شود دولت مجبور شد كه سرنوشت برجام را با  اوضاع اقتصادي مردم گره بزند تا مطالبات را براي انعقاد توافق بالا ببرد». اين يعني ما مي خواستيم يك توافق را به هر قيمت امضا كنيم و براي اينكه مسير هموار شود، به دروغ معيشت مردم را به توافق گره زديم! ظريف همچنين در روزهاي گذشته گفته بود، هدف از برجام اقتصادي نبود! اين در حالي است كه دولتمردان در سال هاي گذشته همه امور كشور حتي آب خوردن مردم را به برجام گره زده و مدعي بودند كه همه مشكلات كشور به واسطه اين توافق حل خواهد شد. ظريف نيمه مهرماه سال جاري در جلسه علني مجلس با موضوع بررسي الحاق ايران به كنوانسيون مقابله با تامين مالي تروريسم «CFT» گفته بود: «نه بنده و نه رئيس جمهور نمي توانيم تضمين بدهيم كه با پيوستن به اين لايحه مشكلات ما حل خواهد شد.»  در حال حاضر دولتمردان براي جاانداختن لوايح مرتبط با FATF از همان ترفند تكراري در برجام استفاده مي كنند. گره زدن معيشت مردم به اين لوايح و هشدار درباره خسارت هاي تاخير در پيوستن به آن.
رفتار دوگانه FATF
سردار وحيدي، رييس دانشگاه دفاع ملي گفت: تروريسم يكي از عناويني است كه دشمنان عليه ما به كار مي برند و مي گويند كه ايران بزرگ ترين كشور حامي تروريسم محسوب مي شود، اين درحالي است كه رژيم صهيونيستي رسما ترور را انجام مي دهد و آن را اعلام مي كند، بزرگ ترين گروه هاي تروريستي همواره مورد حمايت دشمنان ما قرار مي گيرند.  وحيدي در ادامه گفت: موضوع FATF و مبارزه با پولشويي در حالي مطرح مي شود و ايران را رسما جزو كشورهاي پر ريسك اعلام كردند درحالي كه برخي كشورها به جابجايي مالي و حضور گروه هاي تروريستي تبديل شده اند.