رکوردشکنی کرونا در غرب مرگ 4000 نفر در آمریکا و 60 هزار مبتلا در انگلیس

 طی یک روز اتفاق افتاد

رکوردشکنی کرونا در غرب مرگ 4000 نفر در آمریکا و 60 هزار مبتلا در انگلیس  13- دی – 99

هدف از  اوین نامه کیهان از  برجسته کردن آمار مرگ کرونا در غرب وآمریکا اطلاع رسانی نیست بلکه هدف به حاشیه بردن ی انتقال خبر  آمار سانسور شده  مرگ ومیرها در ایران است

آمریکا و انگلیس بار دیگر رکورد موارد ابتلا به کرونا و مرگ بر اثر این ویروس را شکستند، به طوری که حدود 4000 آمریکایی طی یک روز قربانی این ویروس شدند و در همین مدت، بیش از 60 هزار نفر در انگلیس هم به کرونا مبتلا شدند.

همزمان با رکوردشکنی کرونا در آمریکا‌،اخبار و گزارش‌ها حاکیست روند شکسته شدن رکورد مبتلایان روزانه به کرونا در کشورهای اروپایی نیز همچنان ادامه دارد. در انگلیس مردم این کشور در پی افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا‌،سال نو میلادی را بدون برگزاری هیچ مراسم جمعی و خیابانی، در خانه‌های خود جشن گرفتند.خیابان‌ها در شهرهای این کشور که شاهد ابتلای روزانه بالای 60 هزار نفر به کرونا و جان باختن حدود هزار نفر است٬ به دلیل تعطیل بودن مراکز تفریحی، در سال نو خلوت و سوت و کور بود.
نهادهای بهداشتی در اسلواکی هم رکورد جدیدی را در آمار مبتلایان روزانه ثبت کرده‌اند. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی این کشور در اسلواکی در روز پنج شنبه
6315 
نفر به کرونا مبتلا شدند. رکورد مبتلایان روزانه جدید در جمهوری چک هم شکسته شد. نهادهای بهداشتی در این کشور صبح روز پنج شنبه از ابتلای 16939 نفر به کرونا خبر دادند که از ابتدای شروع بحران کرونا بی‌سابقه بوده است.بر اساس اطلاعات وزارت دارایی آلمان هزینه‌های غلبه بر بحران کرونا در آلمان نیز تنها در سال جاری میلادی بالغ بر 1.3 تریلیون یورو است.وزارت دارایی آلمان بنا به درخواست فراکسیون حزب چپ آلمان این خبر را اعلام کرده است.این وزارتخانه هزینه‌های میلیاردی دیگر برای غلبه بر بحران کرونا در سال جاری میلادی را هم پیش‌بینی کرده است.موارد ابتلا و مرگ‌های روزانه کرونایی در آلمان نیز همچنان بالا است و انستیتو رابرت کخ آلمان صبح پنج شنبه از ابتلای 32552 مورد جدید به کرونا و 964 مرگ کرونایی جدید در این مدت خبر داده است.
کشورهای لیتوانی و استونی هم روز پنج شنبه بالاترین رکورد مبتلایان روزانه کرونایی را ثبت کردند. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی این کشور در لیتوانی 3934 نفر روز پنج شنبه به کرونا مبتلا شده و در استونی هم 968 نفر در این مدت به کرونا مبتلا شدند که از ابتدای شروع بحران کرونا بی‌سابقه بوده است.
نهادهای بهداشتی فرانسه هم از ابتلای26457 مورد جدید ابتلا به کرونا خبر دادند و آمار مرگ‌های در اثر ابتلا به کرونا هم 303 مورد افزایش پیدا کرده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در آمریکا نیز شرایط کرونایی به شدت وخیم است، به طوری که تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا، به حدود 4000 نفر هم رسیده است.
بر اساس داده‌های وبگاه ورلد امتر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا عصر دیروز از مرز 20 میلیون و 500 هزار نفر فراتر رفته است.