رسانه عراقی: آمریکا با احیای داعش در تلاش برای فشار به محور مقاومت است

 رسانه عراقی: آمریکا با احیای داعش در تلاش برای فشار به محور مقاومت است 12-بهمن-99

این نه رسانه عراقی که یک رسانه وابسته به سپاه قدس است چون هدف و انمود کردن  عملیات تروریستی گروه های مسلح عراقی وابسته به سپاه قدس در عراق به آمریکا  چون  برای تإکید گذشته خروج آمریکا از عراق است . برای همین فرافکنانه ادعا شدهعملیات تروریستی و انفجاری عراق از سوی داعش است که  آمریکا آن را  بازسازی و سازماندهی کرده است.

رسانه عراقی: آمریکا با احیای داعش در تلاش برای فشار به محور مقاومت است


بغداد – ایرنا- یک رسانه عراقی در گزارشی تشکیل گروه تروریستی داعش را اساسا ساخته و پرداخته حزب دموکرات آمریکا دانست و هشدار داد که آمریکا می خواهد با اهرم احیای گروه تروریستی داعش، روسیه و محور مقاومت را زیر فشار قرار دهد.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی « الإباء» عراق در این گزارش با عنوان «صحرای سوریه.. آمریکایی ها چه می خواهند» آورده است: پیگیری عملیات گروه تروریستی داعش در سوریه نشان می دهد که این گروه در جنوب غربی دیرالزور و در ناحیه صحرا در جاده السخنه – دیرالزور یا جاده السخنه – تدمر فعال است و برخی عملیات را نیز در شرق حماه و السلمیه و جاده اثریا - خناصر - حلب انجام می دهد.
برپایه این گزارش، پایگاه آمریکایی «التنف» نقطه اتکای اساسی تجمیع، هدایت و تحرک گروههای تروریستی به سمت صحرای سوریه می باشد و گسترده جغرافیای وسیع این صحرا کار پاکسازی و تامین امنیت آن با استقرار پست های ثابت و سیار امنیتی را دشوار می کند زیرا تروریست ها در مناطق دور افتاده و با استفاده از موانع طبیعی در آنجا پنهان می شوند و همزمان از اطلاعات هوایی که پایگاه التنف در اختیار آنها قرار می دهد، استفاده می کنند.

این اطلاعات درباره مسیر تردد و جابجایی نیروها و خودروهای ارتش سوریه است. بالگردهای آمریکایی پایگاه التنف نیز از این گروههای تروریستی پشتیبانی هوایی و لجستیکی می کنند و سلاح و مهمات مورد نیاز را در اختیار آنها قرار می دهند.
این گزارش افزود: نکته دیگری که از نقش اساسی آمریکا در به حرکت درآوردن داعش در صحرای سوریه حکایت دارد، این است که از مدتی پیش حرف و حدیث های زیادی درباره مشکل ازدحام عناصر بازداشت شده داعش در زندان های الشدادی و الهول و نظایر آن یا مشکل امکان بازگشت تروریست های داعش و خانواده های آنها به کشورهایشان در اروپا یا سایر مناطق جهان مطرح شده بود اما ناگهان این حرف و حدیث ها تمام شد تا سپس براساس بسیاری از داده های تایید شده مشخص شود که هدف از این حرف وحدیث ها زمینه سازی برای انتقال پنهانی بخشی از این تروریست ها با بالگردهای آمریکایی به عراق و بخش دیگری به پایگاه التنف یا پیرامون آن در صحرای سوریه بوده است تا اینکه بعد از آن شاهد  موج عملیات تروریستی داعش در صحرا و به طور مشخص در خطوط ارتباطی بین تدمر و السخنه و دیرالزور باشیم.
عملا، کسی انکار نمی کند و چند مسئوول آمریکایی جمهوری خواه یا دموکرات اعتراف کرده اند که این دولت دموکرات آمریکا بود که اساسا داعش را برای اهداف مختلف راهبری، نظامی، سیاسی و ایدئولوژی مختلف به راه انداخت و امروز این دولت بازمی گردد اما نه برای اینکه راهبرد سیاست آمریکا در منطقه را نقض یا لغو کند بله برای اینکه آن را تکمیل کند. دولت دموکرات آمریکا امروز باز می گردد تا راهبرد سیاست آمریکا را از جایی که ترامپ به پایان برد، ادامه داده و تکمیل کند؛ خصوصا که آمریکا در بخش زیادی از این اهداف شکست خورد و حال دولت جدید دموکرات آمریکا مناسب ترین راه را برای تحقق این اهداف در فشار آوردن بر روسیه، ایران، سوریه و عراق و به طور کلی محور مقاومت از طریق داعش می داند.
این گزارش درباره اهداف آمریکا برای بهره برداری از اهرم بازگرداندن داعش برای فشار بر این کشورها تصریح کرد، آنها (آمریکایی ها) می خواهند که روسیه نه فقط در آب های گرم دریای مدیترانه به اندازه کافی قوی نباشد بلکه از حمایت از سوریه کاسته و این کشور را در جنگ جهانی علیه خودش رها کند و همچنین از ایران می خواهند که دولت سوریه را تنها به حال خود بگذارد و نفوذ منطقه ایران بویژه در عراق و سوریه ذوب شود و موقعیت قوی این کشور در قالب قدرت محور مقاومت از طریق امتیاز دادن در موضوع مذاکره درباره موشکهای بالستیک و توانمندیهای ویژه راهبردی اش از بین برود و از دولت سوریه می خواهند که تسلیم شود و این کشور را در سینی نقره به تروریست ها و حامیان منطقه ای یا غربی آنها بدهند؛ در غیر این صورت (تهدید کنند که) داعش با قدرت به عرصه سوریه بازمی گردد.