واکنش کاربران به زیاده‌خواهی آمریکا و اروپا درباره برجام

 واکنش کاربران به زیاده‌خواهی آمریکا و اروپا درباره برجام/ رو که نیست، سنگ پای قزوین است!  12-بهمن-99

ردیف کردن مشتی پاسدار جنایتکار و پادو تبلیغاتچی هم فکر ودر خدمت پاسداران جنایتکار در داخل کشور ومقیم لندن از سوی خبرگزاری پاسداران جنایتکار تا منتقد بایدن و اروپا باشند  چرا می گویند شرایط کنونی برجام با گذشته فرق  کرده است  چون ضریب تولید غنی زاده افزایش یافته وموشک  های پاسداران جنایتکارهم باید شامل مذاکره شود. مهمتر عربستان هم می خواهند به مذاکرات اضافه کنند.

مانع‌تراشی‌ها و شرط‌گذاری‌های کابینه بایدن برای بازگشت به برجام و همراهی اروپایی‌ها با این موضع‌گیری‌ها موجی از واکنش‌ها را از طیف‌های مختلف مردم و مسؤولان به همراه داشته است.

واکنش کاربران به زیاده‌خواهی آمریکا و اروپا درباره برجام/ رو که نیست، سنگ پای قزوین است!

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: مانع‌تراشی‌ها و شرط‌گذاری‌های کابینه بایدن برای بازگشت به برجام و همراهی اروپایی‌ها با این موضع‌گیری‌ها موجی از واکنش‌ها را از طیف‌های مختلف مردم و مسئولان به همراه داشته است.

وزیر امور خارجه و مشاورش در روزهای اخیر بر این مسئله تأکید کرده‌اند که ایران باید گام نخست را بردارد و به برجام برگردد؛ اقدامات لازم را انجام دهد و پس از راستی‌آزمایی آن از سوی آمریکا، این کشور به این معاهده برخواهد گشت. فرانسه نیز در اقدامی عجیب تلاش دارد پای عربستان را به مذاکرات باز کند!

این مواضع با واکنش محمد جواد ظریف نیز مواجه شده است؛ وی در صفحه خود در توئیتر نوشت: «بررسی واقعیت برای آنتونی بلینکن: ایالات متحده برجام را نقض کرد، از ورود دارو و غذا برای ایرانی‌ها ممانعت کرد، و (ایران را به خاطر) پایبندی به قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل در تمام آن دوره نابسامان (دوره دولت ترامپ) تنبیه کرد».

وی ادامه داد: «ایران به برجام پایبند ماند و تنها اقدامات اصلاحی پیش‌بینی شده (در بند ۳۶ برجام) را اتخاذ کرد. خوب حالا چه کسی باید اولین گام را بردارد؟ هرگز شکست حداکثری ترامپ را فراموش نکنید».

در ادامه گوشه‌ای از واکنش‌ها به شرط‌گذاری‌های آمریکایی‌ها برای بازگشت به برجام از نظرتان می‌گذرد.

💬 سید نظام‌الدین موسوی
سخنگوی جدید کاخ سفید گفته: اگر ایران به تعهداتش در برجام بازگردد، آمریکا هم آماده بازگشت به آن است.
خانم محترم! ظاهراً تقویم برجام را عوضی دستتان گرفته‌اید. آنکه اصلاً به تعهدات برجامی عمل نکرد و بعد هم به صورت یکجانبه از آن خارج شد آمریکا بود.
فلذا حالا دیگر نوبت شماست یک چندی!

 💬مسعود براتی

به‌نظر می‌رسد لفاظی‌های آمریکا درباره #برجام ناظر به مصوبه مجلس برای اخراج بازرسان #آژانس است که باید در سوم اسفند اجرایی شود.
آنها می‌خواهند ایران را از اجرای این تصمیم که اصلی‌ترین امتیاز ایران به غرب بوده و حدود سه سال در اجرای آن تاخیر داشته است، منصرف کنند.

 💬علی مطهری

وزیر امور خارجه آمریکا گفته اول ایران به برجام برگردد و ما راستی آزمایی کنیم تا تحریمها را برداریم و به برجام برگردیم. گویی ایران عهدشکنی کرده و فرمانده ارشد آنها را ترور کرده است. به قول معروف: رو که رو نیست، سنگ پای قزوین است. راحت بگو اسرائیل اجازه نمی دهد ما به برجام برگردیم.

 💬سید عطاء‌الله مهاجرانی

در باره بازگشت آمریکا به برجام، نیاز به کارحقوقى- فنى درجه اولى وجود دارد. مى بایست در مورد هر یک از تحریم هاى ترامپ پرونده اى تشکیل داد و آثار حقوقى و خسارت هاى ناشى از تحریم را با دقت و به تفصیل بررسى کرد. آمریکا مى بایست خسارت خروج یک جانبه و خسارت تحریم گسترده را بپذیرد.

 💬عبدالله گنجی

وزیر خارجه جدید آمریکا: اگر ایران به برجام برگردد و پایبند باشد، ما یک تیم تخصصی برای گفت‌وگو درباره بازگشت به این توافق تشکیل می‌دهیم.
#روح_استکباری را دیدید؟ از برجام خارج شده اند حالا با منت برگشت،از ما راست آزمایی میخواهند که اگر ما برگشتیم چه کنند؟ تیم تشکیل دهند
#برادر_شغال

 💬مهدی محمدی

اروپا و امریکا به جای عمل به تعهدات و جبران خسارت، در حال ‘شرط گذاری’ برای بازگشت به برجامند. دولت مراقب نباشد یک چیزی هم بدهکار می شویم. تنها، ابراز بی نیازی به مذاکره و برجام، و استواری در مسیر احیای برنامه هسته ای است که شاید بتواند از تکرار خسارت گذشته جلوگیری کند.

 💬امیرعلی ابوالفتح

راهبرد دولت بایدن در قبال #ایران و #برجام بیش از این که با هدف توافق تدوین شده باشد، با هدف توافق نکردن، شکل گرفته است اگر بعد از آن همه فشارهایی که دولت ترامپ با خروج از برجام به ایران تحمیل کرد، دولت بایدن حاضر به نرمش نباشد، یعنی این که #امریکا همچنان خواهان ادامه "دعوا" است

 💬جواد نیکی ملکی

آمریکا می‌گوید اول ایران تعهداتش را کامل انجام دهد؛ بعدا من به برجام بر میگردم
زیاده‌خواهی آمریکا دو‌ دلیل احتمالی دارد؛ یا کتاب تاریخ برجام را عوضی گرفته یا بر عوضی‌های داخل ایران حساب ویژه کرده

 💬دیبی

ماکرون: "اشتباه کردیم که سال ۲۰۱۵ عربستان را در مذاکرات برجام نیاوردیم، آنها باید در هر توافق جدیدی با ایران در مذاکرات باشند."
این هم لایک اروپا به روحانی و منتظران احیای برجام!