فرهنگی: رییس جمهوری برای بررسی کلیات لایحه بودجه به مجلس دعوت شده است

 فرهنگی: رییس جمهوری برای بررسی کلیات لایحه بودجه به مجلس دعوت شده است 12-بهمن-99

پاسدار دزد قالیباف  برای شکستن و مورد انتقاد قرار دادن حسنک روحانی تا انتقام  مناظره نمایش تلویزیونی انتخاباتی ر یاست جمهوری اردیبهشت 96 گرفته شود از طریق نوچه هایش به مناسبت هایی همچون لایجه بودجه از حسنک روحانی دعوت به بازار حضور در مکاره شده است که  حسنک روحانی جاخالی داده و مشخص نیست واکنش وی  به این دعوت جدید چیست؟

فرهنگی: رییس جمهوری برای بررسی کلیات لایحه بودجه به مجلس دعوت شده است

تهران- ایرنا- سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از دعوت رییس جمهور برای جلسه روز سه‌شنبه بررسی کلیات بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: درباره حضور رییس جمهوری در این جلسه اطلاعی به مجلس داده نشده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «محمد حسین فرهنگی» در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی درباره جلسه غیرعلنی مجلس شورای  به خبرنگاران گفت: در این جلسه درباره مصوبات کیمسیون تلفیق بحث و بررسی شد. البته علت غیرعلنی بودن آن این است که باید در جلسات رسمی ضوابط و آیین نامه رعایت شود و نمایندگان طبق آیین نامه صحبت کنند که امکان صحبت همه نمایندگان در جلسات رسمی وجود ندارد وترجیح به برگزاری جلسه غیر علنی بود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه رییس کمیسیون تلفیق در دو نوبت توضیحاتی درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰  بیان کرده و ۱۰ نفر از نمایندگان نیز دیدگاه‌های خود را مطرح کردند و به شفافیت، توجه به پروژه‌های عمرانی در قالب محرومیت زدایی، تفویض اختیار در استانها، کاهش تمرکزگرایی، انضباط بودجه به خصوص در بودجه شرکتهای عمرانی در بودجه نیز تاکیدکردند.

فرهنگی افزود: همچنین مخالفان نیز در سخنان خود معتقد بودند که وقتی دولت با مجلس برای اصلاح بودجه همراهی نمی‌کند چه دلیلی دارد که مجلس بودجه را تصویب کند دولت هم این نوع بودجه ریزی را قبول ندارد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس با بیان اینکه در این جلسه رای گیری انجام نشد، گفت: جلسه بدون تصمیم گیری پایان یافت و این نشست در حد بیان دیدگاه‌ها و نظرات نمایندگان بود.

فرهنگی در پاسخ به سوالی درباره پیش بینی از تصویب یا عدم تصویب کلیات لایجه بودجه گفت: در این جلسه رای گیری نشد و نمایندگان دیدگاه‌های خودرا بیان کردند. سخن مخالفان نیز این بود که لایحه دولت به معنای بودجه نویسی نیست از جمله آن اجازه جابجایی ۶۰ درصدی در بودجه جاری و ۴۰ درصدی در بودجه عمرانی است. البته کمیسیون تلفیق سعی کرده نظم و انضباطی به بودجه بدهد که در صورت تصویب کلیات این انضباط جاری و حاکم خواهد شد.

وی با بیان این که مجلس سه‌شنبه ۱۴ بهمن ماه کلیات بودجه در صحن مجلس بررسی خواهد کرد، یادآور شد: در روند بررسی لایحه بودجه ابتدا مخالفان و موافقان و نماینده دولت صحبت خواهند کرد. البته اگر رییس جمهور در مجلس حاضر شوند دراین باره توضیحات خود را خواهند داد در غیر این صورت رییس سازمان برنامه و بودجه در مجلس حاضر می‌شوند.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود روز سه‌شنبه تکلیف کلیات مشخص شد و در صورت تصویب کلیات، مجلس بلافاصله وارد جزئیات می شود که در ابتدا بخش‌های درآمدی و بعد هزنیهای بررسی می شود.‌

فرهنگی درباره روزهای برگزاری جلسات مجلس برای بررسی بودجه نیز گفت: مجلس هر روز به جز روزهای تعطیل جلسات علنی دارد ولی درباره پنجشنبه هنوز تصمیم گیری نشده است. زیرا ادارات در تهران و روز پنجشنبه تعطیل هستند در ادوار گذشته برای بررسی بودجه گاهی پنجشنبه جلسه برگزار می شد گاهی هم تشکیل نمی‌شد. اما امروز در هیات رییسه درباره برگزاری جلسات در روز پنجشنبه تصمیم گیری می‌شود.

وی درباره این که آیا از رییس جمهور برای حضور در جلسه بررسی کلیات بودجه دعوت شده گفت: از رییس جمهور دعوت شده ولی این که تشریف بیاورند یا نه ما اطلاعی نداریم.