کرونا در جهان| افزایش نیم میلیون نفری شمار مبتلایان طی یک روز

کرونا در جهان| افزایش نیم میلیون نفری شمار مبتلایان طی یک روز  12-بهمن-99کرونا در جهان| افزایش نیم میلیون نفری شمار مبتلایان طی یک روز

آمارهای رسمی اعلامی از کشورهای جهان نشان می‌دهد که شمار کلی ابتلا به ویروس کرونا با افزایش ۵۰۰ هزار نفری، از ۱۰۳ میلیون نفر عبور کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان جهانی بهداشت شامگاه شنبه اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس «کووید۱۹» طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، بیش از نیم میلیون نفر افزایش داشته است.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، مناطق آمریکای شمالی و جنوبی تقریبا نیمی از مبتلایان جدید به ویروس کرونا را ثبت کرده‌اند و بعد از آن اروپا و جنوب شرق آسیا قرار دارد.

همچنین آمار وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد شمار جهانی ابتلا به این بیماری در سراسر جهان از ۱۰۳ میلیون نفر عبور کرده است.

بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر ۱۰۳,۰۵۵,۴۶۰ نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۲,۲۲۶,۱۰۲ نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

در مقابل اما ۷۴,۶۶۶,۸۲۹ نفر از بند این بیماری رهایی پیدا کرده و سلامت خود را به دست آورده‌اند.

 

 

در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با ۲۶,۶۳۱,۲۷۷ نفر، بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد. این کشور با ۴۴۹,۹۱۰ جان‌باخته، در رتبه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است. 

این در حالی است که طبق گزارش شبکه «سی‌اِن‌اِن»، تعداد فوتی‌های سالانه آمریکا بر اثر موارد مختلف (سوانح رانندگی، بیماری، خودکشی و غیره) از رقم دویست‌وپنجاه هزار نفر کمتر است.

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که آمریکا ۲۵.۸۵ درصد از کل مبتلایان به این بیماری را در خود جای داده است. بعد از آن، هند با حدود ۱۰.۴۴ درصد از کل مبتلایان جهان یعنی تقریبا ده میلیون و هفتصد و چهل‌وشش هزار نفر در رتبه دوم قرار دارد. بعد از آنها برزیل با نه میلیون و صد و هفتادوشش هزار مبتلا یعنی ۸.۹ درصد کل بیماران، قرار دارد.

 

 

در این میان قاره آمریکای شمالی و مرکزی حدود سی میلیون و چهارصد و پنجاه‌وپنج هزار مبتلا و تقریبا ۶۵۰ هزار فوتی، و قاره اروپا با سی میلیون و صد و پنجاه هزار مورد ابتلا و ۷۰۰ هزار جان‌باخته را از این آمار به خود اختصاص داده‌اند.

حتی با وجود ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی‌ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در برخی از نقاط این کشور شده است. با این حال، «آنتونی فائوچی» رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا هشدار داد که تا اواسط بهار کرونای انگلیسی به گونه غالب در آمریکا تبدیل خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

یکی از نکات قابل توجه آمارهای روند شیوع ویروس کرونا، مدت زمان افزایش شمار مبتلایان است. بر اساس بررسی‌های آماری، ویروس کرونا از زمانی که ۱۴ میلیون را در جهان بیمار کرده بود، دربازه‌های سه یا چهار روزه، یک میلیون نفر را نیز گرفتار خود کرد؛ اما این بار در عرض دو روز امروز شمار ابتلای جهانی از ۹۸ میلیون نفر عبور کند.