بیم و امیدها در زمستان سخت کرونایی آلمان

 بیم و امیدها در زمستان سخت کرونایی آلمان  12-بهمن-99

بیم و امیدها در زمستان سخت کرونایی آلمان


تهران- ایرنا- دولت آلمان با اعمال محدودیت‌های شدید در حالی می‌کوشد از گسترش ویرس جهش‌یافته کرونا جلوگیری‌کند که تاخیرها در تحویل واکسن‌های خریداری‌شده، مقامات را نگران‌کرده ‌است.

به گزارش یکشنیه ایرنا، دولت آلمان می خواهد شهروندان خود را از خطر نوع جهش یافته ویروس کرونا دور نگه دارد. خبرگزاری د. پ.آ. آلمان گزارش داد ممنوعیت های ورود از این مناطق از امروز اعمال می شود. در همین حال برلین به ورود سومین واکسنی که در اتحادیه اروپا تصویب شده، امید بسته است.

بر این اساس با اعمال ممنوعیت های گسترده ورود افراد از مناطق آلوده به ویروس جهش یافته، آلمان در تلاش است سرعت انتشار این ویروس به شدت مسری را کاهش دهد. این اقدامات از روز شنبه برای افرادی که از انگلیس، ایرلند، پرتغال، آفریقای جنوبی و برزیل قصد سفر به آلمان را دارند به اجرا درآمده است. همچنین ممنوعیت حمل و نقل هوایی، ریلی و زمینی تا ۱۷ فوریه (۲۹ بهمن) اعمال می شود.

«هورست زهوفر» وزیر کشور آلمان این تصمیم را برای محافظت از شهروندان در برابر ویروس های جهش یافته بسیار مسری، کاملا ضروری خوانده است. این سیاستمدار حزب سوسیال مسیحی همچنین خواستار چشم پوشی مردم از هرگونه سفر غیرضروری به خارج از کشور شده است. زهوفر تأکید کرد در شرایط خطیر کنونی سفر به مناطق آلوده بدون دلیل واقعاً قانع کننده احمقانه خواهد بود.

دولت آلمان همچنین برای مهار همه گیری به واکسیناسیون علیه ویروس امیدوار است و در این راستا علاوه بر خرید واکسن از شرکت های فایزر-بایون تک و مدرنا، قصد خرید واکسن از شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا را نیز دارد که روز جمعه تاییدیه واکسن خود را از اتحادیه اروپا دریافت کرد. با این حال، تاخیرهای اعلام شده در تحویل واکسن های خریداری شده باعث نگرانی مقامات این کشور شده است.

نهادهای ناظر تاکید دارند که واکسن آسترازنکا به بزرگسالان بالای ۱۸ سال تزریق شود. با این حال در آلمان، کمیسیون دائمی واکسیناسیون (استیکو) در انستیتوی روبرت کخ توصیه کرده که این واکسن فقط به بزرگسالان زیر ۶۵ سال داده شود زیرا داده ها برای افراد مسن بسیار کم است.

«توماس مرتنز» رئیس استیکو در این رابطه گفت که داده های شرکت مذکور برای ارزیابی اثر بخشی واکسن در گروه سنی ۶۵ سال به بالا کافی نیست. این ویروس شناس اضافه کرد که کمیسیون واکسیناسیون پس از ارائه اطلاعات بیشتر در مورد کارایی در افراد مسن، توصیه های خود را به روز می کند.

این در حالی است که روند کند واکسیناسیون در آلمان باعث برهم خوردن بسیاری از برنامه های دولت برای ایمن سازی جمعی شده است.

مقامات ایالتی پیش از نشست بررسی مسائل مربوط به واکسیناسیون که قرار است روز دوشنبه با حضور «آنگلا مرکل» برگزار شود، خواستار شفافیت بیشتر دولت فدرال شده اند. مرکل پس از آخرین نشست مقامات دولتی و ایالتی آلمان که شرکت کنندگان در آن به تشدید محدودیت های کرونایی رای دادند، زمستان امسال را سخت و خطیر نامیده و از مردم خواسته بود همکاری بیشتری با مقامات بهداشتی داشته باشند.

تا کنون دو میلیون و ۲۰۷ هزار و ۳۹۳ نفر در آلمان به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده اند که از این میان ۵۷ هزار و ۵۲ نفر جان باخته و یک میلیون و ۸۹۸ هزار و ۹۰۰ نفر بهبود یافته اند.