تعداد مبتلایان کووید ۱۹ در برزیل از مرز ۹ میلیون نفر گذشت

عداد مبتلایان کووید ۱۹ در برزیل از مرز ۹ میلیون نفر گذشت12-بهمن-99

تعداد مبتلایان کووید ۱۹ در برزیل از مرز ۹ میلیون نفر گذشت


تهران- ایرنا- شمار مبتلایان به ویروس کرونا در برزیل با ثبت بیش از ۶۰ هزار مورد ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته، از مرز ۹ میلیون نفر فراتر رفت و این در حالی است که تا کنون ۲۲۲ هزار نفر در این کشور براثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.

به گزارش شنبه ایرنا از خبرگزاری ایتالیایی آنسا لاتینا، براساس گزارش وزارت بهداشت دولت های ایالتی برزیل، غول آمریکای لاتین بیش از ۹ میلیون و ۱۱۹ هزار نفر مبتلا به ویروس کرونا و بالغ بر ۲۲۲ هزار تن مرگ و میر ناشی از آن را ثبت کرد.

در ۲۴ ساعت گذشته با ثبت بیش از ۶۰ هزار مورد ابتلا، میانگین ابتلای روزانه در این کشور ۵۱,۵۶۷ مورد را نشان می دهد که حدود ۵ درصد از میانگین ۱۴ روز گذشته کمتر بوده ست.

این در حالی است که میانگین مرگ و میر ناشی از کرونا تا پنج شنبه به میزان هزار و ۶۴ نفر گزارش شده که حدود ۱۰ درصد بالاتر از میزان دوهفته گذشته بوده است.

براساس آخرین به روزرسانی تارنمای وردمیترز، برزیل بزرگترین کشور آمریکای لاتین، با ثبت این ارقام نگران کننده، پس از آمریکا و هند در جایگاه سوم جدول از نظر بالا بودن آمار ابتلا قرار دارد.  

همچنین مقامات آلمان به تازگی از پیدا شدن نوع جدید ویروس کرونا در برزیل خبر داده‌اند.  این نوع از ویروس جهش یافته کرونا که برای نخستین بار در برزیل شناسایی شده، بسیار مسری تر از گونه اولیه خود گزارش شده است.