وزیر کشور: تصمیمی درباره تعطیلی تهران گرفته نشده است

 وزیر کشور: تصمیمی درباره تعطیلی تهران گرفته نشده است  14-دی-99

موضع مخالف مقابل پیشنهاد استاندار تهران چون وی  به خاطر آلودگی هوا گفته 2 روز تهران تعطیل شود.

وزیر کشور: تصمیمی درباره تعطیلی تهران گرفته نشده است

تهران-ایرنا-وزیر کشور با بیان اینکه تصمیمی درباره تعطیلی تهران گرفته نشده است، گفت: تصمیم‌گیری در این خصوص به عهده کارگروهی است که قانون پاک مشخص می‌کند و آنها متناسب با شاخص‌ها باید این کار را انجام دهند.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در گفت و گویی با بیان اینکه هیچ تصمیمی درباره تعطیلی تهران گرفته نشده است، گفت: تهران تقریباً تعطیل است. مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تعطیل هستند و ادارات با یک سوم نیروها فعال هستند ضمن اینکه معلوم نیست ما تا چه تاریخی ثبات و پایداری هوا خواهیم داشت.

 وی با بیان اینکه تلاش ما این است که بتوانیم با کمترین هزینه از این شرایط عبور کنیم، گفت: البته تصمیم‌گیری در این خصوص به عهده کارگروهی است که قانون پاک مشخص کند و آنها متناسب با شاخص‌ها باید این کار را انجام دهند.

 رحمانی فضلی یادآورشد: اگر پیشنهاد بیاید باید این مباحث در مراکز مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و درباره آن تصمیم‌گیری شود.وزیر کشور با اشاره به جلسه امروز خود با وزیران نیرو و بهداشت گفت: جلسه‌ای که امروز گذاشتیم برای این است که بتوانیم با هزینه‌های پایینی از این شرایط عبور کنیم. وی با اشاره به افزایش مصرف خانگی گفت: بر اساس اظهارات استاندار میزان مصرف خانگی در تهران ۱۵ تا ۱۶ درصد افزایش داشته است با این شرایط همه جا را هم تعطیل کنید این مصارف خانگی هست و مردم باید در زمینه مصرف مراعات بکنند.

رحمانی فضلی یادآورشد: البته مردم هم فکر می‌کنند اگر منفذ و فضایی را برای تبادل هوا باز بگذارند، شاید از منظر مقابله با کرونا مناسب باشد که همین امر مصرف را خیلی بالا برده است.وزیر کشور ابراز امیدواری کرد با هماهنگی‌ و برنامه‌های وزارتخانه های مختلف مشکل حل شود.

بر اساس ماده ۳ قانون هوای پاک، در مواقع اضطرار، سازمان محیط زیست با همکاری وزارت کشور و تصویب هیأت وزیران باید ممنوعیت‌ها یا محدودیت‌های موقت زمانی، مکانی و نوعی را برای پیشگیری از اثرات زیانبار و مقابله با منابع آلوده کننده هوا برقرار نماید و بلافاصله مراتب را از طریق رسانه های همگانی، به اطلاع عموم برساند.با برطرف شدن شرایط اضطراری و کاهش آلودگی هوا، سازمان نسبت به رفع ممنوعیت و محدودیت برقرارشده، اقدام و مراتب را به نحو مقتضی به عموم اطلاع می‌دهد.