تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی برای نجات شهر از آلودگی هوا

 شهردار اصفهان اعلام کرد؛

تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی برای نجات شهر از آلودگی هوا  14-دی-99

تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی برای نجات شهر از آلودگی هوا

ایسنا/اصفهان شهردار اصفهان با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی برای مقابله با آلودگی هوا با منشا درون شهری، گفت: باید به سمت مسیرهای تجربه شده و اثبات شده در دنیا برویم و با تقویت زیرساخت های حمل و نقل عمومی، شهر را از معضلی که امروز گلوی تک تک شهروندان را فشار می دهد، نجات دهیم.

قدرت الله نوروزی در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که صبح امروز (یکشنبه_۱۴ دی ماه) برگزار شد، به آلودگی هوا به عنوان معضلی که امروز گلوی تک تک شهروندان را فشار می دهد اشاره کرد و افزود: شهرداری با تمام توان برای نوسازی و تجهیز زیرساخت های شهری که می تواند منشا آلودگی هوا باشد تلاش می کند.

وی افزود: اگر هر روز درگیر پروژه مترو هستیم یا پروژه تراموا به عنوان یک مساله مهم، در بودجه شهر دیده می شود، به این دلیل است که می خواهیم گرفتاری شهر از آلودگی هوا کم شود و به سمت مسیرهای تجربه شده و اثبات شده در دنیا برویم و با تقویت حمل و نقل عمومی، شهر را از آلودگی هایی که منشأ آن درون شهری است، نجات دهیم.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه کاری به آلودگی هایی که منشأ آن خارج از شهر اصفهان و مربوط به کانون های گرد و غبار، صنایع آلاینده و کوره های تولید گچ و آجر است ندارم، گفت: سهم مدیریت شهری در مقابله با آلودگی هوا و اجرای قانون هوای پاک، نوسازی و تجهیز زیرساخت های شهری و تقویت حمل و نقل عمومی است که در این مسیر حرکت می کنیم.

وی در ادامه برنامه هر یکشنبه، یک افتتاح را اقدام بسیار شایسته در مدیریت شهری اصفهان دانست و گفت: اگر بخواهیم به اهمیت افتتاحیه های هر هفته در شهر اصفهان پی ببریم کافی است به افتتاحیه ای که از طریق ویدئوکنفرانس با رئیس جمهور برگزار شد نگاهی کنیم که برخی شهرها پروژه هایی برای یک سال افتتاح کردند که شاید هر هفته در اصفهان افتتاح می شود.

به گزارش ایسنا، شهردار اصفهان با بیان اینکه هر هفته چند افتتاح و چند کلنگ زنی در یک شهر کار ساده ای نیست و افزود: انعقاد قرارداد بازسازی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس، پیوستن ۲ رام قطار به خطوط مترو اصفهان، تقویت نیروی انسانی و زیرساخت های آتش نشانی از جمله اقداماتی است که طی این مدت، انجام شده است.

وی به افتتاحیه امروز و اضافه شدن ماشین آلات جدید به حوزه خدمات شهری و تاکسیرانی شهرداری اشاره کرد و گفت: امروز باید از سازمان عمران شهرداری اصفهان به عنوان یک سازمان قدرتمند یاد کرد که تحولات عمرانی شهر توسط آنها انجام می شود، درحالی که این سازمان یکی از سازمان های پرچالش شهرداری بود و ۷۰۰ کارگر آن گرفتار بیکاری و مشکلات حقوق بودند، اما امروز نه تنها ۷۰نیروهای این سازمان شبانه روز مشغول کار هستند بلکه کار آنها موجب انعقاد قرارداد با سایر پیمانکاران شده و ۲ برابر این نیروها مشغول کار هستند، بنابراین اگر کسی از این حجم عظیم کار تقدیر نکند، از انصاف بی بهره است.

وی با بیان اینکه برای تقویت سازمان عمران شهرداری، تجهیزات و ماشین آلات آن را نوسازی کردیم، افزود: در سازمان خدمات موتوری شهرداری نیز تغییر و تحول مشهودی اتفاق افتاده و امروز به عنوان یک دستگاه توانمند از سازمان عمران برای آبادانی شهر حمایت می کند.

نوروزی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰۰ دستگاه تاکسی در شهر اصفهان نوسازی شده است، وعده داد: تا پایان سال یک هزار دستگاه تاکسی در شهر اصفهان نوسازی شود، اما این قولی که می دهم مبتنی بر قول کسانی است که امیدواریم به تعهد خود عمل کنند.