وزارت خارجه آمریکا: ایران با توقیف کشتی کره‌جنوبی به‌دنبال «اخاذی» است

وزارت خارجه آمریکا: ایران با توقیف کشتی کره‌جنوبی به‌دنبال «اخاذی» است  16-دی-99

·        کشتی ربایی پاسداران جنایتکار  یاراهزنی آبی خیلی فراتر از باج گیری است چون اخاذی کردن یک بخش اهداف این کشتی ربایی پاسداران جنایتکار بوده است . زیرا همزمان با سال مرگ پاسدار تروریست قاسم سلیمانی این کشتی ربایی  حامل مواد شیمیایی انجام گرفته است که مرتبط به   گرفتن وعده  داده شده سخت از دشمن  می باشد.پس  این کشتی ربایی شیمیایی کره ای بی ربط به این انتقام نیست چون کره جنوبی جزو متحد وهم پیمان آمریکای دشمن است . مهمتر سخنگوی وزارت خارجه گفت می توانیم با عربستان مذاکره کنیم و قرار بوده قام مقام وزیر خارجه کره جنوبی به تهران سفر کند تامحور بدهی چند میلیاردی خود بادولت ورشکسته حسنک روحانی مذاکره وتوافق کند تا این بدهی  چگونه اختصاص به  هزینه خرید واکسن داده شود؟در حالی  که این تلاش مغایرت با ادعای پوچ تبلیغاتی تولید واکسن کرونای ایرانی از سوی کمیته اجرایی فرمان امام وبنیاد برکت وعدم نیاز به خرید واکسن خارجی دارد .چون  کیسه گشاد برای دریافت دلارهای خرید واکسن خارجی دوخته اند . ناگفته نماند این دو نهاد مدعی تولید کننده واکسن داخلی جزو زیرمجموعه های رهبر ام الفساد خامنه ای رمال اند وپاسداران جنایتکار درآن حضور ونفع  کلان دارند . همچنین هدف دیگر  این کشتی ربایی  پاسداران جنایتکار فشار برروی دولت حسنک روحانی و اخلال در روند تلاش برای ایجاد رابطه با بایدن و فعال کردن مذاکره برجام است.  حتی بعید نیست یک هدف پاسداران جنایتکار ازاین کشتی ربایی و باج گیری ترغیب وتحریک اقدام تلافی جویانه نظامی آمریکا مقابل رژیم ولایت فقیه از سوی ترامپ بوده باشد . زیرا کاسبان تحریم  که  مخالف برجام  اند موافق راه اندازی جنگ اند زیرا در صورتی که جنگیب رپاشود منافع نجومی کاسبان جنگ وتحریم بیشتر تأمین می گردد . بالاخره هدف دیگر این کشتی ربایی و قدرت نمایی کاذب و باج گیری پاسداران جنایتکار تبلیغ برای طرح مهندسی 1400 ریاست جمهوری است که تصمیم گرفته  شده تایک پاسدار رئیس جمهورشود وکابینه پاسداری تشکیل و رژیم قرون وسطایی – آخوندی- پاسداری یک پایه گردد.·        

·        نمایی از کشتی کره‌جنوبی که سپاه پاسداران روز دوشنبه آن را توقیف کرد.

·        سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه ۱۵ دی به توقیف یک کشتی توسط ایران که با پرچم کره جنوبی در خلیج فارس تردد می‌کرد واکنش نشان داد و خواستار آزادی فوری آن شد.

·        این سخنگو که نامش فاش نشده است در بیانیه‌ای اظهار داشت: «رژیم (ایران) به عنوان بخشی از تلاش‌های آشکار آن برای اخاذی از جامعه بین‌المللی در راستای کاهش فشار تحریم‌ها، حقوق و آزادی‌ تردد دریایی در خلیج فارس را تهدید می‌کند».

·        او افزود: «با جمهوری کره‌جنوبی همصدا شده و از ایران می‌خواهیم که فورا این کشتی را آزاد کند».

·        رسانه‌های ایران روز دوشنبه از توقیف این کشتی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران خبر دادند و اعلام کردند که آن به یکی از بنادر کشور هدایت شده است.·        ایران مدعی شده که کشتی کره جنوبی «آلودگی نفتی و مخاطرات زیست‌محیطی» ایجاد کرده ولی کره جنوبی این ادعا را رد کرده و خواستار آزادسازی فوری آن شده است.

·        بر اساس گزارش رویترز و رادیو فردا/ک.ر