سخنگوی قوه قضائیه ایران: احکام زیادی برای پرونده‌های شکایت از آمریکا صادر شده است

 سخنگوی قوه قضائیه ایران: احکام زیادی برای پرونده‌های شکایت از آمریکا صادر شده است 17-دی-99

معلوم نیست  سریال سناریوی ضدآمریکایی برای رو پوش بحران ها وتضاد ورقابت و اختلاف باندی و جناحی مورد استفاده قرار می گیرد؟

سخنگوی قوه قضائیه ایران می‌گوید شهروندان ایرانی که از اقدامات آمریکا «متضرر» شده‌اند، می‌توانند علیه این کشور در دادگاه‌های جمهوری اسلامی و در دادگستری تهران طرح دعوی کنند.

غلامحسین اسماعیلی روز سه‌شنبه ۱۶ دی در نشست خبری هفتگی خود در عین حال ادعا کرد که «تاکنون در این مورد پرونده‌های متعددی تشکیل و آراء زیادی صادر شده است».

او مدعی شد که «مدعیان زیادی» در ایران «یکی بعد از دیگری» علیه آمریکا «طرح دعوی» می‌کنند و «برابر ضوابط و مقررات و صلاحیت دادگستری جمهوری اسلامی ایران» به شکایات اتباع ایرانی از ایالات متحده رسیدگی خواهد شد.

این مقام قضایی اضافه کرده که در دو پرونده شکایت از آمریکا، شماری از خانواده جان‌باختگان «اقدامات آمریکا» در چابهار و تهران از دولت آمریکا طلب خسارت کرده‌اند.

به گفته وی، در پرونده چابهار، دادگاه ویژه دولت در ایران، آمریکا را به پرداخت «یک میلیارد دلار خسارت و غرامت» و در پرونده دوم نیز دادگاه رای به پرداخت ۲۶ هزار میلیارد تومان از سوی دولت آمریکا داده است.

این مقام قوه قضائیه با این حال اشاره‌ نکرد که به چه صورتی قرار است این مطالبات از سوی دولت آمریکا پرداخت شود و ضمانت اجرایی صدور این احکام قضایی چیست.

در آمریکا، پیش از این در مواردی، از جمهوری اسلامی برای اقدام علیه شهروندان این کشور حکم قضایی صادر و اعلام شده است که مبلغ آن از محل دارایی‌های بلوکه‌شده تهران نزد واشینگتن پرداخت خواهد شد.

با استفاده از گزارش‌های میزان و رادیوفردا/ ب. ب./ ف. دو.