ظریف به قطر تبریک گفت 17-دی-99
درشرایطی ظریف مترسک به قطر به خاطر ایجاد ارتباط با عربستان تبریک گفته است که قطردر نشست کشورهای عربی منطقه در عربستان حضور داشت که هدف تشکیل جبهه وتقویت آن مقابل تهدید وتوطئه های رژیم تروریستی ولایت فقیه علیه کشورهای عربی منطقه است .تازه قرار است مصر هم به کشورهای عربی خلیج فارس به پیوندد.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به توافق عربستان و قطر برای بازگشایی گذرگاههای زمینی، دریایی و هوایی دو کشور واکنش نشان داد.
به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سهشنبه در توییتر نوشت: "تبریک به قطر برای موفقیت مقاومت دلیرانهاش در برابر فشار و اخاذی."
وی ادامه داد: "خطاب به همسایگان عرب: ایران نه دشمن و نه تهدید است. بلاگردانی کافی است - علیالخصوص پشتیبان بیپروای شما در حال رفتن است. زمانش رسیده که پیشنهاد ما برای داشتن منطقه قوی را بپذیرید."
به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه کویت روز سهشنبه از توافق میان عربستان و قطر برای بازگشایی گذرگاههای زمینی، دریایی و هوایی میان دوکشور خبر داد و اعلام کرد که این توافق از دوشنبه شب به اجرا درآمده است.