نقد و بررسی "اخوان" ترکيه (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان سه شنبه 15 بهمن ماه سال 1387
پس از جنگ افروزی نوار غزه ، اکنون نوبت مانور دادن تبلیغاتی و دخالت گری در ترکیه فرا رسیده است که زمینه ی آن پس از سخنان نخست زیر ترکیه در اجلاس لاووس سوئیس فراهم شده است"
گفته می شود کور از خدا چه می خواهد، جز دو چشم بینا ؟ اکنون در آستانه ی سی امین سال تشکیل رژیم مستبد و تروریستی مذهبی که خمینی شیاد آن را بنیانگذاری کرد . چون در مراسم کمدی برپائی جشن پاسداری � بسیجی حوزوی مو سوم به دهه ی زجر است که مسئولان سخن یا هدیه یا بیلانی ندارند تا که به مردم ایران ارائه کنند . بنابراین برا ی فرار از پاسخگوئی به مطالبات مردم ایران، نیاز به بحران سازی و جنگ افروزی برون مرزی شدیداً احساس می شود تا که بهانه ی لازم برای منحرف نمودن اذهان عمومی در دسترس باشد . برای همین است که خالد مشعل مسئول بخش سیاسی سازمان حماس به تهران فرا خونده شده است تا که با رهبر لوطی جماران خامنه ای دیدار داشته باشد و لوطیخطاب به وی بتواند تأکید کند که جنگ 22 روزه ی نوار غزه پایان نیافته است و بیافزاید ا که می بایست در حال آماده باش جنگی بود. زیرا که هر لحظه احتمال شروع جنگ وجود دارد. یعنی اینکه لوطی جماران اعتراف کرده است که به هدف هائی که در تدارک و راه اندازی جنگ 22 روزه ی نوار غزه طراحی شده بود چونکه حاصل نشد و . بدست نیامده است . بنابراین با آلت دست کردن حماس و قربانی نمودن دوباره ی زن ومرد و کودکان فلسطینیان ساکن نوار غزه می بایست حماس عامل توطئه ی لوطی جماران و سپاه پاسداران جنگ افروز شود . زیرا که برای چانه زنی و با ج گیری پیشبرد اهداف هسته ای و دسترسی به سلاح اتمی ، نیاز به اهرم قوی در برابر رئیس جمهور آمریکا می باشد که باید برای مذاکره ی هسته ای در اختیار داشت . پس بدین منظور خالد مشعل حلوا حلوا می شود و پس از دیدار با لوطی جماران با پاسدار گماشته و چاقو کش احمدی نژاد و رفسنجانی مکار دیدار و گفتگو داشته است . امروز نیز قرار است تاکه در مجلس ارتجاعی و دکوری و کمدی و انتصابی پاسدار با ریاست علی لاریجنی انگلیسی، پیرامون جنگ نوار غزه و حماس بحث و مشورت و جدل شود .

همچنین قرار است که خالد مشعل در معر که چرخانی نماز جمعه ی تهران در کنار آخوند شیاد احمد خاتمی امام جمعه ی موقت تهران که شاگرد آخوند انگلیسی و غارتگر مصباح یزدی حضور داشته باشد و در تنور جنگ افروزی و نا بود کردن اسرائیل دمیده شود.

از سوی دیگر پس از نفوذ و دخالت و جنگ افروزی و بی ثبات کردن و نا آرام سازی عراق و بر پائی جنگ 22 روزه ی نوار غزه اکنون نوبت دخالت گری در امور داخلی ترکیه فرا رسیده است که جرقه ی آن رانخست وزیر ترکیه در سخنان تهاجمی خود به شیمون پرز رئیس جمهور اسرائیل در اجلاس لاووس سوئیس زده است که زمینه را برای فرصت طلبان متحجر و خرافاتی و آشوب گر و بحران زی و زنگیان مست حاکم برایران فراهم کرده است . بنابراین بی دلیل نیست که پاسداران یادداشت روز نویس شده در بستردفاع از پروژه ی هسته ی و دامن زدن به فضای بحرانی خاورمیانه کوشش می کنند تا دامنه ی جنگ و بحران را بسط داده و شعله های جنگ و ناامنی نوار غزه به درون جامعه ی ترکیه کشانیده شود. لذا پاسدار غیر ایرانی یادداشت روز نویس که متخصص پیگیری و دخالت گری در امور داخلی کشور های همجوار ایران و منطقه است . حال وارد میدان شده است و سیستم حاکم ترکیه و تاریخچه اخوان مسلمین و حوزه ی فعالیت آن در کشور های مسلمان و قدرت گیری 6 ساله ی ا سلام گرایان را از زوایای گوناگون مورد کابد شکافی و ارزیابی که خود قرار داده است تا که در دنباله بهمان نتیجه ی مطلوب مورد نظر خود برسد.

اماچگونه است که پاسدار غیر ایرانی یادداشت روز نویس نادیده گرفته است که دولت ترکیه هم پیمان آمریکا می باشد وهم رابطه ی نزدیکی با دولت اسرائیل دارد.؟ هم چندین سال است که تلاش می کند عضو اتحادیه ی اروپا شود . به ویژه که مسئله حجاب در ترکیه با آنچه در ایران دارد مغایر هم دیگر می باشد . از سوی دیگر رژیم تروریستی آخوندی با هر دو کشور آمریکا و اسرائیل سر دشمنی و جنگ و ستیز و خصومت دارد وخصم همدیگر می باشند . ولی اکنون از موضع تاکتیکی اعتراف شده است که دولت ترکیه هم از پروژه ی هسته ای رژیم تروریستی آخوندی دفاع و حمایت کرده است . هم اینکه اقدامات ورفتار دولت ترکیه موجب تقویت رژیم تروریستی آخوندی در منطقه شده است؟ بالاخره اینکه پاسدار غیر ایرانی نکات مشترک زیادی میان حاکمان دین فروش ایران با اسلام گرایان حاکم بر ترکیه ترسیم کرده است و فقط اختلاف را در این دیده است که ترکیه چرا به عنوان سرپل میانجی میان سوریه و اسرائیل فعالیت می کند تا که بلندی های جولان به سوریه باز گردانیده شود. البته از سوی دیگر تعریف و تمجید کردن از اسلام گرایان ترکیه و ابراز نزدیکی و دوستی با آن را پاسدار یادداشت روز نویس در چشم انداز این هدف جستجو وپیگیری کرده است :

"- نزدیک شدن روزانه ترکیه و ایران به یکدیگر و اتصال این دو به جغرافیایی وسیع و غنی- عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و سودان- و تلاش دو کشور برای همکاری گرفتن از کشورهای دیگر منطقه نظیر قطر، یمن، الجزایر و لیبی، یک وضعیت کاملا تاریخی و استثنایی را برای کشورهای عضو این مجتمع پدید می آورد این موضوع حتما با منافع غرب بخصوص مطامع آمریکا منافات جدی دارد. در این مجتمع لازم نیست یک کشور محور باشد و بقیه پیرامون چرا که این از مختصات سیستم دو قطبی و متعلق به گذشته است. برای بلوغ چنین مجتمعی کشورهای بزرگتر و موثرتر باید سهم دیگران را بیشتر کنند و از مراودات بیشتر دیپلماتیک حول محور کشورهای کوچکتر عضو استقبال نمایند. اما البته این موضوع حتما دشمنان شناخته شده ای دارد."

در ختمه اینکه تعریف و ستایش از اسلام گرایان ترکیه کردن که اشاره شد. پس از موضع گیری طیب اردغان نخست وزیرترکیه در برابر شیمون پرز در اجلاس لاووس سوئیس به وجود آمده است . که پس از آن با تبلیغات گسترده و چند جانبه تلاش فرصت طبانه می شود تا که در مرحله ی اول رابطه ی دیپلماتیک ترکیه با اسرائیل مخدوش شود و نقش میانجی گری گفتگوی صلح ترکیه میان مقامات سوری با اسرائیل سست و پایان پذیر شود. در مرحله ی بعدی آنگاه ترکیه در برابر فشار اسرائیل و غرب مجبور شود به سوی رژیم تروریستی آخوندی گرایش یابد و سوریه به جای چش دوختن به ادامه ی گفتمان مذاکره ی صلح با اسرائیل برای باز پس گیری بلند های جولان نه از موضع دیپلماتی و صلح که به حربه ی زور و جنگ روی آورد و متوصل شود تا که بتوان سوریه را نیز هم پیمان جبهه وآلت دست همچون حزب الله لبنان وحماس علیه اسرائیل کرد. تا هم حضور در عراق تقویت شود و هم سیاست تعقیب ملغی کردن تصویب توافقنامه ی امنیتی میان دولت عراق با آمریکا آسان تر دنبال شود . همینطور با متشنج و بحرانی تر کردن فضا ی خاور میانه، شرایط عبور از انزوای منطقه ای رژیم تروریستی آخوندی و پیگیری دسترسی به سلاح هسته ای بدون مانع و فشار شتاب گیرد .

هوشنگ � بهداد
" سه شنبه15 بهمن ماه سال 1387