نقد و بررسی "نشانه راه (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان چهار شنبه 17بهمن ماه سال 1387
"پس از 30 سال بدون تعریف انقلاب و اهداف و پیامد و دستآوردش ، بطور ابزاری نام انقلاب برده شده تا ارزش های معنوی پوشالی، جایگزین نیاز های مادی و عدالت و برابری و آزادی گردد "
چرا در ادامه ی مراسم دهه ی زجر اینهمه که نام انقلاب فرصت طلبانه برده می شود ؟ هیچگونه تعریف جامعی از آن، همچون جرم سیاسی در 30 ساله گذشته ارائه نشده است؟ البته مدتیست که واژه انقلاب به کرات نسبت به گذشته شنیده می شود . زیرا که به دلیل تغییرو تحولات شتابدار پیشرفت تکنولوژی جهانی روزانه در همه سطوح انقلاب و تغییر وتحول به و قوع می پیوندد. ولی انقلاب در چارچوب اجتماعی و اقتصادی پدیده ی دیگریست که به معنی بر هم زدن روابط استثمار گرایانه ی وتغییر وتحول نظم کهن حاکم و برقراری نظم نوین بر شالوده و اساس عدالت و آزادی و برابری و دمکراسی و رعایت حقوق انسان ها و تحمل چند صدائی در جامعه می باشد. اما پرسش است که آیا چنین اتفاقی در ایران رخ داده است که 30 سال از تاریخ وقوع انقلاب 22 بهمن سپری شده است؟ البته اکنون طلبه پاسدار یادداشت روز نویس اینگونه در ابتدای یادداشت روز خود از انقلاب یاد کرده است :
"یکی از حوادث مهم و اثرگذار در تاریخ جوامع بشری، وقوع انقلاب های بزرگ است. بدون تردید انقلاب اسلامی ایران یکی از بزرگترین و سرنوشت سازترین انقلاب های دو سده اخیر به شمار می رود. وجوه بسیاری برای انقلاب اسلامی می توان برشمرد که آن را از انقلابات دیگر متمایز می کند، اما دو ویژگی برجسته وجود دارد که مروری بر آن، علت نفوذ آثار و آرمانهای انقلاب اسلامی را در فراسوی مرزهای ایران آشکار می سازد؛ نفوذی که در جهان امروز پاشنه آشیل قدرتهای استکباری چون آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل شده و اسطوره شکست ناپذیری آنان را درهم شکسته است."
طلبه پاسدار یاددشت روز نویس برای اینکه صورت مسئله را پاک کرده باشد. عدالت و آزادی و برابری را جزو نیاز های مادی دنیوی معرفی کرده است. البته بدون آنکه توضیح دهد که چرا در 30سال گذشته رهبران و مسئولان رژیم جمهوری اسلامی با فراموش و پایمال کردن عدالت و برابری و آزادی در جامعه،اما حاکمان خودشان سفت و سخت و حریصانه در بستر انباشت هر چه بیشتر ثروت به قدرت و زندگی مادی چسبیده اند ؟ آنگونه که همه ی جنگ و جدال و تضاد و رقابت و سگ دعواهای باندی و جناحی که با اتهام زدن و سناریو وپرونده سازی برای حذف رقیب از صحنه همراه می باشد. برای قبضه ی قدرت وانحصاری کردنش بوده است. ولی از طرف دیگر مقوله ی نیاز معنویت را در برابر احتیاجات مادی و آزادی و برابری و عدالت نشانده و جایگزین کرده است . تا که با منحرف کردن اذهان عمومی به خصوص محرومان و تهی دستان جامعه تا که علیه ی شرایط کنونی دست به شورش و قیام نزنند. البته اینگونه تحلیل دادن خود نوعی توجیه گری حاکمان غاصب و غارتگر و مستبد و عوامفریب و دین فروش و جنگ افروز می باشد که چنین این سفسطه گری � پاسداری � حوزوی تبیین شده است:
"ابعاد معنوی زندگی انسان و رابطه او با مبدأ و معاد در نگاه اومانیستی نظامهای سیاسی موجود یا به کلی کنار گذاشته شده و یا در حاشیه ای کمرنگ دیده شده اند. در چنین فضایی، تصویر انسان از خود و جهان به کلی عوض می شود چرا که این خود اوست که باید با فهم و درکش آن دسته از دستورالعمل های مربوط به زندگی اجتماعی را که رنگ و بوی آسمانی دارد کشف کند."
طلبه پاسدار یادداشت روز نویس در دنباله ی مرثیه خوانی دفاع پوشالی کردن از معنویت ادعائی خود،از موضع طلبکاری کردن و دست گل به خود دادن و به اتکای فلسفه بافی و سفسطه گری حوزوی فوق، زیرآب مکتب های اقتصادی و حامی مدافعین منافع حقوق انسانی و آزادی و برابری را با اتهام اومانیسم و لیبرالیسم و سکولاریسم زده و نتیجه گیری کرده است که اینان به آخر خط رسیده و شکست خورده اند. چونکه اینان همچون رِژیم بربرمنش و تاریک اندیش و پدر خواده ی تروریست جهانی آخوندی حامی و مدافع ارزش های معنوی انسانیت نبوده و نیستند و اقداماتی مرتکب نشده اند که در 30 ساله گذشته برای پایمال کردن ارزش های انسانی از سوی حاکمان در ایران اتفاق افتاده است . چونکه حامیان آزادی و برابری و عدالت و حقوق بشراعمال و اقداماتی را انجام نداده اند که در 3 دهه ی گذشته با صدور احکام زندان و شکنجه و دست و پا قطع کردن با گیوتین و چشم از حدقه در آوردن اجرا شده است . بطور نمونه اخیراً قرار است چشمان یک متهم جوان با اسید به عوان قصاص کور شود. یا اینان مرتکب تیر باران زندانیان سیاسی بطور انفرادی و جمعی نشدند، به خصوص پس از 30 خرداد سال که انجام شد و در ادامه در اوج نمایش بربریت در تابستان خونین سال 67 هزاران زندانیان سیاسی بفرمان رهبر معنوی خمیی شیاد تیر باران شدند به نمایش گذاشته شد که خود یک سند تاریخی جنایت علیه ی بشریت است . بدتر اینکه اکنون تلاش می شود که سند تاریخی و انکار ناپذیر دشت گورستان خاوران و جنایت این تابستان سال 67 با تخریب کردن، از سوی قاتلان و آمران و عاملان مدرک و سند این جنایت از بین برده شود . بهر حال سپس طلبه پاسدار یادداشت روز نویس وارونه و هذیان گوی بدون آنکه نامی از مردم ایران ببرد. همچنین بدون آنکه نه نامی از نیازهای مادی مردم نبرده است ، بلکه به رعایت چگونگی رعایت کردن ارزش های معنوی اینان نیز هیچگونه و اشاره ای نکرده است . ولی در عوض چنین با باد در غبغب و گلو انداختن و عمامه جا به جا کردن برسر و عبا برروی شانه ها بالا و پائین کردن ، اینگونه از ویژگی انقلب اسلامی ابراز نظر و لغز خوانی و اظهار لحیه کرده است:
"انقلاب اسلامی ایران بر مبنای اندیشه خدامحور و تکیه بر اصالت انسان توحیدی، الگویی جدید و کارساز از یک نظام سیاسی ارایه کرد و سیاستمداران را به باز تعریفی مجدد از انسان و نیازهایش فرا خواند. حاکمیتی که انسانهای درون آن هویتی الهی یافته، در مهلکه جنگ و جدال های بیهوده گرفتار نشده و در سایه یک صلح فراگیر زمینه برای ظهور و حاکمیت مصلح جهانی فراهم آید. جریانهای اسلامی در تمام کشورهای منطقه در پرتو فضای جدیدی که انقلاب اسلامی ایران بوجود آورده بود مجدداً قد علم کرده و همراه با تشکل های اسلامی جدیدی که انقلاب کشورمان را الگوی خود قرار داده بودند، در میان توده ها خصوصاً نسل جوان نفوذ گسترده ای یافتند.در الگوی انقلاب اسلامی �مردم� نقشی اساسی ایفا می کردند و با تکیه بر قدرت آنان بود که می شد به مصاف نظامهای فاسد رفت. این الگو به جای آنکه با مردم سالاری و حاکمیت مردم مقابله کند آن را به اهرمی کارساز برای اجرای احکام الهی تبدیل کرد و با نوسازی جامعه در تمامی ابعاد و عدم مخالفت با دستاوردهای بشری، استقلال طلبی و هویت بخشی مجدد در تمدن جدید اسلامی را شعار محوری خود قرار داد. بدین ترتیب در فضای جدیدی که انقلاب اسلامی ایران فراهم آورد و با الگوهای نوینی که ارایه داد، اسلام گرایان توانستند در تحولات اجتماعی - سیاسی جامعه خود، حضوری فعال یابند. بدون تردید پیروزی حماس در جنگ غزه و حزب الله در جنگ 33روزه بنا بر اظهارات رهبران و مبارزان جنبش های مقاومت در فلسطین و لبنان ثمره انقلاب اسلامی ایران است . امروز ایران اسلامی به عنوان خاستگاه جنبش های آزادی خواه مردمی و مقاومت در برابر ستمگری و اشغال شناخته شده است. تمام متغیرهای سیاسی در سطح منطقه و خیزش های اسلامی دایرمدار انقلاب اسلامی و برگرفته از الگوی ایدئولوژیک آن در اصرار بر گزینه مقاومت در برابر زورمندان است.مقام معظم رهبری در این رابطه می فرمایند: �هدف از مبارزاتی که ملت مسلمان ایران به رهبری امام بزرگوار و با همت و اراده نیرومند آن شخصیت عظیم انجام داد ما در پایگاه اسلام تلاش داریم تا راه نجات ملت هایی را که در زیرسایه سنگین و خبیث استکبار بر عالم رنج می برند و روز به روز به بدبختی نزدیکتر می شوند، نشان دهیم.�"
"
در خاتمه اینکه بدون آنکه طلبه پاسدار یادداشت روز نویس همچون سایر پاسداران و همقطاران قلمزن یادداشت روز نویس ورق پاره ی کیهان اطلاعاتی � امنیتی � پاسداری هیچگونه ا شاره ای به نام بردن مردم ایران کند و جایگاه و نیاز های مادی و معنوی و چگونه برآوردنش را ترسیم کرده باشد ؟ زیرا که مشخص است که دلیل عدم اشاره کردن چه می باشد ؟ چونکه ضد ادعای مطرح شده طلبه پاسدار یادداشت روز نویس در 30 سال گذشته اعمال شده است. لذا اکنون جائی برای نام بردن مردم و ارائه ی فاکت از اقداماتی که برای آنان شده هر گز وجود ندارد تا بیان و عیان شود . برای همین است که مداحان و مجیز گویان به دست آویز های توجیه گرانه آویزان می شوند که نه امتیاز و برگ برنده نمی باشد ، بلکه خودش سند معتبر اسیاست صدور تروریسم و بنیاد گرائی در منطقه و جهان گشائی می باشد . زیرا که به وضوح اعتراف بر دخالت گری در امور داخلی کشور های همسایه و منطقه و وصحه گذاشته بر آن است که عامل جنگ افروزی و بحران آفرینی رژیم تروریستی آخوندی می باشد. به خصوص برپائی جنگ 22 روزه و فاجعه ی اخیر نوار غزه که از طریق حماس دنبال و اجرا شد . بنابراین باز هم مثل همیشه به استناد همینگونه اعترافات که عامل اصلی ناامن سازی و بی ثبات کردن و به خطر انداختن صلح و امنیت منطقه ی خاور میانه رژیم تروریستی آخوندی است که با کوشش کردن برای دسترسی به سلاح هسته ای تهدید جهانی را بهمراه دارد . غرب می بایست بدون درنگ برای تغییرات دمکراتیک و تشکیل حکومت غیر دینی در ایران مسئولانه فعال شود واقدام کند . چونکهنمونه ی پیش در آمد شکست فرقه گرائی در انتخابات شورای استانی کنونی در عراق می باشد که از سوی رژیم تروریستی آخوندی حمایت و پشتیبانی می شد که خود گواه طلب و تلاش کردن مضاعف حکومت غیر دینی در ایران می باشد.
هوشنگ - بهداد
چهار شنبه17 بهمن ماه سال 1387
"پس از 30 سال بدون تعریف انقلاب و اهداف و پیامد و دستآوردش ، بطور ابزاری نام انقلاب برده شده تا ارزش های معنوی پوشالی، جایگزین نیاز های مادی و عدالت و برابری و آزادی گردد "
چرا در ادامه ی مراسم دهه ی زجر اینهمه که نام انقلاب فرصت طلبانه برده می شود ؟ هیچگونه تعریف جامعی از آن، همچون جرم سیاسی در 30 ساله گذشته ارائه نشده است؟ البته مدتیست که واژه انقلاب به کرات نسبت به گذشته شنیده می شود . زیرا که به دلیل تغییرو تحولات شتابدار پیشرفت تکنولوژی جهانی روزانه در همه سطوح انقلاب و تغییر وتحول به و قوع می پیوندد. ولی انقلاب در چارچوب اجتماعی و اقتصادی پدیده ی دیگریست که به معنی بر هم زدن روابط استثمار گرایانه ی وتغییر وتحول نظم کهن حاکم و برقراری نظم نوین بر شالوده و اساس عدالت و آزادی و برابری و دمکراسی و رعایت حقوق انسان ها و تحمل چند صدائی در جامعه می باشد. اما پرسش است که آیا چنین اتفاقی در ایران رخ داده است که 30 سال از تاریخ وقوع انقلاب 22 بهمن سپری شده است؟ البته اکنون طلبه پاسدار یادداشت روز نویس اینگونه در ابتدای یادداشت روز خود از انقلاب یاد کرده است :
"یکی از حوادث مهم و اثرگذار در تاریخ جوامع بشری، وقوع انقلاب های بزرگ است. بدون تردید انقلاب اسلامی ایران یکی از بزرگترین و سرنوشت سازترین انقلاب های دو سده اخیر به شمار می رود. وجوه بسیاری برای انقلاب اسلامی می توان برشمرد که آن را از انقلابات دیگر متمایز می کند، اما دو ویژگی برجسته وجود دارد که مروری بر آن، علت نفوذ آثار و آرمانهای انقلاب اسلامی را در فراسوی مرزهای ایران آشکار می سازد؛ نفوذی که در جهان امروز پاشنه آشیل قدرتهای استکباری چون آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل شده و اسطوره شکست ناپذیری آنان را درهم شکسته است."
طلبه پاسدار یاددشت روز نویس برای اینکه صورت مسئله را پاک کرده باشد. عدالت و آزادی و برابری را جزو نیاز های مادی دنیوی معرفی کرده است. البته بدون آنکه توضیح دهد که چرا در 30سال گذشته رهبران و مسئولان رژیم جمهوری اسلامی با فراموش و پایمال کردن عدالت و برابری و آزادی در جامعه،اما حاکمان خودشان سفت و سخت و حریصانه در بستر انباشت هر چه بیشتر ثروت به قدرت و زندگی مادی چسبیده اند ؟ آنگونه که همه ی جنگ و جدال و تضاد و رقابت و سگ دعواهای باندی و جناحی که با اتهام زدن و سناریو وپرونده سازی برای حذف رقیب از صحنه همراه می باشد. برای قبضه ی قدرت وانحصاری کردنش بوده است. ولی از طرف دیگر مقوله ی نیاز معنویت را در برابر احتیاجات مادی و آزادی و برابری و عدالت نشانده و جایگزین کرده است . تا که با منحرف کردن اذهان عمومی به خصوص محرومان و تهی دستان جامعه تا که علیه ی شرایط کنونی دست به شورش و قیام نزنند. البته اینگونه تحلیل دادن خود نوعی توجیه گری حاکمان غاصب و غارتگر و مستبد و عوامفریب و دین فروش و جنگ افروز می باشد که چنین این سفسطه گری � پاسداری � حوزوی تبیین شده است:
"ابعاد معنوی زندگی انسان و رابطه او با مبدأ و معاد در نگاه اومانیستی نظامهای سیاسی موجود یا به کلی کنار گذاشته شده و یا در حاشیه ای کمرنگ دیده شده اند. در چنین فضایی، تصویر انسان از خود و جهان به کلی عوض می شود چرا که این خود اوست که باید با فهم و درکش آن دسته از دستورالعمل های مربوط به زندگی اجتماعی را که رنگ و بوی آسمانی دارد کشف کند."
طلبه پاسدار یادداشت روز نویس در دنباله ی مرثیه خوانی دفاع پوشالی کردن از معنویت ادعائی خود،از موضع طلبکاری کردن و دست گل به خود دادن و به اتکای فلسفه بافی و سفسطه گری حوزوی فوق، زیرآب مکتب های اقتصادی و حامی مدافعین منافع حقوق انسانی و آزادی و برابری را با اتهام اومانیسم و لیبرالیسم و سکولاریسم زده و نتیجه گیری کرده است که اینان به آخر خط رسیده و شکست خورده اند. چونکه اینان همچون رِژیم بربرمنش و تاریک اندیش و پدر خواده ی تروریست جهانی آخوندی حامی و مدافع ارزش های معنوی انسانیت نبوده و نیستند و اقداماتی مرتکب نشده اند که در 30 ساله گذشته برای پایمال کردن ارزش های انسانی از سوی حاکمان در ایران اتفاق افتاده است . چونکه حامیان آزادی و برابری و عدالت و حقوق بشراعمال و اقداماتی را انجام نداده اند که در 3 دهه ی گذشته با صدور احکام زندان و شکنجه و دست و پا قطع کردن با گیوتین و چشم از حدقه در آوردن اجرا شده است . بطور نمونه اخیراً قرار است چشمان یک متهم جوان با اسید به عوان قصاص کور شود. یا اینان مرتکب تیر باران زندانیان سیاسی بطور انفرادی و جمعی نشدند، به خصوص پس از 30 خرداد سال که انجام شد و در ادامه در اوج نمایش بربریت در تابستان خونین سال 67 هزاران زندانیان سیاسی بفرمان رهبر معنوی خمیی شیاد تیر باران شدند به نمایش گذاشته شد که خود یک سند تاریخی جنایت علیه ی بشریت است . بدتر اینکه اکنون تلاش می شود که سند تاریخی و انکار ناپذیر دشت گورستان خاوران و جنایت این تابستان سال 67 با تخریب کردن، از سوی قاتلان و آمران و عاملان مدرک و سند این جنایت از بین برده شود . بهر حال سپس طلبه پاسدار یادداشت روز نویس وارونه و هذیان گوی بدون آنکه نامی از مردم ایران ببرد. همچنین بدون آنکه نه نامی از نیازهای مادی مردم نبرده است ، بلکه به رعایت چگونگی رعایت کردن ارزش های معنوی اینان نیز هیچگونه و اشاره ای نکرده است . ولی در عوض چنین با باد در غبغب و گلو انداختن و عمامه جا به جا کردن برسر و عبا برروی شانه ها بالا و پائین کردن ، اینگونه از ویژگی انقلب اسلامی ابراز نظر و لغز خوانی و اظهار لحیه کرده است:
"انقلاب اسلامی ایران بر مبنای اندیشه خدامحور و تکیه بر اصالت انسان توحیدی، الگویی جدید و کارساز از یک نظام سیاسی ارایه کرد و سیاستمداران را به باز تعریفی مجدد از انسان و نیازهایش فرا خواند. حاکمیتی که انسانهای درون آن هویتی الهی یافته، در مهلکه جنگ و جدال های بیهوده گرفتار نشده و در سایه یک صلح فراگیر زمینه برای ظهور و حاکمیت مصلح جهانی فراهم آید. جریانهای اسلامی در تمام کشورهای منطقه در پرتو فضای جدیدی که انقلاب اسلامی ایران بوجود آورده بود مجدداً قد علم کرده و همراه با تشکل های اسلامی جدیدی که انقلاب کشورمان را الگوی خود قرار داده بودند، در میان توده ها خصوصاً نسل جوان نفوذ گسترده ای یافتند.در الگوی انقلاب اسلامی �مردم� نقشی اساسی ایفا می کردند و با تکیه بر قدرت آنان بود که می شد به مصاف نظامهای فاسد رفت. این الگو به جای آنکه با مردم سالاری و حاکمیت مردم مقابله کند آن را به اهرمی کارساز برای اجرای احکام الهی تبدیل کرد و با نوسازی جامعه در تمامی ابعاد و عدم مخالفت با دستاوردهای بشری، استقلال طلبی و هویت بخشی مجدد در تمدن جدید اسلامی را شعار محوری خود قرار داد. بدین ترتیب در فضای جدیدی که انقلاب اسلامی ایران فراهم آورد و با الگوهای نوینی که ارایه داد، اسلام گرایان توانستند در تحولات اجتماعی - سیاسی جامعه خود، حضوری فعال یابند. بدون تردید پیروزی حماس در جنگ غزه و حزب الله در جنگ 33روزه بنا بر اظهارات رهبران و مبارزان جنبش های مقاومت در فلسطین و لبنان ثمره انقلاب اسلامی ایران است . امروز ایران اسلامی به عنوان خاستگاه جنبش های آزادی خواه مردمی و مقاومت در برابر ستمگری و اشغال شناخته شده است. تمام متغیرهای سیاسی در سطح منطقه و خیزش های اسلامی دایرمدار انقلاب اسلامی و برگرفته از الگوی ایدئولوژیک آن در اصرار بر گزینه مقاومت در برابر زورمندان است.مقام معظم رهبری در این رابطه می فرمایند: �هدف از مبارزاتی که ملت مسلمان ایران به رهبری امام بزرگوار و با همت و اراده نیرومند آن شخصیت عظیم انجام داد ما در پایگاه اسلام تلاش داریم تا راه نجات ملت هایی را که در زیرسایه سنگین و خبیث استکبار بر عالم رنج می برند و روز به روز به بدبختی نزدیکتر می شوند، نشان دهیم.�"
"
در خاتمه اینکه بدون آنکه طلبه پاسدار یادداشت روز نویس همچون سایر پاسداران و همقطاران قلمزن یادداشت روز نویس ورق پاره ی کیهان اطلاعاتی � امنیتی � پاسداری هیچگونه ا شاره ای به نام بردن مردم ایران کند و جایگاه و نیاز های مادی و معنوی و چگونه برآوردنش را ترسیم کرده باشد ؟ زیرا که مشخص است که دلیل عدم اشاره کردن چه می باشد ؟ چونکه ضد ادعای مطرح شده طلبه پاسدار یادداشت روز نویس در 30 سال گذشته اعمال شده است. لذا اکنون جائی برای نام بردن مردم و ارائه ی فاکت از اقداماتی که برای آنان شده هر گز وجود ندارد تا بیان و عیان شود . برای همین است که مداحان و مجیز گویان به دست آویز های توجیه گرانه آویزان می شوند که نه امتیاز و برگ برنده نمی باشد ، بلکه خودش سند معتبر اسیاست صدور تروریسم و بنیاد گرائی در منطقه و جهان گشائی می باشد . زیرا که به وضوح اعتراف بر دخالت گری در امور داخلی کشور های همسایه و منطقه و وصحه گذاشته بر آن است که عامل جنگ افروزی و بحران آفرینی رژیم تروریستی آخوندی می باشد. به خصوص برپائی جنگ 22 روزه و فاجعه ی اخیر نوار غزه که از طریق حماس دنبال و اجرا شد . بنابراین باز هم مثل همیشه به استناد همینگونه اعترافات که عامل اصلی ناامن سازی و بی ثبات کردن و به خطر انداختن صلح و امنیت منطقه ی خاور میانه رژیم تروریستی آخوندی است که با کوشش کردن برای دسترسی به سلاح هسته ای تهدید جهانی را بهمراه دارد . غرب می بایست بدون درنگ برای تغییرات دمکراتیک و تشکیل حکومت غیر دینی در ایران مسئولانه فعال شود واقدام کند . چونکهنمونه ی پیش در آمد شکست فرقه گرائی در انتخابات شورای استانی کنونی در عراق می باشد که از سوی رژیم تروریستی آخوندی حمایت و پشتیبانی می شد که خود گواه طلب و تلاش کردن مضاعف حکومت غیر دینی در ایران می باشد.
هوشنگ - بهداد
چهار شنبه17 بهمن ماه سال 1387