بازتاب دادن اینگونه گزارش ها تداعی کننده ی برسر شاخ
نشستن و بن بریدن می باشد وبطور دربست زیرآب حکومت مدعی مستضعف پناه زده می شود .
زیرا د ر شرایطی که 80% جمعیت زیر فقر اقتصادی بسر می برند وبدلیل شکاف عمیق
طبقاتی وفقر وتبعیض و بیکاری منجر به رشد پدیده های نا هنجار اجتماعی اعتیاد وتن
فروشی وکودکان کار خیابانی و کارتن خوابی و آلونک نشینی حاشیه شهر شده است . چگونه
است که اعضای برخی از اعضا یا آقازاده های خانواده ها از گران ترین خود روهای
وارداتی بهره مند می شوند؟ به ویژه اینکه خمینی شیاد قول حکومت مستضعفان وپا بر
هنگان داده بود ومدعی بود که بوسه بر د ست کوخ نشینان می زند واز کاخ نشینان مرفه
با اسلام آمریکایی دوری می جوید و بیزار است .همچنین جانشین وی منشور 8 ماده ای
مبارزه با تبعیض و فقر و بیکاری و رشوه واختلاس زندگی تجملی و تشریفاتی و اصراف و باند بازی
صادر کرد. ولی نتیجه این دو قول ومنشور به شرایط کنونی رسیده است . ولی اکنون
رادیو بین المللی چین گزارش رقابت پول دارهای ایران با اسراف عرب داده است . مهمتر
اینکه هر گز مسئولی یافت نمی شود تا بگوید که عامل شکاف عمیق طبقاتی چیست وچگونه
است به موازات رشد فقیر شدن مردم برخی که از رانت های حکومتی یا دلالی اقتصادی سود می برند یکشبه صاحب ثروت
های نجومی باد آورده می شوند؟
از سالها قبل به دنبال انتشار ویدئوهای یوتیوب حرکات نمایشی خطرناک و تصادفات وحشتناک اعراب جوان در امارات متحده عربی و راه پیدا کردن آن در شبکه بلوتوث، ایرانیها این اقدامات را اسراف و افراط و نتیجه ثروت بادآورده میشناختند و مورد شماتت قرار میدادند. اما بدون حضور داشتن در خیابانهای شهرهای بزرگ و تنها با بررسی اخبار صفحههای اقتصادی روزنامهها و خبرگزاریها و گزارشهای نشریات خودرویی این کشور میتوان به این نتیجه رسید که اکنون ایران نیز مانند امارات به یکی از واردکنندگان تومبیلهای گران قیمت تبدیل شده است.رادیو بینالمللی چین (CRI) از تهران گزارش داد: با وجود آن که در یک دهه گذشته بسیاری از ایرانیها عربهای حاشیه خلیجفارس را نماد لوکسگرایی میشناختند و همواره آنها را مورد انتقاد قرار میدادند، اما اکنون این کشور نیز به همان سمت قدم برداشته است. از سالها قبل به دنبال انتشار ویدئوهای یوتیوب حرکات نمایشی خطرناک و تصادفات وحشتناک اعراب جوان در امارات متحده عربی و راه پیدا کردن آن در شبکه بلوتوث، ایرانیها این اقدامات را اسراف و افراط و نتیجه ثروت بادآورده میشناختند و مورد شماتت قرار میدادند. اما بدون حضور داشتن در خیابانهای شهرهای بزرگ و تنها با بررسی اخبار صفحههای اقتصادی روزنامهها و خبرگزاریها و گزارشهای نشریات خودرویی این کشور میتوان به این نتیجه رسید که اکنون ایران نیز مانند امارات به یکی از واردکنندگان اتومبیلهای گران قیمت تبدیل شده است. پورشه هرچند در ایران نهایت سرعت مجاز تردد در اتوبانها 120 کیلومتر است، اما فراهم نبودن بسترهای مناسب برای بهره گرفتن از سرعت سوپر اسپرتها مانعی برای ثبت سفارش آنها نبوده است. از سوی دیگر ناهموار بودن راههای بین شهری، وجود دستاندازهای سرعتگیر غیر استاندارد در خیابانها و تردد خطرناک موتورسوارها از جمله عواملی است که لذت رانندگی با اتومبیل را در ایران از بین برده است، اما چشم و همچشمی ثروتمندان یکی از دلایل اصلی افزایش واردات خودروهای لوکس به ایران و رخ دادن تصادفهای پرخسارت است.در این میان تنها گروه کوچکی از صاحبان اتومبیلهای سوپر اسپرت نسبت به آنچه که خریداری میکنند شناخت کامل فنی دارند و در این زمینه به طور حرفهای فعالیت میکنند. علاقه ایرانیها به خریدن خودروهای جدید چنان رو به افزایش است که اروپا نیز آن را احساس کرده و مدتی قبل شرکت پورشه آلمان اعلام کرد از 24 پورشه بسیار گران سفارش داده شده به این کارخانه توسط کشورهای خاورمیانه، 12 دستگاه از آن به ایران ارسال شده است.با توجه به این که ایرانیها با پرداخت 115 درصد عوارض واردات خودرو برای صدور پلاک را به دولت میپردازند و در حقیقت دو برابر قیمت دیگر مردم جهان برای اتومبیلسواری خود هزینه میکنند، میتوان با اطمینان به این نتیجه رسید که آنها کشوری ثروتمند را در شمال خلیجفارس تشکیل دادهاند.در این میان کمپانیهایی چون فورد و جنرال موتورز ایالات متحده که اکنون برای بازاریابی محصولات خود نیاز به مشتریهای جدید دارند، از حضور در بازار همیشه داغ و پرهیجان این کشور محروم هستند، چرا که آنها به اعتقاد کارشناسان اقتصادی در صورت ورود به ایران میتوانستند جدیدترین محصولات خود را به راحتی جایگزین تویوتای ژاپن کنند.
از سالها قبل به دنبال انتشار ویدئوهای یوتیوب حرکات نمایشی خطرناک و تصادفات وحشتناک اعراب جوان در امارات متحده عربی و راه پیدا کردن آن در شبکه بلوتوث، ایرانیها این اقدامات را اسراف و افراط و نتیجه ثروت بادآورده میشناختند و مورد شماتت قرار میدادند. اما بدون حضور داشتن در خیابانهای شهرهای بزرگ و تنها با بررسی اخبار صفحههای اقتصادی روزنامهها و خبرگزاریها و گزارشهای نشریات خودرویی این کشور میتوان به این نتیجه رسید که اکنون ایران نیز مانند امارات به یکی از واردکنندگان تومبیلهای گران قیمت تبدیل شده است.رادیو بینالمللی چین (CRI) از تهران گزارش داد: با وجود آن که در یک دهه گذشته بسیاری از ایرانیها عربهای حاشیه خلیجفارس را نماد لوکسگرایی میشناختند و همواره آنها را مورد انتقاد قرار میدادند، اما اکنون این کشور نیز به همان سمت قدم برداشته است. از سالها قبل به دنبال انتشار ویدئوهای یوتیوب حرکات نمایشی خطرناک و تصادفات وحشتناک اعراب جوان در امارات متحده عربی و راه پیدا کردن آن در شبکه بلوتوث، ایرانیها این اقدامات را اسراف و افراط و نتیجه ثروت بادآورده میشناختند و مورد شماتت قرار میدادند. اما بدون حضور داشتن در خیابانهای شهرهای بزرگ و تنها با بررسی اخبار صفحههای اقتصادی روزنامهها و خبرگزاریها و گزارشهای نشریات خودرویی این کشور میتوان به این نتیجه رسید که اکنون ایران نیز مانند امارات به یکی از واردکنندگان اتومبیلهای گران قیمت تبدیل شده است. پورشه هرچند در ایران نهایت سرعت مجاز تردد در اتوبانها 120 کیلومتر است، اما فراهم نبودن بسترهای مناسب برای بهره گرفتن از سرعت سوپر اسپرتها مانعی برای ثبت سفارش آنها نبوده است. از سوی دیگر ناهموار بودن راههای بین شهری، وجود دستاندازهای سرعتگیر غیر استاندارد در خیابانها و تردد خطرناک موتورسوارها از جمله عواملی است که لذت رانندگی با اتومبیل را در ایران از بین برده است، اما چشم و همچشمی ثروتمندان یکی از دلایل اصلی افزایش واردات خودروهای لوکس به ایران و رخ دادن تصادفهای پرخسارت است.در این میان تنها گروه کوچکی از صاحبان اتومبیلهای سوپر اسپرت نسبت به آنچه که خریداری میکنند شناخت کامل فنی دارند و در این زمینه به طور حرفهای فعالیت میکنند. علاقه ایرانیها به خریدن خودروهای جدید چنان رو به افزایش است که اروپا نیز آن را احساس کرده و مدتی قبل شرکت پورشه آلمان اعلام کرد از 24 پورشه بسیار گران سفارش داده شده به این کارخانه توسط کشورهای خاورمیانه، 12 دستگاه از آن به ایران ارسال شده است.با توجه به این که ایرانیها با پرداخت 115 درصد عوارض واردات خودرو برای صدور پلاک را به دولت میپردازند و در حقیقت دو برابر قیمت دیگر مردم جهان برای اتومبیلسواری خود هزینه میکنند، میتوان با اطمینان به این نتیجه رسید که آنها کشوری ثروتمند را در شمال خلیجفارس تشکیل دادهاند.در این میان کمپانیهایی چون فورد و جنرال موتورز ایالات متحده که اکنون برای بازاریابی محصولات خود نیاز به مشتریهای جدید دارند، از حضور در بازار همیشه داغ و پرهیجان این کشور محروم هستند، چرا که آنها به اعتقاد کارشناسان اقتصادی در صورت ورود به ایران میتوانستند جدیدترین محصولات خود را به راحتی جایگزین تویوتای ژاپن کنند.