دیدار جلیلی با اسد در دمشق.دشمنان انتقام مقاومت را از سوریه می گیرند.خبرگزاری فارس: دبیر شورای عالی امنیت ملی تنها راه حل موضوع سوریه را دموکراسی و احترام به انتخاب مردم این کشور دانست و بر آمادگی ایران برای کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم مقاوم و رنجدیده سوریه تاکید کرد.18 مردد 91
این سفر پاسدار سعید جلیلی که تبدیل نه به رقیب وزیر امور خارجه شده که از موضع  جایگاهی بالاتر از وی با فتوای خامنه ای قرار گرفته است ومأموریت های ویژه ی سفارشی بیت رهبری انجام می دهد . اکنون پس از اجرای سفر مأموریت ویژه  وی که به لبنان داشت وارد دمشق شده تا پیام ویژه ی بیت رهبری را به دیکتاتور خونریز وجنایتکار بشار اسد منتقل نماید . به ویژه اینکه سیمای آزادی نه همه گزارش های خبری ارتش آزاد را پوشش خبری می دهد، بلکه هیأت های سوری وابسته به ارتش آزاد سوری در پاریس با مریم رجوی دیدار وگفتگو دارند که عجیب موجب بر افروختگی خشم وکینه ی حاکمان ایران شده است . طوریکه با دستپاچگی پاسدار سعید لاریجانی مأمور اعزام فوری به سوریه شده است تا پیام داده شود حاکمان ایران در کنار سوریه هستند واجازه ی سقوط سوریه را نمی دهند . بنابراین مشخص است که  اینگونه سفر ها که از موضع و وحشت شدید ناشی از سقوط سوریه هم پیمان حاکمان ایران می باشد به وضوح اثبات می کند که سرنوشت مثلث  تهران و بغداد ودمشق بهم پیوند زده شده است . آنگونه که  در صورت سقوط یک ضلع دو ضلع دیگر این مثلث هم سقوط خواهد نمود . از طرف دیگر اثبات می کند که نه بشار اسد دیکتاتور وخونریز با سیاست دیکته شده  وطناب پوسیده شده ی حاکمان ایران توی چاه فرو رفت چون هدف تلاش برای برون رفت بحران هسته ای بوده است ، بلکه با اینگونه دیدار وتهدید وفشار ها که همراه با کمک مالی وسلاح واعزام نیرو می باشد .راهی جز ادامه دادن تهاجم وجنایات ضد انسانی بیشتر که دمکراسی و احترام گذاشتن به انتاب مردم نامیده شده  به قعر چاه رفتن ومدفون شدن ندارد.
به گزارش خبگزاری فارس، سعید جلیلی دبیرشورای عالی امنیت ملی در ادامه سفر منطقه‌ای خود صبح سه‌شنبه وارد دمشق شد و با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.در این دیدار جلیلی با اشاره به اهداف دشمنان در تمرکز بر سوریه اظهار داشت: نباید اجازه داد دشمنان انتقام شکست‌های خود از مقاومت را از مردم سوریه بگیرند.وی همچنین تأکید کرد: تنها راه حل موضوع سوریه دموکراسی و احترام به انتخاب مردم این کشور است و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک‌های انسان‌ دوستانه به مردم مقاوم و رنجدیده سوریه تاکید کرد.در این دیدار بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه نیز با استقبال از دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران، دخالت برخی بیگانگان که با ارسال سلاح از ترورسیم در سوریه حمایت می‌کنند را غیرقابل قبول دانست و بر عزم دولت برای پاسخگویی به مطالبات مردم از مسیرهای دموکراتیک تاکید کرد.