كنسولگري ايران در بصره ادعاي واشنگتن عليه تهران را رد كرد
گفته می شود چوب بر داشته شود گربه دزده پا به فرار می گذارد. ولی مشخص نیست  چگونه این گربه در قاهره بو کشان متوجه شده  است بفهمد درون هواپیما های باری از ایران  که عازم سوریه است و از آسمان عراق عبور می کند در آن اسلحه ای وجود ندارد؟!
كنسولگري ايران در بصره با تكذيب ادعاي واشنگتن مبني بر انتقال اسلحه به سوريه از طريق آسمان عراق گفت كه تاكنون در تفتيش هواپيماهاي ايراني در بغداد، حتي يك اسلحه نيز كشف نشده است.«حميدرضا مختص آبادي» سركنسول ايران در بصره، اخبار منتشر شده مبني بر اقدام ايران در انتقال اسلحه به سوريه از طريق آسمان عراق را تكذيب كرد و خواستار حل و فصل مسالمت آميز درگيري در سوريه به شيوه اي مسالمت آميز شد.وي افزود: اين كه گفته مي شود ايران با استفاده از آسمان عراق به سوريه اسلحه مي فرستد يك اتهام دروغين است و دليل اثبات ادعاي ايران اين است كه تاكنون در هنگام تفتيش هواپيماهاي ايراني كه به مقصد سوريه پرواز كرده اند، حتي يك اسلحه نيز كشف نشده است.اين مقام ديپلماتيك ايران در بصره، گفت: آمريكا بايد اعمال فشار بر دولت عراق براي تفتيش و بازرسي هواپيماهاي مسافربري ايراني را متوقف كند به ويژه كه عراق نيز از آسمان ايران براي پروازهاي مسافربري استفاده مي كند. مختص آبادي تاكيد كرد: ايران تلاش مي كند تا روابط خود با عراق را در زمينه هاي مختلف از جمله نظامي و دفاعي تحكيم كند.به گزارش فارس به نقل از السومريه نيوز وي درباره تحولات سوريه گفت كه اين بحران نيازمند تدوين راهكارهايي سياسي و داخلي در سوريه و به دور از هرگونه خشونت است. اكثريت سوري ها رژيم حاكم بر اين كشور را تاييد مي كنند، اما فشار خارجي عليه اين رژيم با هدف انتقام از «بشار اسد» و دولت وي به دليل حمايتش از مقاومت صورت مي گيرد.
لابد رهبر ولی فقیه باز هم با وقاحت خاص  وارونه گویی اش  مدعی خواهد شد که تحریم ها به خصوص تحریم نفتی ربطی به گرانی ها ندارد زیرا که 33 سال است ادامه داشته است ودر زمانی کوتاه  تورم 50% بوده است.
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري از افزايش 50درصدي قيمت بليت هواپيما تا دو هفته آينده خبر داد.به گزارش مهر، كاپيتان حميدرضا پهلواني در جمع خبرنگاران درباره افزايش قيمت بليت هواپيما گفت: با توجه به افزايش هزينه هاي شركت هاي هواپيمايي با افزايش قيمت نرخ ارز مذاكراتي را براي تعيين قيمت بليت داخلي و خارجي داشتيم كه تا دو هفته آينده اعلام مي شود.وي با بيان اينكه با توجه به تغييرات نرخ ارز نرخ گذاري مجدد اجتناب ناپذير است، اظهار داشت: اگر سوخت هواپيما با نرخ 200تومان ثابت بماند، قيمت بليت هواپيما حدود 50درصد افزايش پيدا مي كند.رئيس سازمان هواپيمايي كشوري با اشاره به اينكه جلسه اي براي كاهش قيمت سوخت نداشته ايم، گفت: براي تامين سوخت هواپيماها در پروازهاي خارجي بايد تدابيري انديشيده شود اما فعلا موضوع كاهش قيمت سوخت مطرح نيست.معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه مهمترين فاكتور براي تعيين قيمت بليت نرخ ارز است، گفت: در صنعت هوايي شركت ها نيازمند ارز هستند و ملاك اصلي براي تعيين قيمت بليت و هزينه شركت ها، هزينه هاي ارزي آنها است. بنابراين اگر ملاك هاي سال 90 ثابت مي ماند نيازي به افزايش قيمت بليت نداشتيم.وي با اشاره به برگزاري جلسات براي تعيين نرخ 200توماني سوخت بيان كرد: براساس جلساتي كه سازمان برگزار كرده نرخ سوخت تا پايان سال قبل 200 تومان محاسبه مي شود و از يك زماني به بعد مبناي محاسبات 400 تومان خواهد بود كه سازمان آن را به شركت ها اعلام كرده است.پهلواني با اشاره به ورود 11 فروند هواپيماي جديد گفت: در ماه هاي آينده ميزان واردات هواپيما افزايش پيدا مي كند كه برخي از اينها ملكي و برخي اجاره به شرط تمليك هستند.رئيس سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اينكه برگشت زائران حج از 10 آبان ماه آغاز مي شود، اظهار داشت: هر روز 3هزار زائر در حال جابجايي از 17 نقطه كشور هستند.
 طرح استاندارد مقاوم سازی مقابل زلزله  یعنی همین که ساختمان در حال ساخت قبل از اینکه ساخت به پایان برسد دچارر یزش یا زلزله شده است .حال داشته که چقدر اینگونه  ساختمان های بساز وبفروشی شده است ودر صورت وقوع زلزله منتهی به چه فاجعه ای  خواهد شد؟
سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني از ريزش ناگهاني يك ساختمان شش طبقه در حال ساخت در خيابان خيام شمالي خبر داد.سيدجلال ملكي در تشريح جزئيات اين خبر گفت: يك ساختمان شش طبقه در حال ساخت سه شنبه به دلايل نامعلومي ريزش كرد كه ستاد فرماندهي پس از اطلاع از وقوع آن در ساعت 38:17 آتش نشانان ايستگاه 67 و نجات 1 را به محل حادثه واقع در خيابان خيام شمالي كوچه مهدويان اعزام كرد.سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران ادامه داد: آتش نشانان پس از حضور در محل متوجه شدند كه يك ساختمان شش طبقه در حال ساخت با اسكلت هاي بتني كه سقف شش طبقه آن نيز ساخته شده بود به طور ناگهاني ريزش كرد.وي با بيان اينكه تمام اين ساختمان تخريب شد گفت: خوشبختانه با توجه به زمان وقوع اين حادثه كه در ساعات پايان كار كارگران بود هيچ مورد مجروح يا فوتي گزارش نشد.به گفته ملكي تنها در پي ريزش اين ساختمان براي تعدادي از واحدهاي مسكوني مجاور خسارات مختصر وارد شد.سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران علت وقوع اين حادثه را نامعلوم دانست و گفت: آتش نشانان پس از اتمام عمليات و ايمن سازي محل ساختمان را به عوامل شهرداري تحويل دادند.وي افزود: ساختمان سازان و پيمانكاران پروژه ها بايد در رعايت قوانين ايمني دقت كافي را داشته باشند تا شاهد بروز چنين حوادثي نباشيم.
پ.ك.ك عامل انفجار در خط لوله گاز ايران ـ تركيه
 اگر این خبر واقعیت داشته باشد به نظر می رسد که پ ک ک در دو جبهه دارد مبارزه می کند . یعنی با ترکیه و حاکمان ایران  در حال مبارزه است . چون این اقدام زیان  اقتصادی به این دو کشور وارد کرده است.
يك روزنامه چاپ تركيه گروهك تروريستي پ.ك.ك را عامل انفجار خط لوله انتقال گاز ايران به تركيه اعلام كرد. به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه حريت چاپ تركيه، خط لوله گاز ايران به تركيه به دليل عمليات تروريستي پ.ك.ك آسيب ديده و انتقال گاز قطع شده است. اين انفجار كه در منطقه تانيك تپه اتفاق افتاد توسط گروهك تروريستي پ.ك.ك به طريق كنترل از راه دور روي داده است. در اين انفجار هيچ‌گونه آتش‌سوزي نبوده است تنها اهالي منطقه به دليل انتشار بوي شديد گاز و صداي انفجار نيروهاي امنيتي را مطلع كرده‌اند.
وعده وسوسه‌برانگيز عربستان به تركيه
وحشت چند سویه حاکمان ایران از این پیشنهاد عربستان زیرا که هم دامنه تحریم نفت گسترده وجدی تر می شود .هم مشتری نفتی ترکیه ودر دلاری نفتی از دست می رود . هم جبهه ی مخالفت علیه هم پیمان سوریه تقویت می شود .مهمتر اینکه منزوی شدن رژیم بانکداری تروریست جهانی ایران در منطقه وجهان گسترده می شود.
رسانه‌هاي تركيه اعلام كردند كه رياض به تركيه وعده داده در صورت توقف واردات نفتي از ايران، كمبود نفت اين كشور را جبران كند. به گزارش فارس، رسانه‌هاي تركيه از تمايل اين كشور براي جايگزين كردن نفت وارداتي از ايران با نفت عربستان سعودي خبر دادند و نوشتند كه اين ابراز تمايل تركيه در راستاي تحريم‌هاي تحميلي آمريكا عليه بخش نفتي ايران است. براساس اين گزارش، عربستان نيز از طريق "علي النعيمي" وزير نفتش كه اخيرا به تركيه سفر كرده بود، اعلام كرده است كه در صورتي كه آنكارا، واردات نفت از ايران را متوقف كند، عربستان حاضر است كمبود نفت تركيه را جبران كند اما ميزان احتمالي واردات نفت از عربستان اعلام نشده است. ناظران سياسي بر اين باورند كه اين پيشنهاد وسوسه‌كننده رياض به تركيه در راستاي تشويق "رجب طيب اردوغان" نخست‌وزير اين كشور براي رويارويي با رژيم اسد صورت مي‌گيرد تا وي همچنان از گروه‌هاي مسلح حمايت كند و زمينه را براي رساندن اسلحه به معارضان بيش از پيش تسهيل كند. پايگاه خبري "نهرين نت" نوشت: براساس بيانيه‌هاي رسمي، واردات نفت از ايران به تركيه طي تير ماه گذشته به ميزان 22 درصد كاهش يافته است