گزیده خبرهای 27 مهر- 91

گزیده خبرهای 27 مهر- 91
به نظر می رسد بدلیل اینکه فتوای ولی فقیه کار ساز شده است .زیرا که وی در سفر بجنورد تأکید بر هشیار بودن  مسئولین نهاد ها کرد  وگفت که مواظب باشید گزک بدست دشمن ندهید تا آرامش ا بر هم بزند .همانگونه که  پساز این فتوا فتیله ی جنبش  استیضاح  کردن وزرای دولت وسئوال کردن از رئیس جمهور از سوی بازار مکاره پایین کشیده شد . اکنون نوبت دستگاه فاسد قضاییه شده است تا لبیک گوی رهبر شود . چونکه گفته شده حکم متهمان پرونده بیمه به تعویق افتاده است .برای اینکه معاون اول رئیس جمهور محمد رضا رحیمی پرونده گشوده در این مورد دارد.
سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران گفت: ابلاغ احکام متهمان پرونده اختلاس از بیمه ایران به هفته آینده موکول شد.محسن افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس درباره اینکه قرار بود احکام متهمان پرونده اختلاس از بیمه ایران در هفته جاری ابلاغ شود اما تاکنون انجام نشده است اظهار داشت: این احکام هفته آینده به متهمان پرونده ابلاغ می‌شود.وی با بیان اینکه احکام آماده است، ادامه داد: ابلاغ این احکام حضوری انجام می‌شود و متهمان یا وکلای آنها باید به دادگاه کیفری استان تهران مراجعه کنند تا احکام به آنها ابلاغ شود.دادگاه بیمه ایران در خرداد و تیرماه امسال به مدت 13 جلسه برگزار و در این مدت به اتهامات بیش از 80 نفر از متهمان پرونده رسیدگی شد.حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در سی‌وششمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه اظهار داشت: بخشی از دادگاه بدوی پرونده اختلاس از پرونده ایران به اتمام رسید و احکام متهمان آن صادر شد.دادگاه ابتدا نسبت به برخی متهمان و اتهامات آنها نقص وارد کرد و پرونده را به دادسرا ارجاع داد و بعد از تکمیل تحقیقات دوباره مورد رسیدگی قرار داد اما همچنان پرونده برخی از متهمان در دادسرا قرار دارد و اصلاً به دادگاه نیامده است. محسنی اژه‌ای درباره احکام صادر شده درباره متهمان این بخش از پرونده گفت: دادگاه برای متهمان احکامی مانند محکومیت به حبس ابد، 25، 23، 15 سال و کمتر و همچنین جریمه نقدی تا 101 میلیارد ریال، رد مال تا 66 میلیارد ریال و انفصال دائم و موقت برای برخی متهمان در نظر گرفته است.وی ادامه داد: متهم ردیف اول پرونده برای سه جرم مختلف به ترتیب به حبس ابد، 5 و 2 سال حبس، جریمه نقدی به میزان 101 میلیارد و 592 میلیون ریال و رد مال به مبلغ 28 میلیارد و 500 میلیون ریال محکوم شده است. سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: متهم ردیف دوم نیز به حبس ابد، انفصال دائم از خدمات دولتی، جریمه نقدی 64 میلیارد و 592 میلیون ریال و رد مال 33 میلیارد و 296 میلیون ریالی محکوم شده است. متهم ردیف سوم نیز به حبس ابد، انفصال دائم از خدمات دولتی، جریمه نقدی 66 میلیارد و 592 میلیون ریالی و همچنین رد مال به مبلغ 35 میلیارد و 796 میلیون ریالی محکوم شده است.
رقبا ومنتقدان رئیس جمهور اکنون که شریط شانس احمدی نژاد رو به افول گذاشته است فرصت را غنیمت شمرده وسراغ فاطمه رجبی رفته اند که همسر غلامحسین الهام می باشد که چرا این مبتکر کشف هزاره سوم چرا سکوت کرده است وهمچون گذشته از احمدی نژاد دفاع نمی کند؟
فکر می کردم یک اندیشه ای دارم و این را ارائه می دادم و امروز نمی خواهم دیگر این اندیشه را نشر دهم.خالق معجزه هزاره سوم اين روزها كه دولت در مظان بحث هاي زيادي است روزه سكوت گرفته است و ديگر كمتر سخني از او شنيده مي شودفاطمه رجبي كه روزي عنوان مي كرد انتخاب احمدي نژاد با عنايت امام زمان (عج) بوده است چند ماهي است كه ديگر از معجزه هزاره سوم سخني نمي گويد و همين باعث شد تا خبرنگار ما سراغي از وي بگيرد و از مواضع تازه اش مطلع شود.همسر دكتر الهام درباره سكوت طولاني مدتش مي گويد: من از حضور سیاسی استعفا داده ام و دیگر نظری نمی دهم و کنار کشیده ام.فاطمه رجبي درباره علت اين استعفا سكوت كرده و مي افزايد: من از انتخابات مجلس به این طرف مصاحبه ای با رسانه ها نداشتم.وي در پاسخ به اين سوال كه آيا كلا از عرصه سياسي كنار كشيده ايد يا نه؟ پاسخ مي دهد:بله. انشاالله.نويسنده كتاب معجزه هزاره سوم با بيان اينكه دليل كناره گيري اش را نمي گويد مي افزايد: بسیاری از رسانه ها براي مصاحبه تماس می گیرند اما من اگر خدا نگاهم دارد تا آخر ادامه می دهم و اگر نگاهم نداشت ... دیگر نمی دانم. رجبي در پايان مي افزايد: من که همیشه می گفتم وقتی از من به عنوان یک فعال سیاسی در رسانه ها یاد می کردند، خیلی بدم می آمد، من یک فعال سیاسی نبوده ام که بیایم در ستاد و دولت کسی کار کنم. هیچگاه به این صورت نبوده است. فکر می کردم یک اندیشه ای دارم و این را ارائه می دادم و امروز نمی خواهم دیگر این اندیشه را نشر دهم.گفتني است عباس سليمي نمين چندي قبل با اشاره به دفاعيات فاطمه رجبي از محمود احمدي نژاد گفته بود: قطعاً مي‌توان خانم رجبي را جزء عناصر ناپخته سياسي ارزيابي كرد كه ناخواسته در متوهم نمودن رئيس‌جمهور تأثير داشت
در ایران اعدام سیاسی نداریم
مشخص است در رژیم از صدر تا ذیل آلوده به فساد  وقتی یک طلبه نجفی باا نتصابب در دستگاه فاسد قضاییه رئیس می شود برای همین است که این مترسک می بایست هرچه به این دیکته می شود طوطی صفتانه باز گو کند.و مدعی شود در ایران زندانی سیاسی نیست تا به زعم خودش واربابش جنایات 33 ساله در سیاه چال های سرا سر کشور ماستمالی شود .
آملی لاریجانی با تاکید بر این‌که " در جمهوری اسلامی ایران مطلقا اعدامی سیاسی نداریم و افراد اعدامی یا قاچاقچی مواد مخدر یا متعرضان به جان و مال و نوامیس مردم بوده‌اند " گفت:‌ پاره‌ای از قوانین و مقررات مربوط به اعدام، قوانین خاص جمهوری اسلامی ایران نیست و تمام مسلمانان به آن معتقد هستند و کشورهای اسلامی باید نسبت به این گونه تعرض‌ها به قوانین اسلامی سکوت نکنند.
 
رئیس دستگاه قضایی با تاکید بر این‌که مبنای این گزارش‌ها براساس حرف‌ها و ادعاهای یک‌جانبه معاندان جمهوری اسلامی ایران است، گفت: البته جمهوری اسلامی ایران به این‌گونه ادعاهای مغرضانه توجهی نمی‌کند اما موضوع این است که چرا دشمنان ایران و اسلام چنین بی‌منطق هستند و در حالی که حتی درخود آمریکا هم مجازات اعدام وجود دارد و در حالی که آمریکایی‌ها با حضور در افغانستان کشت خشخاش را چندین برابر کرده‌اند و ایران را در معرض آسیب‌های جدی از طریق ورود مواد مخدر کرده‌اند نسبت به اجرای قوانین اسلامی در کشور ما متعرض هستند.
معاون احمدی نژاد نماینده مجلس را از دفترش بیرون انداخت
این جزو لبیک گفتن و  اجرای پیام  رهبر ولی فقیه است که در روضه خوانی سفر بجنورد تأکید بر تعامل بینن هادها کرده است تا دشمن آرامش را برهم نزند.
ندای سبز آزادی:یونس اسدی،نماینده مشکین شهر هنگام دفاع از فوریت طرح الزام دولت به تمرکز زدایی از اخراج یکی از نمایندگان مجلس توسط معاون احمدی نژاد خبر داد.به گزارش ندای سبز آزادی نماینده مشکین شهر هنگام دفاع از فوریت طرح الزام دولت به تمرکز زدایی گفت:در جلسه ای که با یکی از معاونان رئیس جمهور داشتم،وی با وقاحت گفت که یکی از نمایندگان مجلس را به دلیل اعتراض به بودجه های مربوط به حوزه انتخابیه از دفتر کارم بیرون انداختم.وی گفت:چرا مجلس باید به دولت اجازه دهد که اینگونه با مجلس برخورد کند.
سالانه 1000میلیارد تومان کالای غیرکیفی به کشور وارد می شود
وقتی  سیاست واردات اقتصاد دلالی جای تولیدات داخلی را گرفته است که نه اقتصاد وابسته و دلالی تورم زا همراه با رشد گرانی و بیکاری شده است ، بلکه یگر کیفیت واستاندارد تولیدات معنی ومفهومی ندارد
خبرگزاری پانا: مدیر کل نظارت براجرای استاندارد صنایع فلزی و انرژی سازمان ملی استاندارد گفت : نزدیک به هزار میلیارد تومان کالای بی کیفیت هرساله با استفاده از شیوه ته لنجی ،ملوانی و بازارچه مرزی به کشور وارد می شود که نظارتی هم برآن اعمال نمی شود .فریدون بلغاری درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا اظهار کرد: سازمان استاندارد باهمکاری سازمان توسعه تجارت تلاش می کند تا از یکسال گذشته روند واردات کالا را بهبود بخشد