گزیده خبر های 28 مهر -91




گزیده خبر های 28 مهر -91
محسن رضایی : منشا اصلی بحران ارز تحریم هاست
اکنون تکذیب کردن رهبر ولی فقیه که مدعیست تحریم ربطی به  گرانی وازایش قیمت ارز ندارد سخت تر شده است . زیرا پس از اعتراف رئیس جمهور در کنفرانس خبری که به این موضوع اشاره نمود اکنون نوبت پاسدار محسن رضایی شده است تا که روشن گری احمدی نژاد را البته با پسوند ضعف مدیریت تأیید کند.
فرارو   : محسن  رضایی  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی در مصاحبه با روزنامه خراسان گفت:«  اصلاح طلبان و اصول گرایان نفس آخر را می کشند و جامعه سیاسی ایران وارد فضای جدیدی شده است رضایی در این گفت و گو ادامه داد ایده دولت «وحدت ملی» که هاشمی رفسنجانی مطرح کرده است برای حل مشکل گروهی از نخبگان سیاسی است.بحث ورود هاشمی به عرصه انتخابات ریاست جمهوری نیز تلاش عده ای است «دوست دارند فضای سیاسی را حیدری و نعمتی کنند».وی در بخش دیگری از این مصاحبه در مورد علت بحران اقتصادی هم گفت:« هم تحریم ها و هم ضعف مدیریت کشور در موضوع ارز موثر است. هر چند منشاء اصلی آن تحریم هاست، ولی ضعف مدیریت به آن دامن زده است، عدم پیش بینی حوادث و تاخیر در مقابله موثر با آنها در تشدید شدن اوضاع ارزی موثر بوده است.فکر می کنم که مسئولین مربوطه حوادث امروز را پیش بینی نکرده بودند. »رضایی ادامه داد :«  ۸ سال آینده حساس تر از ۸ سال قبل است. هم در بعد اقتصادی و هم در بعد امنیت ملی. ۸ سال آینده حساس تر است اما این به معنای آن نیست که حتماً جنگ می شود، بلکه به معنای این است که ما نباید دشمن را دست کم بگیریمبه اعتقاد  وی تا پس از انتخابات آمریکا و انتخابات ایران اتفاقی نمی افتد. رفتار دولت آینده آمریکا و دولت آینده ایران در امنیت و اقتصاد ایران نقش دارد اگر عقلانیت به دولت آمریکا برگردد منطقه روی صلح و آرامش بیشتری خواهد دید.
حضور ۵۰ روحانی در بازی فوتبال ایران و کره‌جنوبی برای پاسخگویی به شبهات
در رژیم فاشیستی مذهبی که دین ابزار قدرت وثروت شده است . همچنین  بدلیل اینکه رهبر همکاره یک آخوند میب اشد .بنابراین طلبه وآخوندها دارای جایگاه ومأوریت ویژه ای شده اند بهمین دلیل اگر زنان مجاز نیستند در کنار همسران شان در میادین ورزشی فوتبال حضور داشته باشند .در عوض طلبه ها حضور  دارند تا به شبهات شک دو و سه  تماشاگران یا بازیکنان جواب دهند.
معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه تهران، از حضور 50 نفر از مبلغین این استان در جمع هواداران تیم ملی ایران در برابر کره جهت ارائه مشاوره مذهبی خبر دادحجت الاسلام وحید بابادائی در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه  ضمن اعلام این خبرگفت:  معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان تهران روز گذشته با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، حدود 50 نفر از روحانیون مبلغ خود را از صبح روز سه شنبه تا زمان برگزاری مسابقه جهت ارائه مشاوره مذهبی و پاسخگویی به شبهات در کمپ هواداران حاضر در ورزشگاه آزادی اعزام نمود.معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان تهران با اشاره به سابقه اجرای این طرح بدیع و بازخوردهای مثبت آن در شهرآورد گذشته پایتخت، افزود: روحانیون شرکت کننده در این طرح، از ساعات اولیه صبح روز سه شنبه 25 مهرماه، در مجموعه ورزشی آزادی تهران حاضر شده و پس از برگزاری نشستهای توجیهی پیرامون این شیوه از تبلیغ، در جمع جوانان و هواداران فوتبال، فعالانه حضور یافتند.
به نظر می رسد  که سر نخ انفجار صدور گاز  در ایران و ترکیه و در سوریه بهم وصل باشد. بالاخره حمایت از هم پیمان سوریه ومخالفت با ترکیه کردن هزینه دارد
مقامات ترکیه اعلام کردند در اثر وقوع یک انفجار در خطوط لوله که اواخر پنج شنبه رخ داد صادرات گاز ایران به این کشور برای دومین بار طی ماه جاری قطع شده است.رویترز به نقل از مقامات ترکیه ای اعلام کرد صادرات گاز ایران به این کشور برای دومین بار طی ماه جاری قطع شده است.وقوع یک انفجار در خطوط لوله انتقال واقع در داخل خاک ترکیه که در اواخر روز پنج شنبه رخ داد منجر به توقف صادرات گاز ایران به ترکیه شده است. در اثر این حادثه همچنین 28 سرباز ترکیه زخمی شدند.این انفجار در منطقه السکریت در استان آگری واقع در شرق ترکیه رخ داده است. در مورد علت این انفجار گزارشی منتشر نشده استدو هفته پیش نیز در اثر وقوع انفجار در خطوط لوله، صادرات گاز ایران به ترکیه قطع شده بود.
دادگاهی در ترکیه ایران را به جاسوسی متهم کرد
بدلیل گسترش تحریم های ناشی از پروژه ی هسته ای  رژیم فاشیستی مذهبی  موجب شده است تا زیر فشار گاز انبری بیرونی و درونی قرارگیرد.از سوی دیگر موجب تضعیف شدن و حالت تدافعی اش شده است .طوریکه سیاست صدور تروریسم وبحران و ارتجاع به برون مرزاش  آسیب پذیری شده است . برای همین اقدام تروریستی اش در ترکیه لو رفته و با محاکمه کردن جاسوسان اعزامی به ترکیه موجب هزینه برایش  شده است .
سایت تابناک :  دادگاهی در ترکیه برای 11 متهم، از جمله دو ایرانی که با اتهام فروش اسناد محرمانه به ایران مواجه بوده اند، حکم 20 سال زندان صادر کرده است. این افراد متهمند که اطلاعات نیروهای مسلح ترکیه، سازمان امنیت ملی این کشور و شماری از دیگر نهادهای دولتی را به ایران فروخته اند.به نوشته روزنامه «تودی زمان»، از جمله اسنادی که در طرح اتهام علیه ایران افراد مورداستفاده قرار گرفته، دست نوشته های یکی از آن ها بوده که در آن جزئیات خریدهای نظامی جدید ترکیه ثبت شده است. سند دیگر، دست نوشته ای حاوی اطلاعاتی درباره کشف منابع نفت در استان «ایغدیر» ترکیه بوده است.اما نکته مهمی که در این پرونده به چشم می خورد، طرح ادعای تلاش برنامه ریزی شده ایران به منظور دستیابی به اطلاعات محرمانه نهادهای حساس ترکیه است. به نوشته تودی زمان، یکی از متهمان مدعی شده دستگاه های اطلاعاتی ایران از وی خواسته اند از مراکز دولتی و نظامی ایغدیر عکسبرداری کند.در دادخواستی که علیه این متهمان تنظیم شده نیز این ادعا مطرح شده که دولت ایران به عمد موانع تجاری و تعرفه های گمرکی را پیش روی تجار ترکیه قرار می دهد و سپس، مأموران ایرانی با وعده تسهیل روند تجارت این تجار، به آن ها نزدیک می شوند. مدتی بعد، از این افراد خواسته می شود برای ایران به جمع آوری اطلاعات بپردازند و برای این کار به آن ها پول نیز پرداخت می شود.
تاکسیرانی هم به یک آقازاده رسید
حسین مظفر قبل از اینکه  وزیر آموزش وپرورش شود جزوهمکاران نزدیک سر بازجو پاسدار حسین شریعتمداری در دروغ نامه کیهان بود . بنابراین بدلیل این سابقه است که آقازاده اش موفق به رانت خواری ومدیر عامل تاکسی رانی شده است .


به گزارش فارس محمداحمدی‌بافنده مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران تغییر کرد و میثم مظفر جایگزین وی در این سمت شد.
 
احمدی بافنده پیش از تاکسیرانی، شهردار منطقه 1 و قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران بود. اما میثم مظفر فرزند حسین مظفر وزیر آموزش وپروش دولت نخست خاتمی که بعنوان اصولگرا به مجلس هفتم ونهم راه یافت و نماینده احمدی نژاد در شورای نظارت بر صداوسیما بود.به گزارش بازتاب این آقازاده قبل از انتصاب به پست تخصصی مدیرعامل سازمان بزرگ تاکسیرانی تهران رییس دفتر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بود که چندی پیش از سوی رییس این سازمان برکنار شد