3 گزیده خبر مرتبط با انفجار اخیر در لبنان همراه با فیلم و تصاویر


3 گزیده خبر مرتبط با انفجار اخیر در لبنان همراه با فیلم و تصاویر .29 مهر-91
بدون شک انفجارات خط لوله های صدور  گاز  ایران به ترکیه و لوله نفت و گاز در سوریه و انفجار اخیر در لبنان که منجر به 8 کشته  وبیش از 100 نفر مجروح برجای گذاشته است   مرتبط به اوضاع بحران سوریه می باشد . زیرا که رهبر و مسئولان رژیم فاشیستی مذهبی و کودتایی نا متعارف ایران آشکارا اعلام وتأکید کرده اند  که امنیت سوریه و مرز سوریه امنیت ومرز ما می باشد . از سوی دیگر  آنسوی سیاست صدور تروریسم وبحران وارتجاع به برون مرز ومداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه  وناامن وبی ثبات کردن منطقه می باشد که  تبدیل به دیپلماسی رسمی رژیم بانکدار تروریست جهانی ایران شده است  . بنابراین  وقوع انفجار در طرابلس لبنان از سوی همان کشور ها و تروریست هایی انجام شده است که مرتکب انفجار وکشته شدن رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان شدند . امااز سوی مترسک وزارت ترور وجاسوسی امور خارجه رامین مهمان پرست وخبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس تلاش می شودتا باپاک کردن صورت مسأله آدرس غلط داده و  ادعا شود  رژیم صهیونیستی از ناامنی و بی ثباتی در منطقه سود می‌برد.همچنین  طبق سیاست همیشگی  فرار از مسئولیت  از ترفند تکذیب  و محکوم کردن  استفاده می شود تا پرونده سفید شود. برای همین  بطور تاکتیکی و تبلیغاتی اذعان شده است که  انفجار تروریستی امروز بیروت محکوم است.
 فیلم و تصاویر انفجار امروز بیروت با 8 کشته و 78 زخمی.خبرگزاری فارس: در انفجاری که امروز بیروت را لرزاند، حداقل 8 نفر کشته و 78 نفر نیز زخمی شدند.
 
 
 
 به گزارش فارس به نقل از شبکه راشاتودی، شمار کشته‌های حادثه بمبگذاری امروز در بیروت، به 8 تن رسید. در این حادثه تروریستی همچنین حداقل 78 نفر نیز زخمی شده‌اند.البته وزارت بهداشت سوریه تعداد کشته‌شدگان در این حادثه را 3 نفر اعلام کرده است.بمبگذاری امروز در میدان «الساسین» در الاشرفیه رخ داده است. گفته شده این منطقه از بخش‌های مسیحی‌نشین بیروت است.شبکه المنار هم گزارش داده است که شدت انفجار به حدی بود که خسارت های زیادی به ساختمان‌های محل و به خودروهای پارک شده در نزدیکی حادثه وارد کرد و شیشه های پنجره‌های ساختمان‌های مستقر در این منطقه کاملا خُرد شدند.
وقوع انفجار در طرابلس لبنان.خبرگزاری فارس: لحظاتی قبل یک انفجار در مرکز شهر طرابلس به وقوع پیوست.
 
به گزارش مانیتورینگ فارس، شبکه المنار در خبری فوری اعلام کرد که انفجاری در میدان «عبدالحمید الکرامی» در مرکز شهر طرابلس در شمال لبنان به وقوع پیوست.این انفجار بعد از انفجار مرگبار امروز شرق بیروت رخ داد که طی آن 8 نفر کشته و 90 تن دیگر زخمی شدند.همچنین کشته شدن یکی از افسران امنیتی عالی رتبه امنیت ملی لبنان در این بمب گذاری باعث شد تا اعتراضات خیابانی پراکنده‌ای در بیروت و بقاع به وقوع بپیوندد.جوانان لبنانی نیز برخی جاده های در مناطق مختلف لبنان در طرابلس، بیروت، بقاع را با به آتش کشیدن لاستیک خودروها به آتش کشیدند
رژیم صهیونیستی از ناامنی و بی ثباتی در منطقه سود می‌برد.ایران انفجار تروریستی امروز بیروت را محکوم کردخبر گزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه ایران انفجار تروریستی امروز (جمعه) در بیروت را شدیداً محکوم کرد و ‌دشمن اصلی مردم لبنان و منطقه را رژیم صهیونیستی خواند که از ناامنی و بی ثباتی در منطقه سود می‌برد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن محکوم کردن حادثه انفجار تروریستی در بیروت،‌ با ابراز تأسف از کشته و مجروح شدن تعدادی از انسان‌های بیگناه و ایراد خسارت به اماکن مسکونی، تجاری و اموال عمومی خاطرنشان کرد: این اقدام با هدف تفرقه افکنی بین جریانات و اقشار مختلف مردم لبنان و از سوی عناصری صورت گرفته که هیچ‌گاه مصالح ملت و دولت لبنان را مدنظر نداشته و جز به منافع و اهداف ناپاک خود نمی‌اندیشند. مهمان‌پرست با تأکید بر ضرورت شناسایی سریع عاملان این انفجار و مجازات آنان، با خانواده‌ها و بازماندگان این حادثه و همچنین دولت و ملت لبنان ابراز همدردی کرد و از همه گروه‌ها، احزاب و مردم این کشور خواست با حفظ هوشیاری، وحدت و همبستگی ملی خود، مانع از تحقق اهداف دشمنان شوند. وی افزود: بدون شک دشمن اصلی مردم لبنان و منطقه، رژیم صهیونیستی است که از ناامنی و بی ثباتی در منطقه سود می‌برد.