بازخوانی یک خبر کذب منتسب به فارس.دفتر آقای احمدی‌نژاد این خبر را به رویت ایشان برساند.خبرگزاری فارس: در حالی که ماجرای کذب «پیامک فارس» 7 ماه پیش به تفصیل و مستند در خبرگزاری فارس منتشر شد، متاسفانه امروز بار دیگر ریاست محترم جمهور این خبر کذب را به خبرگزاری فارس نسبت داد. 12 مهر-91
درادامه رقابت و اختلاف وجنگ قدرت وثروت که بالاگرفته ومهار ناپذیر شده است به ویژه که تحریم نفت ناشی از دفاع اهداف هسته ای بی ترمز ودنده موجب افزایش قیمت دلار وارز و سکه طلا وتورم وگرانی شده است . اکنون  واکنش ا نتقادی همراه با مچ گیری وافشاگری خبرگزاری دروغ پرداز پاسداران فارس  از رئیس جمهور احمدی نژاد نشان داده شده است . زیرا که  رئیس جمهوردر گفتگوی تلویزیونی خود محور  افزایش قیمت دلار وارز و سکه طلا دشمنان بیرونی وتحریم ها وجنگ روانی داخلی را عامل دانست . همچنین  اشاره به نقش یک خبرگزاری امنیتی در این مورد نمود . سپس شبکه خبر پراکنی بی بی سی در گفتگوی خود با جمشید برزگر تأکید کرد که منظور رئیس جمهور خبر گزاری دروغ پرداز فارس بوده است . بنابراین اکنون خبر گزاری دروغ پرداز فارس  بدون اشاره به نقش تبلیغات مستمر علیه ی دولت به ویژه ی مشاوران نزدیک رئیس جمهور می کند  که متهم به جریان انحرافی درون دولت شده اند . دست به واکنش زده ودر پاسخ رئیس جمهور به خبر 7ماه پیش آویزان شده است که ضمن متهم کردن خبر گزاری رسمی دولت که ابتدا خبر جنگ روانی را  این خبر گزاری آغاز کرد در ادامه وزیر اقتصاد را مقصر قلمداد کرده است ودر نهایت پاسخ  روشنگری رئیس جمهور را چنین داده است  از دفتر رئیس جمهور می خواهیم که این خبر را به دست ایشان برسانند تا یک بار برای همیشه به ایشان ثابت شود که موضوع پیامک خبرگزاری فارس و بالا رفتن سکه، دروغ بزرگی است که هیچ گاه قابل اثبات نیست و مناسب شان والای ایشان نیست که این خبر کذب را مدام مورد تاکید قرار دهند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور عصر امروز در واکنش به سوالی درباره دلایل التهاب در بازار ارز بدون اینکه به دلایل واقعی این اتفاق اشاره کند، همانند زمستان سال گذشته بار دیگر رسانه‌ها را مورد هجمه قرار داد.وی با ذکر خاطره‌ای گفت: «رئیس بانک مرکزی می‌گفت در یکی از روزهای تعطیل عمومی به خاطر وفات، در مراسم عزاداری نشسته بودیم که از همین خبرگزاری پیامک آمد که «سکه اینقدر و ارز اینقدر.» رئیس کل بانک مرکزی در جلسه‌ای که مسئولین کشور همه بودند، گفت من شک کردم گفتم ببینم که کجا این اتفاق افتاده. سوار شدم و به خیابان‌های فردوسی و اطراف و جاهایی که صرافها و فروش طلا بود رفتم و دیدم همه جا تعطیل است.»ماجرا از این قرار است که 2 بهمن ماه سال گذشته که روز تعطیل رسمی بود، یکی از خبرگزاری های دولتی در خبری اعلام کرد که سکه یک میلیون تومان شد. در واقع اصل خبر سکه یک میلیونی و دلار دو هزار تومانی را ابتدا و در همان روز تعطیل یک خبرگزاری دولتی منتشر کرد. این خبرگزاری در این روز خبری با عنوان «سکه یک میلیون تومان شد» منتشر کرد (خبر مذکور از اینجا  قابل دریافت است). خبر مذکور را بلافاصله سایر سایت ها و رسانه ها به نقل از این خبرگزاری دولتی انعکاس دادند.خبرگزاری فارس به محض انتشار این خبر درصدد بررسی صحت و سقم آن برآمد و بلافاصله با توجه به تعطیلی بازار و توقف معاملات، درباره این خبر سریعا واکنش نشان داد. خبر فارس با عنوان "خبرسازی برخی رسانه‌ها از سکه یک میلیونی در روز تعطیل" منتشر شد. خبرگزاری در این خبر آخرین قیمت سکه در آن روز را 910 تا 915 هزار تومان اعلام کرد.اما متأسفانه وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولت که طی آن هفته در بازار ارز و سکه از صحنه غایب بود و هیچ گونه اطلاع‌رسانی به عمل نیاورده بود،به یک‌باره وارد صحنه شده و تقصیر‌ها را به دوش پیامک یک خبرگزاری‌ انداخته و حتی تهدید به پیگرد قضایی کرد. خبرگزاری فارس در پی اظهارات وزیر اقتصاد، مستنداً کذب بودن خبر پیامکی را تبیین کرد و نامبرده نیز هیچ گاه نتوانست سندی در خصوص ارسال پیامک کذایی از جانب خبرگزاری فارس ارائه نماید.با گذشت بیش از 7 ماه از آن واقعه و پس از آنکه با انتشار مستندات بر همگان ثابت شد که پیامک و خبر سکه یک میلیون تومانی در خبرگزاری فارس منتشر نشده بود، امروز رئیس جمهور بار دیگر اطلاعات کذب وزیر اقتصاد را تکرار کرده و در راستای فرافکنی مشکلات بازار ارز، تلاش کردند همه تقصیرها را به گردن رسانه ها بیفکنند.در این باره باید تاکید کنیم که احتمالاً اطرافیان آقای رئیس جمهور به ایشان اطلاعات غلطی می دهند که این اطلاعات غلط می تواند به حیثیت رئیس جمهور لطمه بزند و موجب شود که افکار عمومی اعتماد خود را نسبت به اظهارات ایشان از دست بدهد که البته این مساله به نفع کشور نیست. بنابراین توصیه می کنیم که شخص رئیس جمهور قبل از هر اظهار نظری نسبت به صحت و سقم مواردی که از طرف اطرافیان به وی منتقل می شود، اطمینان حاصل کنند و سپس موارد مورد نظر را بیان کنند.از دفتر رئیس جمهور محترم نیز می خواهیم که لااقل این خبر را به دست ایشان برسانند تا یک بار برای همیشه به ایشان ثابت شود که موضوع پیامک خبرگزاری فارس و بالا رفتن سکه، دروغ بزرگی است که هیچ گاه قابل اثبات نیست و مناسب شان والای ایشان نیست که این خبر کذب را مدام مورد تاکید قرار دهند.