وزارت خارجه ایران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد.گزارش احمدشهیدحاوی ادعایی تکراری که بارهابه آن پاسخ داده شده است.خبرگزاری فارس: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای سومین گزارش احمد شهید درباره وضعیت حقوق بشر در ایران را حاوی ادعاهایی تکراری خواند که بارها به آن پاسخ داده شده است.22 مهر 91
باوجود اینکه در 33 سال گذشته بطور سیستماتیک از سوی رژیم عوامفریب و دین فروش وجنگ افروز مرگ زی ومرگ زا  که فقط ماشین  کشتار فعال  و مرگ تولید و خبر ش  بطور روزانه بازتاب داده شده است . حال این مرگ  چه در جنگ خانمان سوز 8 ساله ایران وعراق بوده باشد. یا  در اثر تصادفات در جاده ها ی کشور رخ داده است .یا بخاطر اعتیاد وفقر وبیکاری که موجب خود سوزی وخودکشی می باشد .  یا اعدام های سیاسی بوده است یا اتهامات دیگر  همچون سنگسار کردن  و دار زدن های خیابانی یا قتل های ز نجیره ای در داخل و برون مرز بوده است . به  ویژه این روز ها که بطور جمعی اعدام ها انجام می شود  .ولی اکنون از موضع فرار به جلو و فرافکنی از سوی وزارت ترور و جاسوسی امور خارجه پیرامون گزارش احمد شهید  ادعا شده است که  موضوع سیاسی و مغرضانه بودن گزارش احمد شهید پیرامون وضعیت حقوق بشر در کشوری که رکوردار اول جهانی محکومیت مستمر نقض حقوق بشر می باشد  تخطی از آیین‌نامه شورای حقوق بشر  است که در پاسخ  به رژیم بانکدار تروریست جهانی  حاکم ب ایران به پیش نویس گزارش و نیز به دبیرکل سازمان ملل متحد در ایام حضور در ایران اعلام و اعتراض لازم در این زمینه به عمل آمده است.  همینطور در بخشی دیکر اضافه شده  گزارش احمد شهید متأسفانه حاوی ادعاهای تکراری است که بارها به آنها پاسخ داده شده است،  چونکه  منابع ادعاهای ایشان گروه‌های معاند و مخالف  است  که حاصل آن گزارشی تصنعی و به دور از واقعیات جامعه ایران شده است. از این رو بدلیل اینکه هرروز گزارش ضرب وشتم وشکنجه وبازجویی  و اعتراف گیری و دار زدن واعدام مخابره می شود .حتی به پلیس اجازه شلیک وکشتن کیف قاپ های خیابانی داد شده است که بدلیل فقر وبیکاری وگرانی واعتیاد مجبور به کیف قاپیدن شده است  پس  ادعاهای  احمد شهید فاقد سندیت و وجاهت لازم حقوقی و قانونی است.
به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به انتشار گزارش سوم احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران بیانیه‌ای به شرح زیر منتشر کرد.در این بیانیه با اشاره به پاسخ مشروح و رسمی جمهوری اسلامی ایران که در تاریخ مقرر به نامبرده تحویل شده، آمده است: بر اساس آیین‌نامه شورای حقوق بشر که مربوط به نحوه تهیه گزارش توسط گزارشگران سازمان ملل متحد است، گزارش باید حاوی مشخصاتی مبتنی بر رعایت اصول بی طرفی، مستند بودن ادعاها، پرهیز از سیاسی کردن آن و تخصصی و فنی بودن گزارش باشد، که متأسفانه نه تنها اصول اولیه برحسب مقررات و رویه‌های بین‌المللی رعایت نشده، بلکه محتوای گزارش نیز حاوی مطالب تکراری و مغرضانه  بوده و کاملا سیاسی است.در این بیانیه تأکید شده است: موضوع سیاسی و مغرضانه بودن گزارش احمد شهید پیرامون وضعیت حقوق بشر در کشورمان و تخطی وی از آیین‌نامه شورای حقوق بشر در پاسخ جمهوری اسلامی ایران به پیش نویس گزارش و نیز به دبیرکل سازمان ملل متحد در ایام حضور در ایران اعلام و اعتراض لازم در این زمینه به عمل آمده است.این بیانیه می‌افزاید: گزارش آقای احمد شهید متأسفانه حاوی ادعاهای تکراری است که بارها به آنها پاسخ داده شده است، همچنین منابع ادعاهای ایشان نیز متأسفانه گروه‌های معاند و مخالف نظام بوده که حاصل آن گزارشی تصنعی و به دور از واقعیات جامعه ایران شده است. از این روست که ادعاهای وی فاقد سندیت و وجاهت لازم حقوقی و قانونی است.در این بیانیه آمده است: احمد شهید در گزارش خود از درج و استناد به پاسخ‌های جمهوری اسلامی ایران خودداری و از رعایت بیطرفی که لازمه کار وی می‌باشد خارج شده است. آنچه واضح و روشن است و مفاد گزارش نیز حکایت از آن دارد، تاثیرپذیری آن از  سیاست‌های خصمانه آمریکا و متحدانش در غرب است.