گزیده خبر های 29 آبان – قسمت -4



گزیده خبر های 29 آبان – قسمت -4
راز قتل هولناک زن و مرد جوان در بیابان
بازهم گزارش از نا امنی اجتماعی و جنایت زوج جوان در کشوری فاشیستی مذهبی کودتایی وارونه گوی که ادعای امن و آزاد ترین کشور جهان دارد .
عاملان قتل زن و مرد جوان که پس از کشتن قربانیان با شلیک گلوله، جسد آنها را به آتش کشیده بودند در جلسه دادگاه منکر اتهامات خود شدند.به گزارش مهر، اردیبهشت سال 86 مردی هراسان خود را به ماموران پاسگاهی در شهرستان داراب رساند و از کشف جسدی در حاشیه شهر خبر داد.او به ماموران گفت: امروز از محل کارم در حال بازگشت به خانه بودم که با جسد سوخته مردی در حاشیه شهر روبرو شدم.در ادامه تیمی از ماموران راهی محل جنایت شده و در جریان بررسی ها دریافتند مرد ناشناس ابتدا به قتل رسیده و بعد جسدش به آتش کشیده شده است.تیم جنایی در ادامه تحقیقات جسد زنی را در آن منطقه کشف کردند که او هم پس از قتل به آتش کشیده شده بود.کارآگاهان که با جنایتی هولناک روبرو بودند موضوع را به بازپرس ویژه قتل اطلاع داده و با حضور او در محل تجسس ها برای شناسایی راز قتل و دستگیری قاتل آغاز شد.ماموران در حال تحقیق برای کشف راز این قتل بودند که زنی با مراجعه به پلیس آگاهی شهرستان داراب از ناپدید شدن مرموز همسرش خبر داد.او در شکایت خود گفت: همسرم سه روز قبل از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. تلاش های من نیز برای یافتن خبری از او بی نتیجه مانده است.کارآگاهان که احتمال دادند جسد کشف شده متعلق به شوهر این زن باشد از او خواستند به پزشکی قانونی مراجعه کند که او جسد سوخته شوهرش به نام میثم را شناسایی کرد.همزمان با شناسای هویت یکی از مقتولان روند رسیدگی به این پرونده وارد مردحله تازه ای شد اما تیم جنایی همچنان با معمای ناشناس بودن هویت دیگر قربانی این جنایت روبرو بود.بعد از تجسس های گسترده پلیسی مشخص شد میثم چند ماه قبل عاشق زنی شده و او را به عقد موقت خود درآورده بود که در ادامه ماموران پی بردند جسد سوخته زن نیز متعلق به همسر صیغه ای میثم به نام مژگان می باشد.در شاخه دیگری از تحقیقات مشخص شد خانواده مژگان با این ازدواج مخالف بوده و آنها را تهدید به قتل کرده بودند. سپس سه نفر در این رابطه شناسایی و دستگیر شدند که در بازجویی ها به ارتکاب این قتل اعتراف کردند.عامل اصلی جنایت در بازجویی ها گفت: مژگان به دلیل اختلافاتی که با شوهرش داشت از او جدا شد و پس از مدتی با میثم آشنا شده و به عقد موقت او درآمد. ما با این موضوع مخالف بودیم تا اینکه سرانجام تصمیم به قتل هر دوی آنها گرفتیم.روز حادثه به بهانه صحبت آنها را به حاشیه شهر کشانده و ابتدا با شلیک گلوله مژگان و میثم را کشتیم. بعد هم جنازه آنها را به آتش کشیدیم.با اعتراف متهمان و بازسازی صحنه قتل پرونده برای محاکمه به شعبه دوم دادگاه کیفری استان فارس فرستاده شد. در جلسه دادگاه اولیای دم با طرح شکایت خواستار قصاص متهم اصلی پرونده شدند.مرد جنایتکار به اسم امیر نیز پس از حضور در جایگاه با رد اعتراف های قبلی خود گفت: من فقط در صحنه قتل حضور داشتم و هیچ نقشی در کشتن میثم و مژگان نداشته و آنها به دست فرد دیگری کشته شدند.پس از آخرین دفاعیات متهمان و وکلای آنها قاضی عرفانی زاده همراه چهار قاضی مستشار دادگاه - فارسی، رستگاری، مظفر و سجادی نژاد - وارد شور شدند
شعار تبلیغاتی از موضع ضعف و وکیل تسخیری ودایه مهربان تر از مادر برای حماس و  ساکنین نوار غزه شدن  وتبلیغات جنگی علیه اسراییل کردن همراه با و اعلام آمادگی  مقامات  و بسیجیان رژیم فاشیستی مذهبی ایران بهسفر به نوار غزه به امید آنکه حماس همچون گذشته یک خال بفرمان بیت رهبری و پاسداران شوند .ولی در عمل سیاست ترکیه برنده شده است .
وزیر امور خارجه ترکیه در چارچوب تلاشها برای برقراری آتش بس در نوارغزه فردا راهی این منطقه خواهد شد.به گزارش خبرگزاری سما (خبرگزاری مستقل فلسطین)، احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه فردا راهی نوارغزه می شود.بنا بر اعلام منابع دیپلماتیک، این سفر در راستای تلاش برای برقراری آتش بس در نواراغزه و ابتکار عمل اتحادیه عرب برای حمایت از غزه انجام می شود.حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوارغزه که وارد ششمین روز خود شده است تاکنون صدها شهید و زخمی برجا گذاشته است.
وزير خارجه عراق: تهران از دست ما ناراحت است
مشخص است وقتی که نوری مالکی مزدور ودست نشانده عراق را تبدیل به حیاط خلوت حاکمان ایران کرده باشد . از سوی دیگر مجبور به اطاعت وفرمانبرداری شان شده باشد که باید از هم پیمان سوریه دفاع نماید . بنابراین وقتی بدستور آمریکا مجبور به بازرسی هواپیمای حامل تسلیحات نظامی به سوریه می شود .معلوم است که بیت جماران از اقدام گماشته دست نشانده نوری مالکی مزدور نا خشنود می شود
هوشيار زيباري، وزير خارجه عراق در مصاحبه‌اي با روزنامه الشرق الاوسط گفت: ايران از دولت عراق به علت تفتيش هواپيماهايش ناراحت است. به گزارش انتخاب، زيباري افزود: ما خيلي نگران وضعيت سوريه هستيم چرا كه وضعيت اين كشور مستقيم بر روي عراق تاثير مي‌گذارد. وي ادامه داد: ما هواپيماهاي ايران به مقصد سوريه را تفتيش كرده‌ايم و تاكنون دو هواپيما را بازگردانده ايم. ايرانيها از دست ما ناراحت شده‌اند اما جستجوي هواپيما بايد به شكل واقعي و جدي انجام مي‌شد. وزير خارجه عراق در پاسخ به اين سئوال كه"آيا ايران، عراق را به كنترل خود در آورده است" گفت: اين موضوع حقيقت ندارد، ايران در حال همكاري با عراق است. اگر به حجم سفر ايرانيان به عراق و حجم سفر برادران به عراق نگاهي بياندازيد متوجه اين مسئله مي‌شويد. اين ساده‌ترين چيز است. زيباري تاكيد كرد كه عراق در مورد امور داخلي اش، خود تصميم مي‌گيرد و به ايران و امريكا يا هر كشور ديگري گوش نمي‌دهد. وزير خارجه عراق در پاسخ به اين سئوال كه"آيا اين شايعه حقيقت دارد كه زندانيان سعودي در عراق توسط ايرانيها شكنجه مي‌شوند"گفت: اين موضوع حقيقت ندارد. زندانهاي عراق توسط دولت عراق اداره مي‌شود نه ايران.
كلاهبرداري بزرگ ارزي در تهران
مشخص است در رژیم از  صدر تا ذیل آلوده به فساد و غارت گری وقتی یک قلم اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی  بانکی فاش می شود که بدلیل رقابت  جنگ قدرت وثروت   بود که علنی شد . باید که در سطوح دیگر اختلاس یک امر رایج شده باشد.
جزئيات جديدي از پرونده بزرگ كلاهبرداري ارزي در تهران منتشر شده است كه بر مبناي آن ردپاي 6 نفر در اين پرونده مشاهده مي‌شود.به گزارش مهر، كلاهبرداري بزرگ ارزي در تهران زماني شكل گرفت كه بازار ارز در ابتداي زمستان پارسال با نوسانات شديد مواجه شده بود.اين كلاهبرداري بزرگ كه براي اولين بار دهان به دهان در بازار موبايل و كامپيوتر ايران يا به عبارت ديگر، پاساژ علاءالدين پيچيد، سپس در نامه‌هاي جداگانه‌اي به اطلاع رئيس قوه قضائيه، وزير اطلاعات، دادستان عمومي و انقلاب تهران و تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي رسيد.ماجرا از اين قرار است كه شش متهم اين پرونده به نام‌هاي"هاني ن.ح"،"اصغر د.ف"،"حسين خ.ب"،"احمد ع"و"هاشم ه"و"علي آ"با راه‌اندازي دفتري در مركز تهران اقدام به سودجويي از شهروندان و بعضا فعالان اقتصادي كردند كه در تهران ريال به آنان مي‌دادند و در امارات درهم تحويل مي‌گرفتند.به عبارت ديگر، نحوه خريد ارز به اين گونه بوده كه متهمان پرونده در تهران وجه ريالي دريافت و به فاصله شش روز بعد در دوبي درهم تحويل مي‌دادند. اين روند براي مدت نزديك به يك ماه ادامه مي‌يابد ولي درنهايت منجر به ناپديدشدن موقتي سودجويان مي‌شود؛ بدين ترتيب پرونده كلاهبرداري بزرگ در قوه قضائيه تشكيل و متهمان - بنابراسناد موجود از نامه‌نگاري‌ها- دستگير و بازداشت مي‌شوند. در بخشي از نامه تعدادي از نمايندگان مجلس به رئيس قوه قضائيه و وزير اطلاعات با اشاره به كلاهبرداري صدها ميليارد توماني در بازار، آمده است: تعدادي به عنوان معتمدين بيش از 5000 نفر از پيله وران و مرزنشينان شهرهاي سردشت، پيرانشهر، اشنويه، بانه، مريوان، اروميه و غيره از محل وجوهي كه اين پيله وران تامين كرده، در اختيار آنان قرار مي‌دادند و با خريداري ارز و تحويل در دوبي، كالاهايي كه وارد بازارچههاي مرزي شهرهاي غرب كشور مي‌شد، خريداري مي‌كردند.براساس اطلاعات رسيده، در حال حاضر پرونده كلاهبرداري بزرگ در دو دادگاه انقلاب و وليعصر در دو بخش جداگانه"كلاهبرداران"و"مالباختگان"درحال بررسي است و مالباختگان از قوه قضائيه مي‌خواهند كه دستور براي تسريع در رسيدگي به اين پرونده صادر كند.
خوب سئوال است وقتی این چنین آشکارا اعتراف  شده است که نشانه ای از توقف غنی سازی اورانیوم دیده نمی شود که آشکارا  مشخص است دیگر ابهامی در اهداف نظامی هسته ای وجود ندارد . برای چه هنوز به سیاست خائنانه ی مماشات ادامه داده می شود؟
ايران هيچ نرمشي در برابر فشارها نشان نداده است. در عوض اطلاعات موجود حاكي از ادامه پيشرفت هاي ايران در زمينه فعاليت هاي هسته اي است.روزنامه آمريكايي واشنگتن پست با انتشار اين مطلب گزارش داد: ايران هيچ نشانه اي مبني بر پذيرش فشارهاي غرب از خود نشان نداده است.در عوض تحليلگران اطلاعاتي نشانه هايي از ادامه پيشروي در تأسيسات غني سازي اورانيوم مي بينند و هيچ نرمشي از جانب رهبري ايران، آيت الله خامنه اي، كه حرف نهايي را در مورد مسئله هسته اي مي زند، ديده نمي شود.اين روزنامه افزود: يك نماينده اروپايي به شرط فاش نشدن نامش مي گويد «به نظر نمي رسد ايراني ها خواستار سازش باشند. مقداري تكان خورده اند كه آن هم به خاطر فشار تحريم هاست. اما هيچ اطلاعاتي مبني بر تغيير آن ها به دست ما نرسيده است.»اين گزارش تصريح كرد، انتظار مي رود در گزارش جديد آژانس بين المللي انرژي هسته اي، كه قرار است اين هفته منتشر شود، خبرهايي از استقرار سانتريفيوژهاي جديد در تأسيسات زيرزميني فردو عنوان شود.به گزارش رويتر تعداد سانتريفيوژها در فردو 30 درصد افزايش يافته اما راه اندازي نشده است. گفتني است برخلاف مواضع سؤال برانگيز برخي محافل آلوده به جريان فتنه كه مدعي تمايل آمريكا به مذاكره شده اند، باراك اوباما به تازگي امكان مذاكرات قريب الوقوع را رد كرد