گزیده خبر های 29 آبان -91 . قسمت- 5



دهن كجي حاكميت سوريه به اولتيماتوم 450 روز پيش اوباما (خبر ويژه)
پس از اجلاس نمایش  مخالفان سوری در تهران  اکنون در دفاع تاکتیکی تبلیغاتی از هم پیمان سوریه  شاخ وشانه برای رئیس جمهور آمریکا کشیده شده است
452 روز پس از آن كه باراك اوباما گفت بشار اسد بايد كنار برود، حاكميت سوريه قدرتمند سر جاي خود باقي است.
نشريه آمريكايي فارين پاليسي در گزارشي به دلايل ثبات سياسي سوريه پرداخت و نوشت: رئيس جمهور آمريكا 18 اوت 2011 در بيانيه اي كتبي اعلام كرد «اكنون وقت آن رسيده كه بشار اسد كنار برود» اما 452 روز پس از آن موضع گيري صريح، بشار اسد همچنان در قدرت است. شورشيان مسلح حتي نتوانسته اند كنترل يك شهر را به دست بگيرند و هيچ نشانه اي از سقوط حاكميت سوريه ديده نمي شود. اين مسئله دلايل مختلفي دارد. نخست اينكه حاكميت با وجود ترور ماه ژوئيه و كشته شدن 4 عضو مهم دولت از جمله آصف شوكت و داود راحجه وزير دفاع، دچار شكاف نشد و اسد و مشاورانش بلافاصله اين ضربه را با جايگزيني برخي چهره ها جبران كردند.اين مجله آمريكايي اضافه كرد: كساني چون رياض حجاب و مناف طلاس كه جدا شدند تهديدي براي حاكميت ايجاد نكردند. آنها از افراد حاشيه اي بودند و چنان كه اسد گفت اين جدا شدن ها نوعي پالايش دروني حاكميت از كساني بود كه سست پيمان بودند.فارين پاليسي مداخله نظامي خارجي را به خاطر پر هزينه بودن آن بسيار بعيد توصيف كرد و با اشاره به حمايت كشورهايي نظير ايران و روسيه از سوريه نوشت: سوريه 300 هزار نيروي آماده و 314 هزار نيروي ذخيره دارد و در خوش بينانه ترين نگاه تنها 5 درصد اين عده جدا شده باشند كه اغلب آنها هم به ارتش آزاد (جريان معارض) نپيوسته و به خانه خود رفته اند. از سوي ديگر رزمندگان علوي به مدد آموزش حزب الله، در حال تبديل به گروه جنگنده پر مهارت هستند. سربازان غيرعلوي هم به حاكميت وفاداري نيرومندي نشان مي دهند. از سوي ديگر رفتار گروه هاي مسلح معارض و شورشي از نگاه افراد جدا شده نااميد كننده است. آنها سربازان غيرمسلح را اعدام كردند و ويدئوي آن منتشر شد.اين نشريه آشفتگي و اختلاف در ميان مخالفان با وجود نشست هايي نظير نشست اخير قطر را علت ديگر قدرت حكومت سوريه توصيف كرد و تصريح نمود كه رقابت ها بين گروه هاي معارض ادامه دارد.
اعزام پیک ویژه رهبر به سودان تا خالد مشعل فرار کرده از  دمشق و نوار غزه  تا از تیرس موشک های اسراییل در امان بماند تا پیام رهبر ولی فقیه به وی منتقل شود  تا پاسخ  راست یا دروغ   تشکر ویژه از سوی وی برای رهبر پوشالی جماران نشین بازتاب داده شود .
رئيس دفتر سياسي حماس در ديدار با هيئت عالي رتبه ايراني در سودان، رسماً از مواضع رهبر معظم انقلاب، دولت و مردم ايران به خاطر پشتيباني از مقاومت اسلامي فلسطين تشكر كرد. به گزارش تسنيم، يك هيئت عالي رتبه از جمهوري اسلامي ايران كه در روزهاي اخير با هدف شركت در كنگره «حركت اسلامي» به سودان سفر كرده با رئيس دفتر سياسي حماس در اين كشور ديدار و گفت و گو كرد.بنا براين گزارش ، تركيب اين هيئت سه نفره را حسين شيخ الاسلام مشاور امور بين الملل رئيس مجلس، نماينده وزارت خارجه و يك نماينده از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي تشكيل مي دانند. هيئت ايراني ضمن حضور در اين كنگره، در حاشيه برگزاري آن نيز با مقامات عالي رتبه سياسي و مذهبي كشورهاي مختلف ديدار و گفت و گو كرده است. گفتني است ، در اين كنگره مقاماتي از 30 كشور جهان و شخصيت ها و گروه هاي سياسي منطقه نيز حضور داشتند. هيئت ايراني در جريان اين سفر با خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس ديدار و گفت وگو كرده است. حسين شيخ الاسلام در همين زمينه به تشريح جزئيات اين ديدار پرداخت. شيخ الاسلام در اين زمينه گفت: اين ديدار همزمان شده بود با آغاز حمله اسرائيل به غزه و ما در اين زمنيه با خالد مشعل گفت وگو كرديم. به گفته وي، خالد مشعل در اين ديدار رسماً از جمهوري اسلامي ايران به خاطر پشتيباني از مقاومت اسلامي فلسطين تشكر و قدرداني كرد و از مواضع رهبر معظم انقلاب، دولت و مردم ايران تشكر كرد. مشاور امور بين الملل رئيس مجلس تصريح كرد: خالد مشعل در اين ديدار درباره ترور شهيد الجعبري معاون عمليات گردان هاي قسام گفت كه وي «سه روز» پس از بازگشت از سفر حج شهيد شد. شيخ الاسلام اضافه كرد: خالد مشعل همچنين در اين ديدار تأكيد كرد كه «ما به اسرائيل تفهيم خواهيم كرد كه خاورميانه امروز با خاورميانه سابق متفاوت است.» وي همچنين گفت كه خالد مشعل به هيئت ايراني وعده داد كه انتقام حمله هفته هاي اخير اسرائيل به كارخانه اسلحه سازي «اليرموك سودان» را خواهيم گرفت.
هرروز نان سفر های مردم محروم کشور کمتر می شود که 80% جمعیت کشور را تشکیل می دهند که در بد ترین شرایط طاقت فرسای اقتصادی بسر می برند .در عوض بطور زنجیره ای هزینه های سنگین صرف رزمایش و همایش نظامی و آزمایش های موشکی می شود .چون وحشت از قیام جامعه در حال انفجار می باشد
رئيس سازمان بسيج مستضعفين از برگزاري رزمايش الي بيت المقدس در 4 استان كشور خبر داد.سردار محمدرضا نقدي در حاشيه همايش امر به معروف و نهي از منكر در حوزه سياست كه به همت بسيج اساتيد كشور در دانشگاه تهران برگزار شد، در مورد نفوذ موشك فرج 5 در گنبد آهنين رژيم صهيونيستي گفت: عدم ورود موشك ها در گنبد آهنين يك مانور نظامي است زيرا اين موشك ها قبلا از گنبد آهنين رد شده است و حتي يك موشك دست ساز فلسطيني از گنبد آهنين رد مي شود.رئيس سازمان بسيج مستضعفين از برگزاري رزمايش الي بيت المقدس در 4 استان خبر داد و گفت: اين رزمايش هفته آينده توسط گردان هاي واكنش سريع در 4 استان برگزار مي شود.
به نظر می رسد که رئیس جمهور به جای اینکه جا بزند مقابل فرا خوان اعضای بازار مکاره برای سئوال از رئیس جمهور نه اینکه تسلیم نشده بلکه اعلام آماده باش با تهدید روشن گری کرده است .
عضو هيئت رئيسه مجلس گفت: رئيس جمهور روز 14آذر براي پاسخ به سوال نمايندگان به مجلس مي آيد.حسين سبحاني نيا در گفت وگو با خانه ملت با بيان اينكه احمدي نژاد در آخرين مهلت خود به مجلس مي آيد گفت: رئيس جمهور سه شنبه 14 آذر به مجلس خواهد آمد.نماينده مردم نيشابور و فيروزه در مجلس شوراي اسلامي افزود: با توجه به اينكه رئيس جمهور اين هفته نمي آيد و هفته بعد نيز زمان سركشي نمايندگان به حوزه هاي انتخابيه شان است، لذا تنها زمان باقي مانده براي حضور رئيس جمهور، سه شنبه 14 آذر خواهد بود.
رژیم وارونه گوی نا مشروع ضد بشر قرون وسطایی بحران ساز وبحران زی  چون بقایش بستگی به سرکوب وسانسور داخلی و صدور تروریسم و بحران و ارتجاع وجنگ افروزی به برون مرز دارد . برای همین بسیج تبلیغاتی گسترده معرکه گیری دفاع از حماس و ساکنین نوار غزه داده است .در صورتی که همین رژیم عامل اصلی تحریک کننده ی جنگ موشکی میان حماس و اسراییل می باشد
روزنامه نگاران و دانشجويان در بيانيه هاي جداگانه اي تجاوز رژيم صهيونيستي به مردم مظلوم غزه را محكوم كردند.در بخشي از بيانيه انجمن روزنامه نگاران مسلمان با انتقاد از عملكرد سازمان ها و نهادهاي بين المللي، آمده است: تاريخ گواه است كه هر زمان اربابان قدرت خواسته اند براي فرزند نامشروع خود حاشيه امني ايجاد كنند، نخست افكار عمومي جهان را با يك بازي ساختگي به نقطه انحرافي هدايت مي كنند، آنگاه مجوز قتل و اشغال سرزمين ملت بي دفاع فلسطين و لبنان را صادر مي كنند حالا جام جهاني فوتبال باشد يا فتنه انگيزي در سوريه هيچ فرقي ندارد!بنابراين گزارش بسيج دانشجويي دانشگاه شاهرود نيز در بيانيه جداگانه اي تاكيد كرد: حركات ديوانه وار رژيم صهيونيستي قبل از اين كه صحنه نمايش قدرت باشد نشانه ضعف و اضمحلال و بيانگر اين حقيقت است كه اسرائيل براي فرار از مرگ دست به خودكشي زده است.همچنين جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه حكيم سبزواري در بيانيه اي تاكيد كرد: اگر روح حقيقي اسلام در وجود مسلمين احيا مي شد، ريشه تنومند درخت كهن استعمار نو و چپاول و غارت متمدنانه تا به حال خشكيده بود
وقتی عراق ناامن وبی ثبات  می باشد . برای چه زوار ایرانی با اعزام به عراق و شهر های مذهبی اش روی  مین فرستاده می شوند؟ مهمتر اینکه زوار ایرانی و پاکستانی و عراقی با هم بودند؟ نکند اینان جزو نیروهای وابسته به سپاه قدس بودند که از عراق باید به سوریه اعزام شوند .
يك عامل انفجاري با خودرو بمبگذاري شده در حد فاصل سامرا و سيد محمد، سه دستگاه اتوبوس حامل زائران ايراني، پاكستاني و عراقي را هدف قرار داد كه به شهادت يك زائر ايراني و زخمي شدن 11 زائر ديگر منجر شد.به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا، در اين عمليات تروريستي همچنين چهار زائر عراقي شهيد و شماري هم مجروح شدند.«جواد كاظم» رئيس بيمارستان دولتي منطقه بلد گفت: سه جسد از جمله جسد يك ايراني و 25 زخمي را تحويل گرفته ايم.منابع امنيتي و بيمارستاني با اعلام اين خبر افزودند: حدود 25 نفر ديگر از جمله شماري از ايراني ها و پاكستاني ها در اين انفجار زخمي شدند.يك منبع ديگر در پليس عراق گفت: هفت نفر از جمله شماري از زائران ايراني و پاكستاني براثر انفجار يك دستگاه خودروي بمب گذاري شده در بين چندين دستگاه اتوبوس كه مقابل يك رستوران بين راهي متوقف شده بود، كشته و 25 نفر ديگر زخمي شدند.اين انفجار حدود ساعت يك و نيم بعد از ظهر به وقت محلي رخ داد. يك منبع گفت: يك تروريست خودرويي بمب گذاري شده را بين سه دستگاه اتوبوس حامل زائران ايراني و پاكستاني و عراقي كه از بغداد راهي موصل بودند، متوقف كرد.يك منبع در ستاد شمسا در عتبات عاليات گفت: در اين حمله تروريستي، خانم ريحانه داركوش شهيد شد. همچنين بيش از 10 زائر ايراني زخمي شدند كه تعدادي سرپايي مداوا و بقيه براي درمان به بيمارستان شهر بلد در نزديكي محل انفجار انتقال يافتند.وي اسامي مجروحان را سعيد عسگرنيا، رقيه مازارچيان، رقيه كرم پور، قربانعلي كرم پور، يوسف شيعه، معصومه محيط حيدري، مهدي باغباني و محمد دانشور اعلام كرد. به گفته وي؛ اين كاروان از استان آذربايجان شرقي به مديريت محمد باقر شيميزي به عراق اعزام شده است.