دفع سنگ كيسه صفرا با مصرف تره

دفع سنگ كيسه صفرا با مصرف تره


كارشناس مسئول گياهان دارويي سازمان جهادكشاورزي آذربايجان شرقي گفت: خوردن تره پرورده شده در سركه براي دفع سنگ كيسه صفرا و تورم طحال توصيه شده است.
اصغر نقشي افزود: تره از جمله سبزي‌هاي معروف و خوردني است كه ساقه ندارد و برگ‌هاي آن دراز و تا خورده است و گندزدا نيز خوانده مي‌شود.
وي از اثرات استفاده از مصرف سوپ تره گفت و تشريح كرد: مصرف سوپ يا شربت تره براي معالجه تمام بيماري‌هاي حاد و مزمن دستگاه تنفس اثر شفابخش دارد براي مثال گلو درد و گرفتگي صدا مفيد بوده و اثر خلط آور دارد و در اين مواد اضافه كردن كمي عسل به آب تره و مصرف آن مفيد‌تر است.
نقشي با اشاره‌اي به ويتامين‌هاي موجود در تره ادامه داد: تره داراي مقدار زيادي آهن است و ويتامين ث به مقدار زيادي در برگ‌هاي سبز آن وجود دارد مخصوصاً در هنگام تابستان ويتامين‌هاي ب1 و ب2 در تره يافت مي‌شود.
كارشناس مسئول گياهان دارويي سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي يادآور شد: مصرف تازه تره براي رفع ترش كردن غذا و سوء هاضمه و همين‌طور رفع چاقي مفيد است.
وي اظهار داشت: ماليدن آب تره يا لِه كرده آن بر روي پوست براي درمان كهير و رفع خارش به خصوص اگر با سُماق مخلوط شود مؤثر است.
نقشي ضمن بيان توصيه‌اي تاكيد كرد: تره به واسطه داشتن سلولز، نفخ آور است بنابراين براي افراد مبتلا به اختلالات روده، چندان خوب نيست.