گزیده خبرهای 5 تیر- 92

گزیده خبرهای 5 تیر- 92
نايب رئيس مجلس در ديدار جمعي از گروه‌هاي سياسي سوريه:دخالت کشورهاي غربي در دمشق براي شکستن محور مقاومت است
این  دیدار جواد باهنر با  حامیان بشار اسد جنایتکار ادامه سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز ومداخله داخلی درا مورد اخلی کشور های منطقه وحمایت از هم پیمان سوریه می باشد .
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: دخالت کشورهاي غربي و هم‌پيمانان منطقه‌اي‌شان در سوريه براي شکستن محور مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي است.جمعي از نمايندگان احزاب و گروه‌هاي سياسي سوريه با محمدرضا باهنر نائب رئيس دوم مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفت‌وگو کردند.باهنر در ابتداي اين ديدار با اشاره به پيوندهاي ديرينه و قلبي مردم دو کشور بر تداوم حمايت‌هاي جمهوري اسلامي ايران از دولت و ملت سوريه تاکيد کرد و گفت: قدرت‌هاي فرامنطقه‌اي و هم‌پيمانانشان امروز با هدف قرار دادن استقلال و آزادي ملت‌هايي که حاضر به قبول سياست‌هاي سلطه‌گرانه آنها نيستند قصد دارند تا به منافع پليدشان دست يابند و از اينرو با حمايت از تهاجم گروه‌هاي تروريستي به سوريه و تحريم اقتصادي و سياسي ملت ايران سعي در پيشبرد اهداف‌شان دارند.وي با بيان اينکه دخالت کشورهاي غربي و هم‌پيمانان منطقه‌اي‌شان در کشور سوريه براي شکستن محور مقاومت در برابر ر ژيم صهيونيستي مي‌باشد، گفت: مردم سوريه با وحدت و ايستادگي نخواهند گذاشت سرزمين‌شان تسليم خواسته‌هاي قدرت‌هاي استعماري و همپيمانان منطقه‌اي‌شان گردد.نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، در پايان از آمادگي مجلس و دولت جمهوري اسلامي ايران براي کمک به حل بحران سوريه با کمک دوستان واقعي اين کشور در عرصه جهاني خبر داد.فيصل عزوز نماينده مجلس مردمي سوريه و از اعضاي ارشد کميته پيگيري نشست آشتي ملي سوريه نيز در اين ديدار با برشمردن روابط ديرينه دو کشور گفت: ما از تلاش‌هاي جمهوري اسلامي ايران در حل بحران سوريه قدرداني مي‌کنيم و اين کمک‌ها هيچ‌گاه از خاطره ملت سوريه فراموش نخواهد شد.وي در ادامه با اشاره به اهداف تشکيل کميته پيگيري نشست آشتي ملي سوريه اين اقدام را گامي موثر در کمک به حل بحران سوريه با شرکت تمامي احزاب وگروه‌هاي سياسي اجتماعي در اين کشور دانست.
خیلی مسخره است با وجود اینکه روز به روز تنفر از آخوندهای حکومتی حامی ولی فقیه فزونی می یابد .ولی مراسم عمامه گذاری برای شاگر طلاب اینان در حوزه علمیه قم برپا می شود .
همزمان با سالروز ميلاد حضرت ولي‌عصر(عج) جمعي از طلاب حوزه علميه قم توسط حضرات آيات مکارم شيرازي و صافي گلپايگاني معمم شدند.به گزارش خبرگزاري فارس از قم، همزمان با سالروز ميلاد قائم آل محمد(عج) جمعي از طلاب حوزه علميه قم به طور جداگانه توسط مراجع عظام تقليد به لباس روحانيت ملبس شدند.در مراسمي آيت‌الله صافي گلپايگاني از مراجع عظام تقليد تعدادي از طلاب حوزه علميه را به لباس روحانيت ملبس کرد.اين مراسم با حضور آيت‌الله حسيني بوشهري، مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور و با مديحه‌سرايي برگزار شد.گفتني است؛ هر ساله در اعياد مذهبي نظير نيمه شعبان، بعثت، غدير و... تعدادي از طلاب به دست مراجع عظام تقليد به لباس روحانيت ملبس مي‌شوند

وقتی سیستم خدمات وامداد رسانی وجود نداشته باشد .اینگونه ثواب  کردن موجب کباب شدن ومردن می شود
رشت- خبرنگار کيهان:مردي که هنگام خاموش کردن آتش خانه همسايه‌اش دچار سوختگي شديد شده بود پس از تحمل 15 روز درد سوختگي جان سپرد.شکرالله بي‌غم 43 ساله ساکن روستاي سکوکلايه کياشهر وقتي خانه همسايه‌اش را در شعله‌هاي آتش ديد براي کمک به همسايه در خاموش کردن حريق شتافت که بر اثر ريختن آوار سقف خانه در آتش گرفتار شد.اين مرد فداکار که بر اثر اين حادثه دچار سوختگي شديد شده بود سرانجام پس از تحمل 15 روز درد و رنج در بيمارستان سوانح سوختگي ولايت رشت، جان به جان‌آفرين تسليم کرد. گفتني است پيکر شکرالله بي‌غم در ميان حزن و اندوه اهالي روستاي سکوکلايه کياشهر به خاک سپرده شد.
در چند سال اخیر چند بار این سیاست سرکوبگرانه زیر طرح اجرا ضربتی برخورد با متکدیان و جمع أوری شان مکمل طرح موازی جمع آوری کارتن خوابان اجرا شده است ولی نتیجه وارونه بوده است؟!
سرپرست مديريت ساماندهي آسيب‌هاي اجتماعي شهرداري تهران از آغاز اجراي طرح ضربتي شناسايي و جذب متکديان پايتخت خبر داد.سعيد شاهمير با اعلام اين خبر گفت: از 25 خرداد به مدت يک ماه اين طرح در سطح مناطق 22گانه به‌ويژه مناطق پرآسيب آغاز شده است.وي در مورد چگونگي شناسايي مناطق پرآسيب هم اظهار کرد سعي کرديم با کمک تماسهاي مردمي با سامانه مديريت پيام، شکايتهاي 1888 و گزارشهاي ناظران و مددکاران، مناطق پرآسيب را احصا کنيم.بر اين اساس برنامه‌اي تدوين کرديم که در آن به صورت ستادي و مرحله‌اي اين مناطق و حتي محل تردد و فعاليت متکديان (معابر، تقاطعها و خيابانها) به صورت جزء در آن لحاظ شده است.سرپرست مديريت ساماندهي آسيبهاي اجتماعي درباره شيفتهاي کاري گشتهاي فوريتي در اين مناطق يادآور شد: برنامه شناسايي و جذب در 2 شيفت کاري (8 تا 14 و 14 تا 22) متمرکز شده و ما سعي کرديم که نسبت به GIS مناطق مورد نظر‌مان در پهنه‌هاي شرق و غرب، از ساير گشتهاي مناطق ديگر به طور متمرکز استفاده کنيم.شاهمير در مورد اهداف اين طرح نيز اظهار کرد: 3 هدف در اين طرح دنبال مي‌شود؛ نخستين هدف شناسايي و جذب مددجويان جامعه هدف است. ناامن‌سازي محيط و افزايش کمي و کيفي فعاليتهاي گشتهاي فوريتي هم از ساير اهداف اين طرح است.وي اضافه کرد: همچنين سعي کرديم در اين طرح، مراکز نگهداري و غربالگري را در حالت آماده‌باش قرار دهيم. ما با اين طرح سعي کرديم بر ظرفيت و توان مديريت شهري هم مانور دهيم
عجیب است که  برگزاری نمایش خیمه شب بازی 24 خرداد تمام شد ومنتهی به شکست کودتاگری 22 خرداد 88 شد که سناریوید ادگاه اختلاس بانکی 3 هزار میلیارد تومانی را برای پیروزی ونه شکست 24 خرداد 92 تدارک دیده بودند . با این وجود  بازهم اعتراف شده  که احکام 3 عضو بازار مکاره در این مورد صادر نشده است .
قاضي پرونده فساد 3 هزار ميلياردي تأکيد کرد: تاکنون حکم 3 نماينده پرونده فساد بزرگ بانکي صادر نشده و رسيدگي به اين پرونده در شعبه 76 دادگاه کيفري استان ادامه دارد.قاضي ناصر سراج در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، در رابطه با صدور راي پرونده نمايندگاني که در فساد 3 هزار ميلياردي نقش داشته‌اند، اظهار داشت: تاکنون هيچ حکمي در مورد اين 3 نماينده در اين پرونده صادر نشده و رسيدگي به اين پرونده در شعبه 76 دادگاه کيفري استان ادامه دارد.گفتني است؛ ماجراي پرونده فساد 3000 ميليارد توماني همچنان ادامه دارد؛ پرونده‌اي که همين چند روز پيش قاضي سراج به عنوان قاضي رسيدگي‌کننده به اين پرونده از سنگين‌تر شدن آن به دليل رو شدن اسناد گمرکي جديد مرتبط با شرکت امير منصور آريا خبر داد.
دبيركل جامعه اصناف و بازار تهران هم بر نياز جامعه به مشي اعتدالي تأكيد كرد
تب اپیدمی اعتدال گرایی آنگونه فراگیر شده است که عضو باند مافیایی غارتگر مؤتلفه در بازار احمد کریمی اصفهانی هم اعتدال گرا شده است .
 دبيركل جامعه اصناف و بازار تهران هم بر نياز جامعه به مشي اعتدالي تأكيد كرد. احمد كريمي اصفهاني در مصاحبه با ايلنا گفت: آنچه باعث بسياري از مشكلات كشور شده تندروي‌هاست، هيچگاه نبايد از اعتدال خارج شد. وي افزود: هيچ كس حق اهانت به هاشمي و ديگر شخصيت‌ها را ندارد اين كار افراط گرايان است كه تلاش مي‌كنند كشور را همواره دچار التهاب كنند. كريمي گفت: اگر بخواهيم مشكلاتي كه دولت نهم و دهم براي ما ايجاد كرد را بيان كنيم كتاب قطوري خواهد شد. متأسفانه دولت احمدي نژاد علي‌رغم شعارهاي عدالت گستر علاوه بر اينكه به مبارزه با فساد و مفسدين نپرداخت حتي از برخي افراد كه مشكل اقتصادي داشتند نيز حمايت كرد و اين امر زماني افزايش پيدا كرد كه خود احمدي‌نژاد عنوان كرد "اطرافيان من خط قرمز هستند."
فوت يك جوان دركاشان هنگام آذين‌بندي نيمه شعبان
بیچاره این جوان 22 ساله  بدلیل عدم امنیتی در کشور مدعی امن ترین کشور جهان فدای جاده صاف کنی ظهور آقا امام زمان شده است .
حسين شائمي برزكي فرزند ابراهيم 22 ساله، شامگاه روز شنبه (1 تيرماه) زمانيكه مشغول آذين‌بندي ريسه‌هاي لامپ جهت جشن ميلاد حضرت مهدي در كاشان بود، دچار برق گرفتگي شد و با سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داد. حسين شائمي برزكي فرزند مرحوم ابراهيم جواني 22 ساله شامگاه روز شنبه زمانيكه مشغول آذين‌بندي ريسه‌هاي لامپ جهت جشن ميلاد حضرت مهدي (عج) بود، دچار برق گرفتگي شد و با سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داد. به گزارش خبرنگار ايلنا در كاشان و به نقل از شاهدان عيني اين اتفاق در خيابان امام حسين (ع) شهر برزك رخ داده است.