گزیده خبرهای 4 تیر -92

گزیده خبرهای 4 تیر -92

ناامن ترین کشور جهان که بامشکلات اقتصادی و اجتماعی رشد تورم وگرانی وفقر وبیکاری واعتیاد وتن فروشی وکودکان کار خیابانی وکارتن خوابان  مواجه است اینهم  کافی نیست که معضل آلودگی هوا آسمان 23  استانکشور را هم در بر گرفته است .
 
مدير کل حفاظت محيط زيست ايلام گفت: 23 استان کشور با پديده ريزگردها و گردوغبار درگير است. غلامحسين کاظمي گفت: همه ساله بر تعداد استان‌هاي درگير با ريزگردها افزوده شده و جمعيت بيشتري را دربرمي‌گيرد. مدير کل حفاظت محيط زيست ايلام يادآور شد: کاهش ديد افقي ناشي از گرد و غبار ملاک مناسبي براي ضررهاي ذرات معلق در هوا نيست بلکه براساس بررسي‌ها، به هر ميزان ذرات ريزتر باشند بيشتر سلامتي افراد را تهديد مي‌کنند.کاظمي بيان کرد: اندازه ذرات معلق در هوا اگر بيش از 150 ميکرو باشد وضعيت هشدار، در حدود 470 وضعيت اضطرار و بيش از 470 ميکرو، وضعيت بحران اعلام مي‌شود که اقدام‌هاي مناسب با نظر کميته بحران در اين خصوص به عمل مي‌آيد.به گزارش ايرنا مدير کل حفاظت محيط زيست ايلام گفت: کشورهاي عربستان، ترکيه،‌اردن و عراق از جمله کشورهاي گرد و خاک خيز هستند و مردم استان‌هاي ايلام، خوزستان و کرمانشاه بيشتر از اثرهاي منفي ريزگردها رنج مي‌برند.کاظمي افزود: سازمان محيط زيست نشست‌هاي متعددي با کشور عراق در خصوص رفع معضل گرد و غبار برگزار کرده و تفاهم‌نامه‌هايي نيز در اين زمينه رد و بدل شده است.وي کاشت نهال، تثبيت شن‌هاي روان، همکاري وزارت نيرو براي مالچ‌پاشي و رعايت حق آبه‌ها از جمله اقدام‌هاي تأثيرگذار براي پيشگيري از پديده گرد و غبار ذکر کرد
از بس سانسور نهادینه شده  است که معلوم نیست که چرا قبل از بازتاب دادن مرگ نیروهای سرکوبگر هیچگونه اطلاع رسانی در این مورد نمی شود.
پيکر پاک دو بسيجي عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شهرستان ديواندره که توسط عوامل ضد انقلاب به شهادت رسيده بودند، در شهرهاي ديواندره و سقز تشييع و به خاک سپرده شد.پيکر پاک شهيدان ناصر بيگي و سيدصديق حسيني که حين ماموريت در اطراف روستاي بسط از روستاهاي بخش سرشيو شهرستان سقز توسط عوامل ضد انقلاب به شهادت رسيده بودند تشييع شد.مراسم تشييع پيکر اين دو شهيد سرفراز با حضور انبوه مردم شهرستان‌هاي ديواندره و سقز برگزار شد.به گزارش ايسنا پيکر پاک شهيد ناصربيگي در گلزار شهداي ديواندره به خاک سپرده شد و پيکر پاک شهيد سيدصديق حسيني نيز براي خاکسپاري درگلزار شهداي سقز به اين شهر منتقل شد
هتل دادن روحانی و رئیس جمهور کردنش  از سوی رفسنجانی موجب نمی شود تا که شکست خوردگان که بازار مکاره و دستگاه فاسد قضاییه تبعیض آمیز را در اختیار خود دارند پرونده گشوده شده  مهدی رفسنجانی را پیگیری نکنند ومحاکمه وی را از سر نگیرند تا شکست شان را تلافی کنند
درخواست تشکيل دادگاه رسيدگي به اتهامات مهدي هاشمي .کريمي‌ قدوسي خواستار تشکيل دادگاه رسيدگي به اتهامات مهدي هاشمي شد.جواد کريمي قدوسي نماينده مشهد در مجلس شوراي اسلامي در تذکر کتبي روز يکشنبه خود به وزير دادگستري، خواستار تسريع در تشکيل دادگاه رسيدگي به اتهامات مهدي هاشمي شد.حضور رئيس‌جمهور منتخب در مجلس فعلا قطعي نيستعضو هيئت رئيسه مجلس اعلام کرد حضور آقاي روحاني رئيس‌جمهور منتخب در مجلس فعلا قطعي نيست و اين موضوع به تصميم هيئت رئيسه بستگي دارد.حجت‌الاسلام حسين سبحاني نيا عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به برخي اخبار منتشره مبني بر احتمال حضور حسن روحاني رئيس‌جمهور منتخب در مجلس، اظهار داشت: حضور آقاي روحاني در مجلس هنوز قطعي نيست و فعلا اين موضوع نهايي نشده است.وي افزود: حضور آقاي روحاني رئيس‌جمهور منتخب در مجلس منوط به تصميم‌ هيئت رئيسه است و هيئت رئيسه نيز امروز تشکيل جلسه مي‌دهد.عضو هيئت رئيسه مجلس خاطرنشان کرد: نمايندگان مجلس بعد از تعطيلات تابستاني خانه ملت در مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام با آقاي روحاني ديدار خواهند کرد.
درحکومت کوتولو های گنده نما کار به جایی رسیده است که حتی کوتوله ها هم با ضرب چاقو زور گویی یا باج گیری می کنند !
يک دزد کوتوله که با پرسه زدن در خيابانهاي شمال تهران از دختران جوان اخاذي مي‌کرد پس از دستگيري به ده‌ها فقره سرقت اعتراف کرد.چندي قبل دختر جواني با مراجعه به کلانتري 101 تجريش راز سرقتهاي دزد کوتوله را فاش کرد.او به ماموران گفت: در خيابان الهيه در حال رفتن به خانه بودم که پسر جواني سد راهم شد و با تهديد چاقو پول و تلفن همراهم را سرقت و با يک دستگاه موتورسيکلت کوچک از محل فرار کرد.پس از اين شکايت تيمي از ماموران تجسس کلانتري تحقيقات در اين زمينه را آغاز کردند همزمان با تحقيقات ماموران چندين شکايت مشابه ديگر در کلانتري مطرح شد. بررسي پرونده‌ها نشان داد همزمان با تاريک شدن هوا سارق قد کوتاهي با يک دستگاه موتورسيکلت کوچک در خيابانهاي شمال تهران سد راه دختران شده و با تهديد چاقو از آنها اخاذي مي کند. بلافاصله مشخصات متهم در اختيار گشتي‌هاي پليس قرار گرفت تا اينکه ساعت 55/20 يکم تير ماه يکي از واحدهاي گشت کلانتري در خيابان الهيه سارق زورگير را شناسايي کرد.متهم با مشاهده ماموران قصد فرار از محل را داشت که تعادلش را از دست داد و با موتورسيکلت به زمين خورد. سارق کوتوله پس از انتقال به کلانتري در بازجويي‌هاي اوليه منکر هرگونه سرقتي شد اما پس از رو‌به‌رو شدن با شاکيان لب به اعتراف گشود و به دهها فقره زورگيري از دختران جوان در خيابانهاي الهيه، دربند، شرفي‌منش، تختي و فرشته اعتراف کرد.گفتني است از متهم يک قبضه سلاح سرد کشف و براي تحقيقات بيشتر در اختيار کارآگاهان پايگاه يکم پليس آگاهي تهران قرار گرفت.
دو خبر کوتاه فراموش شده در کشوری مدعی امن ترین کشور جهان که هرروز در گوشه و کنار شهر های ایران به وقوع می پیوندد ومسئول پاسخگویی هم وجود ندارد .
خسارات باران و سيل در چالدران
ايرنا- چالدران: بارش شديد باران در شامگاه شنبه و متعاقب آن جاري شدن سيل خسارات عمده‌اي در روستاهاي خان‌امير، آغ‌بوران، آيزيلو، حاجي قيه، بابالو، آواجيق، ناور، دوشان تپه و شيخ سوليک سفلي پديد آورد. درمورد ميزان دقيق خسارات گزارشي داده نشده است.
مهار آتش‌سوزي در گچساران
ايرنا- ياسوج: مديرکل منابع طبيعي کهگيلويه و بويراحمد از مهار حادثه آتش‌سوزي در بخشي از عرصه‌هاي طبيعي و مراتع منطقه حفاظت شده کوه ديل در گچساران خبر داد. آتش‌سوزي با همياري بالگرد شرکت نفت گچساران، نيروهاي مردمي، هلال‌احمر، سپاه، بسيج و نيروي انتظامي اين شهرستان مهار شد. علت آتش‌سوزي، و خسارات ناشي از آن در حال بررسي است.