چند گزیده خبر علیه مدعیان اصلاح طلب و حامیان شان

چند گزیده خبر علیه مدعیان اصلاح طلب و حامیان شان . 6 تیر-92
سربازجو شریعتمداری با تجربیات گذشته پرونده سازی که علیه مدعیان اصلاح طلبان از پس از دوم خرداد 76ی دارد که چاشنی هر 9 روز یک بحران علیه دولت خاتمی می باشد . اکنون بدلایلی که تعدد نامزدان اصول گرایان در نمایش خیمه شب بازی انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد وجود داشت و عملکرد مخرب اقتصادی –بانکی – ارزی دولت بدلیل پیگیری غنی سازی اورانیوم که منجر به تحریم ها شد که سبب فزونی نارضایتی عمومی گردید .بنابراین امکان مهندسی انتخابات وحماسه تقلبات مشابه 22 خرداد 88  در 24 خرداد 92 نبود . از طرف دیگر خامنه ای وحشت از تحریم نمایش خیمه شب بازی انتخابات  داشت  که منتهی  به در آمدن تق عدم مشروعیت ولی فقیه و فاش شدن نامشروع  بودن  رژیم ضد بشری شود .بنابراین خامنه ای  چون وحشت شدید  داشت مجبور شد التماس به مخالفین کند تا نه به نظام که برای دفاع از کشور رأی دهید . همین آشکار شدن  ضعف مفرط وی بهانه ای برای بی بی سی و رادیو فردا شد تا به کمک مدعیان رقیب مغلوب اصلاح طلب بشتابند که پشت روحانی بسیج شوند وبرای رأی دادن وی تبلیغ کنند .تا وی رئیس جمهور شودوفضای مانور برای شان فراهم شود .اکنون برای اینکه سهمی درون کابینه جدید به اینان نرسد . سربازجو شریعتمداری سریال ادامه دار سناریو و پرونده سازی کردن علیه اینان را با جدیت دنبال می کند .برای همین وب گردی وپرسه زنی می کند که اینان وهمسو وحامی شان  چه واکنشی دارند تا با گزینه برداری اهرم چماق علیه شان بسازد که نه سهمی از شرکت سهامی دولت یازدهم نصیب شان نشود ، بلکه با شیوه برج مقابل بارو مقابل حسن روحانی قرارشان دهد . لذا چند گزیده خبرهای ویژه وغیر ویژه در این رابطه می باشد .
اصلاح‌طلبان با روحاني همان خواهند کرد که با هاشمي کردند (خبر ويژه)
يک عضو سابق دفتر تحکيم مي‌گويد اصلاح‌طلبان نگاه ابزاري دوگانه به رئيس جمهور منتخب دارند.عابد توانچه که داراي گرايشات مارکسيستي است،‌در مصاحبه با اخبار روز گفته است: اصلاح‌طلبان سياست دوگانه‌اي در مقابل روحاني در پيش گرفته‌اند. از يک طرف او را پس مي‌زنند تا هزينه‌اي براي روحاني پرداخت نکنند. از طرف ديگر تأييد مي‌کنند و دو دستي به روحاني چسبيده‌اند. دست از سر روحاني برنمي‌دارند مگر مطمئن شوند چيزي به آنها نمي‌ماسد. تلاش اصلاح‌طلبان براي مصادره او نمي‌تواند لقمه چرب و نرمي نصيب آنها بکند.عضو سابق انجمن اسلامي دانشگاه اميرکبير مي‌افزايد: اصلاح‌طلبان به حسن روحاني مثل سانديسي نگاه مي‌کنند که تا زماني که آخرين قطره ممکن در او را ميک نزنند لوله سانديس را از آن بيرون نخواهند کشيد. احتمالاً چند نوبت هم حباب و هواي خالي با طعم آبميوه بايد مکيده شود تا مطمئن شوند که ديگر نمي‌توانند از روحاني استفاده‌اي کنند. بعد همان کاري را که با هاشمي رفسنجاني کردند با او مي‌کنند. اصلاح‌طلبان در وضعيت بدي گرفتار شده‌اند. از يک طرف بايد به حسن روحاني بچسبند چون تنها شانس بقا و حيات آنان است. آنان به دليل رفتارهاي متناقض خود به شدت به جايگاهي که سابق بر اين داشته‌اند آسيب زده‌اند. اصلاح‌طلبان در ابتدا خيلي دست به عصا وارد بازي انتخابات شدند و در انتها وقتي همه نگاه‌ها به روحاني معطوف شد به صورت زيرپوستي بازي خود را پيش بردند. عارف که رأي زيادي نداشت، از انتخابات کنار کشيد و بعد از پيروزي سعي کردند او را باد کنند و اينطور جلوه بدهند که اگر عارف کنار نمي‌کشيد روحاني رأي نمي‌آورد. دارند تلاش مي‌کنند از او يک قهرمان بسازند. عارف از موقعيت خودش استفاده کرده و در حال مکاتبه علني و فرماليته با مسئولان حکومت است که به جايگاه خود و اصلاح‌طلبان پيرامون خودش مشروعيت حکومتي بدهد. وي گفت: عارف که به هيچ عنوان فاکتورهاي لازم براي جدي گرفته شدن از سوي مردم را نداشت حالا سعي مي‌کند- و مي‌کنند- که در سايه ديدار با هنرمندان،‌ورزشکاران و زنان اصلاح‌طلب، خاتمي و ديگران به او آمپول دوپينگ تزريق کنند. يادمان باشد او در بدترين شرايط اصلاح‌طلبان از فيلتر شوراي نگهبان عبور کرده است پس فعلاً بايد در آب نمک بخوابد تا اولاً براي روز مبادا حفظ شود و ثانياً تا جائي که مي‌شود آب زيرپوست او برود.توانچه مي‌افزايد: اين رفتار اصلاح‌طلبان به اين دليل است که مطمئن هستند روحاني آنطور که توقع دارند به آنها بازي نخواهد داد. از طرف ديگر اصلاح‌طلبان مطمئن هستند که به زودي بخش‌هائي که از ترس سعيد جليلي به روحاني رأي داده‌اند يا بر مبناي انتظارات يا توقعاتي که داشته‌اند به روحاني رأي داده‌اند؛ به زودي از فضاي احساسي خارج شده و کم‌کم بازار انتقاد و اعلام برائت از حسن روحاني داغ خواهد شد. اصلاح‌طلبان مي‌خواهند فاصله ايمني لازم از روحاني را حفظ کنند تا در انتخابات بعدي به عنوان متمم روحاني و در عين حال به عنوان آلترناتيو روحاني دوباره وارد عرصه شوند. اصلاح‌طلبان مي‌خواهند از حسن روحاني نهايت استفاده را بکنند اما جوابگوي کارنامه او نباشند. براي همين است مي‌گويم اصلاح طلبان به روحاني به چشم سانديس نگاه مي‌کنند.
آقاي مرگ موش از عقل و اعتدال مي‌گويد (خبر ويژه)
 يک گروهک تحريم‌کننده انتخابات رياست‌جمهوري اذعان کرد در تحليل‌هاي خود گزافه‌‌گويي کرده و به اوت زده است.سازمان مجاهدين (انقلاب) پيش از انتخابات دوشادوش سازمان منافقين، سلطنت‌طلبان، جبهه ملي، برخي اعضاي نهضت‌آزادي و گروهک‌هاي چپ اقدام به تحريم انتخابات رياست‌جمهوري کرد اما اکنون با صدور بيانيه‌اي از خارج کشور مي‌نويسد: ملت بزرگ ايران در روز 24 خرداد يک‌بار ديگر درک و هوشمندي تاريخي و بي‌نظير خود را به نمايش گذاشت و در شرايطي که ظاهرا اميد تحولي نمي‌رفت در مسالمت‌آميزترين و مدني‌ترين شکل ممکن عزم و اراده ملي خويش را براي تغيير آشکار کرد و همگان را به تحسين و احترام خود واداشت. شواهد و قراين فراوان در رفتار يکساله اخير حاکميت در قبال انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم حکايت از تکرار تجربه انتخابات دوره گذشته رياست‌جمهوري و مجلس داشت. از اين رو تصور ما اين بود که در اين انتخابات امکاني براي بروز خواست و اراده ملت فراهم نيست. نه آمادگي لازم براي فهم شرايط حساس کشور و درک ميزان نارضايتي ملي فراهم است و نه اعتماد و اطميناني که شوق مشارکت برانگيزد.تيم رجب مزروعي و شرکا مي‌افزايد: صميمانه خوشنوديم که اين پيش‌بيني به وقوع نپيوست و عقلانيتي که در اين پيش‌بيني جايي براي آن ديده نشده بود، به برگزاري انتخاباتي نسبتا سالم و تا حدودي رقابتي انجاميد و موجب شد اميد به چرخش مسالمت‌آميز قدرت از طريق صندوق‌هاي رأي و تحقق مطالبات ملت همچنان در کشور زنده بماند.سازمان مجاهدين انقلاب هوشمندي، اميد و پايبندي ملت با فرهنگ ايران را به مبارزه‌اي مدني و مسالمت‌آميز در مسير دستيابي به خواسته‌ها و مطالبات به حق خود ارج مي‌نهد و حماسه 24 خرداد را که مي‌تواند نقطه عطفي در مسير تاريخ آينده ايران عزيز باشد به همگان تبريک مي‌گويد.بيانيه سازمان مي‌افزايد: از حاکميت و مسئولان عاليرتبه کشور به پاس اتخاذ تصميم عقلاني در برگزاري انتخاباتي نسبتا سالم و تا حدودي رقابتي تشکر مي‌کند و با يقين کامل به سودمندي اين تصميم براي همگان از کشور و ملت عزيز گرفته تا حاکميت و نظام، اميدوار است تجربه مغتنم اين انتخابات زمينه‌هاي لازم را براي بازگشت کشور به مسير رشد و توسعه و اعتلاي ملي فراهم آورد. اين انتخابات نتيجه گام‌هاي هوشمندانه و توام با احتياط حاکميت و ملت در اعتماد متقابل بود. دم زدن رجب مزروعي و شرکاي وي در خارج کشور از اعتدال و عقلانيت و هوشمندي و... در حالي است که پرونده‌اي قطور از مواضع راديکال، ضد عقلاني، ضدمردمي «سازمان» متبوع آنان در تاريخ به يادگار مانده است. از دعوت به حمايت از صدام و سپس جنگيدن در کنار طالبان تا بست‌نشيني در مجلس ششم و فشار براي تسليم مقابل آمريکا و خروج از حاکميت و تحريم انتخابات، تنها نمونه‌‌هاي کوچکي از حماقت و بي‌عقلي انباشته در کارنامه سران سازمان مجاهدين در دوره 20 ساله اخير است. رجب مزروعي سخنگوي فعلي سازمان در خارج کشور از جمله اعضاي ويژه فراکسيون مشارکت در مجلس ششم بود که اظهارات تند و خارج از عقل و ادبش با اعتراض رئيس‌مجلس وقت مواجه شد. او گفته بود حتي اگر مرگ موش را هم مجاني توزيع کنيم مردم حاضرند براي آن صف بکشند.
چگونه آچمز شويم؟ درس انتخابات براي اپوزيسيون! (خبر ويژه)
درس مهم انتخابات رياست جمهوري ايران براي گروه‌هاي اپوزيسيون اين است که نيروهاي اپوزيسيون هيچ نقشي ندارند.پايگاه اينترنتي اخبار روز وابسته به گروه‌هاي مخالف مقيم آلمان ضمن انتشار اين مطلب نوشت: ما متأسفانه بجاي تأمل بر علل وقوع چنين حادثه‌اي از همان اصول و تئوريهاي سياه و سفيد سنتي تبعيت کرده و ناتواني‌هاي خود را به حساب ناآگاهي توده مردم مي‌گذاريم و اينگونه است که بدنبال اتخاذ سياستهاي متناقض خود، در نوسان سياست تحريم و تبريک دچار آچمز سياسي مي‌شوند.اين تحليل مي‌افزايد: تحريم کنندگان با مبنا قراردادن غيردمکراتيک بودن حاکميت و روند انتخابات و ترکيب همگون کانديداهاي از فيلتر گذشته شوراي نگهبان به لحاظ فکري که تک‌تک آنان در آزمون وفاداري به نظام ولايت فقيه نمره قبولي دريافت کرده‌اند، بر آن يقين بودند که با توجه به تجربه انتخابات سال 88 نيروي گريز از شرکت در انتخابات رياست جمهوري از سوي مردم با ارزيابي و تحليل‌هاي آنان همخواني داشته و بالا خواهد بود.اين رسانه اپوزيسيون تصريح کرد: دادن شعارهايي مثل «تحريم فعال» از سوي برخي سازمانهاي سياسي بدون داشتن و ارائه آلترناتيوي کارا و عملي تا چه حد هوشمندانه بوده و دادن چنين رهنمودي از سوي يک جريان سياسي فاقد نيروي بسيج‌گر تا چه حد با واقعيات و توان و امکانات عملي آنان منطبق بوده است؟نويسنده اخبار روز معتقد است: بايد اذعان نمود که در فضاي سياسي انتخابات رياست جمهوري اخير، ما از منظر برنامه‌اي و فکري با طيف همگوني از کانديداها روبرو بوديم و تنها تفاوت آنان در شيوه نگرش و پيشبرد سياستها بود.اين رسانه اپوزيسيون مي‌نويسد: حال سؤال اينست که بسياري از افراد و شخصيتها و احزاب و سازمانهاي سياسي که شرکت ميليوني مردم در انتخابات را مورد انتقاد قرار دادند،‌از خود پرسيده‌اند که ما نيروي اپوزيسيون درخارج از کشور جهت بر هم زدن توازن قوا به نفع نيروي دمکراسي چکار کرده و در راه ايجاد يک جبهه ملي و تأمين اتحاد فراگستري از همه نيروهاي مخالف رژيم جمهوري اسلامي چه تمهيداتي را پيش برده و علل عدم تشکيل چنين اتحادي چيست؟در پايان اين جلسه آمده است: البته اين جاي تأسف دارد که امروز سطح انتظار مردم تا حد شخص روحاني تنزل يافته و مادام که ترکيب توازن قواي جامعه تغيير نيابدو مادامي که رژيم جمهوري اسلامي فارغ از همه مزاحمتهاي داخلي و بيروني از امکان جابجايي مهره‌هاي خود برخوردار است،‌و مادامي که اپوزيسيون هنوز در حال شمردن تعداد فرشته‌ها بر روي نوک سوزن است، هيچ بعيد نيست که اتفاق اخير در انتخابات بعدي نيز تکرار شود.
پاسخ عارف به تاکتيک راه بينداز و جا بينداز (خبر ويژه)

 محمدرضا عارف مي‌گويد تحميل نيرو به رئيس‌جمهور منتخب باعث ايجاد فتنه و دعوا خواهد شد.او اين هشدار را در ديدار با برخي اعضاي روزنامه‌هاي زنجيره‌اي اصلاح‌طلب عنوان کرد.عارف در اين ديدار با بيان اينکه بايد دست دولت در انتخاب اعضاي کابينه‌اش باز باشد، تصريح کرد: اگر رئيس دولت احساس کند نيرويي به او تحميل مي‌شود باعث ايجاد فتنه و دعوا مي‌شود. بايد به رئيس‌جمهور پيشنهاد کرد اما نبايد فردي را به وي تحميل کرد چرا که حس سهم‌خواهي به وي القا مي‌شود.عارف ادامه داد: جرياني وجود دارد که مي‌خواهد، هر اتفاقي را به نفع خود مصادره کند.عارف اين را هم گفته که «ظلم است که اين انتخابات را محدود به چند نفر کنيم».يادآور مي‌شود برخي نشريات زنجيره‌اي - اجاره‌اي مدتي است با فضاسازي‌هاي ويژه و به رسم راه بينداز و جا بينداز، درصددند عناصر تندرويي را که مديون آنان هستند، به رئيس‌جمهور منتخب تحميل کنند و اين در حالي است که اعتدال و نفي افراطي‌گري يکي از شعارهاي حسن روحاني به شمار مي‌رود.