گزیده خبرهای 3 تیر-92

گزیده خبرهای  3 تیر-92    
هنوز حسن روحانی پست ریاست جمهوری را تحویل نگرفته و کابینه تشکیل نداده ، اما شیپور از در گشار علیه اش نواخته شده است . برای اینکه آخوند علم الهدا امام جمعه مشهد و عضو سیرک مجمع  خبرگان رهبری گفته است که هیچ جریان سیاسی در کشور نباید استکبارستیزی را از ما بگیرد و افزوده  در این مسیر تنها انتظار شعاری و روانی درست نیست، عنوان داشت: باید راه بیافتیم و سفره استکبار را از جهان جمع کنیم. 
امام جمعه مشهد با بیان اینکه برای ظهور باید سفره استکبار جهانی را جمع کنیم،‌ گفت: هیچ جریان سیاسی در کشور نباید استکبارستیزی را از ما بگیرد.امام جمعه مشهد با بیان اینکه برای ظهور باید سفره استکبار جهانی را جمع کنیم،‌ گفت: هیچ جریان سیاسی در کشور نباید استکبارستیزی را از ما بگیرد. به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی دقایقی پیش در اجتماع عظیم منتظران ظهور در محل میدان شهدای مشهد با بیان اینکه غیر از خدا هیچ کس زمان دقیق فرج و ظهور امام عصر(عج) را نمی‌داند، اظهار داشت: اگر استکبارستیزی در دنیا حاکم نشود، امام عصر(عج) نیز ظهور نخواهند کرد. وی ظهور امام زمان(عج) را دارای مقدماتی دانست و بیان داشت: اگر قرار بود امام زمان(عج) بدون هیچ‌گونه مقدمه‌ای ظهور کنند، نیاز به سپری شدن این همه سال نبود و ایشان از همان روز اول این کار را انجام می‌دادند و این همه خونریزی‌های نابکارانه دنیا را فرا نمی‌گرفت. عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در همین راستا معلوم می‌شود این ظهور مقدمه‌ای می‌خواهد و باید این امر در بین مردم محقق شود. وی با بیان اینکه در این مسیر تنها انتظار شعاری و روانی درست نیست، عنوان داشت: باید راه بیافتیم و سفره استکبار را از جهان جمع کنیم. آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: باید برای بشری که فکر می‌کند نهاد استکبار یک نهاد ابدی بر روی کره زمین است، پرچمی بلند شود که استکبار ابدی نیست. وی اظهار داشت: انتظار شعاری، روانی و اعتقادی زمانی ارزش دارد که دنبال امام زمان(عج) راه بیافتیم و دنیا انگیزه استکبارستیزی پیدا کند. امام جمعه مشهد با بیان اینکه هیچ جریان سیاسی نباید در این نظام، استکبارستیزی را از ما بگیرد، تاکید کرد: انتظار باید جدی باشد و انتظار جدی در خط استکبار ستیزی است. وی خاطرنشان کرد: عامل غیبت امام زمان(عج) خود ما هستیم و تا ما استکبارستیزی را در دنیا حاکم نکنیم ایشان ظهور نخواهند کرد. آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اجتماع عظیم منتظران ظهور که هر سال در صبح نیمه شعبان در میدان شهدای مشهد برگزار می‌شود، عنوان داشت: این حرکت که هرساله در مقابل گنبد منور امام رضا(ع) صورت می‌گیرد، نمایه‌ای از انتظار عملی است.
کشته و اسیر شدن تعدادی از عناصر حزب الله و ایران در سوریه توسط ارتش آزاد
برای حاکمان ایران اسیر وکشته شدن اینان همچون کشته ومجروح شدن ده ها نفر شهروندان عراقی که روزانه در اثر انفجار وعملیات انتحاری وترور کشیه و مجروح می شوند مهم نیست واهمیت ندارد زیرا که جزو سیاست زیر مجموعه صدور تروریسم وارتجاع وبحران به برون مرز و دفاع از اهداف نظامی هسته ای می باشد .البته  این سیاست همراه با سیاست مداخله گری در امور داخلی کشورهای منطقه می باشد.
العربیه : دفتر اطلاع رسانی شورای فرماندهی انقلاب سوریه روز یکشنبه 23-6-2013 اعلام کرد که ارتش آزاد سوریه 34 تن از عناصر حزب الله را در روستای غوطه از توابع شهر احمدیه در شرق دمشق کشته و 4 ایرانی را نیز اسیر کرده است.بر اساس آخرین گزارشها از سوریه ارتش رژیم اسد همچنان با استفاده از موشکها و خودروهای زرهی در صدد افزایش کنترل خود بر مناطق مختلف و تلاش برای جلوگیری از گسترش نفوذ و پیشروی ارتش آزاد است.در میان بدتر شدن شرایط پزشکی و کمبود غذا و دارو و اختلالات برقی و ارتباطاتی، همچنان صدای آتش خمپاره و توپخانه در دمشق شنیده می شود.هیات عمومی انقلاب سوریه نیز اعلام کرد که ارتش آزاد سوریه قادر است بخشهای بزرگی از مناطقی در حلب را کنترل کند.مرکز رسانه های سوریه نیز از کشته و زخمی شدن دهها نفر در اثر بمباران ارتش رژیم ساد در منطقه شیخ مسکین درعا خبر داده است.در حمص نیز خبرها حاکی از آن است که نیروهای رژیم اسد به همراه حزب الله به پرتاب موشک و بوسیله توپخانه به این شهر حمله کرده و صدها نفر از ساکنان این شهر را دستگیر کرده اند.
خبر هم مکمل خبر قبلی می باشد.چون مگر حاکمان ایران همچون  سیاست مداخله گری درامور داخلی عراق و سوریه و لبنان پذیرفته اند که نیرو اعزامی می کنند و به سوریه و برای حزبه الله سلاح منتقل  می کنند که اکنون باید انتظار ه پاسداران مسئولیت ارسال محموله های سلاح  از ایران به یمن را تقبل کند؟
کمیته حقیقت یاب وابسته به سازمان ملل متحد، ایران را به ارسال غیرقانونی محموله های سلاح به یمن متهم کرد. به گزارش "ایران دیپلماتیک" به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، به گفته این کمیته ایران با ارسال این محموله های سلاح به یمن، قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده است. این کمیته به دستور شورای امنیت ماه مارس گذشته به یمن سفر کرد و از محموله های سلاح کشف شده در این کشور بازدید و  این گزارش خود را منتشر کرد. این محموله های سلاح روز 23 ژانویه گذشته از کشتی به نام جیهان کشف و ضبط شده بود. دولت یمن می گوید که نیروهای مرزبانی این کشور با همکاری نیروی دریایی آمریکا این کشتی حامل تسلیحات را در آب های یمن شناسایی و توقیف کرده بودند. اعضای این کمیته حقیقت یاب ضمن بررسی محموله های سلاح و کشتی حامل آنها، با کادر این کشتی توقیف شده نیز گفتگو کردند. آنها همچنین به بازدید و بررسی از تجهیزات مکان یاب ماهواره ای موجود در کشتی جیهان پرداختند. این محموله های تسلیحاتی شامل گلوله، اسلحه، تجهیزات نظامی شامل سامانه های پرتاب موشک زمین به هوای دوش پرتاب و موشک های 122 میلیمتری، گلوله‌های آر پی جی، مواد منفجره سی فور و تجهیزات الکترونیکی قابل استفاده در بمب‌ها بوده است. در گزارش این کمیته تحقیق آمده است: در مقایسه گلوله‌ها و تسلیحات توقیف شده در این محموله‌ها بامحموله های توقیف شده در گذشته با منشاء ایران، شباهت‌هایی در شیوه بسته بندی و نوشته‌ها و برچسب‌ها مشخص شد.  با این حال در این گزارش تاکید شده است که اطلاعاتی درباره مکان بارگیری این تسلیحات یا مسؤول جابجایی آنها وجود ندارد ولی مسیر انتقال این محموله های تسلیحاتی از آب‌های منطقه ای ایران آغاز شد. کارکنان موجود در کشتی توقیف شده نیز در جایی واقع در 2 کیلومتری از ساحل بندر لنگه ایران، سوار کشتی شدند.
تجمع‌جمعی ازکارگران‌ساختمانی‌مقابل‌مجلس
چون دولت احمدی نژاد هنوز کارش به پایان نرسیده است . بنابراین برای اینکه کارنامه بحران اقتصادی وتورم و گرانی و فقر وبیکاری اش سنگین تر شود تا با قربانی کردن احمدی نژاد خامنه ای و پاسداران حامی اش تبرئه شوند . همچنین دولت جدیدهم شروع نشده با مشکل به جا مانده از دولت احمدی نژاد در گیر شود . برای برای تجمع کارگران معترض ساختماعی  در جلوی بازار کاره همین ممنوعیت و محدودیت به وجود نیامده است.
صبح امروز بیش از 200 نفر از اعضای انجمن های صنفی کارگران و استادكاران ساختمانی سراسر كشور با تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی، خواستار لغو «بند 10 الحاقی قانون بودجه سال 92» شدند.به گزارش خبرنگار ایلنا، تجمع کنندگان با نصب پلاکاردهایی در مقابل مجلس بر لزوم اجرای قانون «رفع موانع اجرای قانون بیمه های كارگران ساختمانی  تاكید كردندعلی یار محمدی» دبیر كانون انجمن صنفی كارگران و استادكاران ساختمانی كشور كه در این تجمع حضور داشت به ایلنا گفت: تجمع كنندگان خواستار لغو بند 10 الحاقی قانون بودجه 92 هستند. در این بند، برای بیمه کارگران ساختمانی ردیف بودجه ای تعیین شده كه ناكافی است.وی در ادامه افزود: دولت که هزینه های زیادی را بر خود تحمیل کرده و به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است نمی تواند ردیف بودجه ی ناكافی تعیین شده را به كارگران ساختمانی اختصاص دهد و بهتر است هزینه ی بیمه را كارگران و كارفرمایان تامین كنند.همچنین «اكبر شوكت» رئیس كانون انجمن صنفی كارگران و استادكاران ساختمانی كشور به ایلنا گفت: تعداد كارگران ساختمانی كه باید بیمه شوند بیش از 2 میلیون نفر است كه بودجه ای 2 هزار میلیارد تومانی نیاز دارد و دولت قطعا از عهده ی چنین هزینه ای بر نمی آید.وی تصریح كرد: كارگران ساختمانی باید بر اساس قانون رفع موانع اجرای قانون بیمه های كارگران ساختمانی بیمه شوند. مطابق این قانون، 7 درصد سهم كارگر را خودش می پردازد و 20 درصد سهم كارفرما از محل پروانه های ساختمانی كسر می شود. در این صورت بار مالی بیمه ی كارگران ساختمانی تا حد زیادی از دوش دولت برداشته می شود.
دو مار سمی در بند زنان زندان اوین
اینهم یک نمونه ترفند دیگر تهدید وشکنجه گری اسیران در بند می باشد . چونکه شگردی بران ترساندن زندانیان است تا که  وادار به توبه وهمکاری با زندانبان علیه ی سایر زندانیان مقاوم  می باشد.
وجود دو مار سمی در بند زنان زندان اوین آرامش زندانیان سیاسی زن را بر هم ریخته است.به گزارش کلمه، بعد از آنکه دو مار سمی در بند زنان زندان اوین دیده شد، زندانیان زن موفق شدند یکی از مارها را که طولش به نیم متر می رسد، بکشند. اما هنوز موفق نشده اند که مار دوم را پیدا کنند و این موضوع آرامش را از زندانیان زن گرفته است.وجود مار تا کنون در بند بی سابقه بوده و زندانیان نمی دانند این مارها از کجا و چه وقتی وارد بند شده اند.