گزیده خبرهای 6 تیر- 92 . قسمت -2

گزیده خبرهای 6 تیر- 92 . قسمت -2
حضور چند نماينده مجلس بحرين در تجمع منافقين در فرانسه 
از یک سو سوزش و سوختگی ناشی از مراسم ویلپنت و افشای دستگیری یک گروه تروریستی در بحرین منجر به چنین واکنش شتاب وعجز آلودی شده است .
يك نماينده مجلس بحرين گفت: از منافقين عليه ايران حمايت مي‌كنيم. به گزارش"ايران ديپلماتيك"، روزنامه بحريني الوسط نوشت: شماري از فعالان سياسي و مقامات بحريني در برنامه‌هاي سالانه مجاهدين خلق (گروهك تروريستي منافقين) در پاريس مشاركت كردند. به نوشته اين روزنامه شماري از مقامات خارجي از جمله نخست‌وزير اسبق الجزاير، تعدادي از اعضاي كنگره آمريكا، پارلمان اروپا و شماري از وزيران سابق در كابينه آمريكا حضور داشتند. از بحرين هم عبدالحكيم الشمري، علي الزايد، احمد قراطه سه نفر از اعضاي پارلمان اين كشور در برنامه گروهك تروريستي منافقين در پاريس حضور داشت. همچنين هيات‌هايي از يمن، اردن، مصر، سودان، سوريه، الجزاير و مراكش هم در اين مراسم شركت كرده بودند. مريم رجوي سركرده گروهك تروريستي منافقين هم مدعي شده است دولت ايران بايد دخالت در بحرين را متوقف و نيروهاي خود را از سوريه خارج كند
ادعاي اسرائيل: ايران در ساحل سودان پايگاه نظامي مي‌سازد
 کی سابقه داشته است که افشا گری های اینگونه ای از سوی حاکمان ایران تأیید شده باشد که اکنون باید انتظار تأیید آن را داشت؟ همچنانکه کدام مورد افشاگری این چنینی و قاچاق تجهیزات هسته ای وارسال سلاح با اعزام نیرو به عراق و سوریه و لبنان ویمن و بحرین و نوار غزه و... با ترور  مخالفان در برون مرز واقدامات انفجاری و تروریستی و امثالهم تکذیب نشده که این یکی تکذیب نشود؟
سايت اسرائيلي"دبكافايل"مدعي شد: ايران به صورت محرمانه‌اي در حال ساخت پايگاهي در بندر پورتسودان سودان در ساحل درياي سرخ است. به گزار عصر ايران، هدف از ساخت اين پايگاه، استقرار موشك، تانك، توپخانه و ضدهوايي براي انتقال به سوريه و حزب‌الله لبنان است. اين گزارش اضافه مي‌كند: مهندساني از ايران هم اكنون بر كار صدها نفر از كارگران سوداني نظارت مي‌كنند. اين كارگران مشغول آماده كردن زمين مورد نظر براي ساخت پايگاه نظامي ايران هستند. اين دومين پايگاه ايران در ساحل درياي سرخ بعد از پايگاه"عصب"در بخش جنوبي اريتره است. دبكافايل اضافه مي‌كند: اين پايگاه نظامي ايران در نزديكي محل تاسيسات صادرات نفت در بندر پورتسودان است كه كشور جنوب سودان از اين طريق نفت خود را صادر مي‌كند و اسرائيل هم يكي از خريداران اين نفت استپرداخت روزانه 7.2 ميليارد تومان اجاره 16 دكل پارس جنوبي از جيب دولت با فعاليت 17 دكل حفاري دريايي كه 16 دكل آن استيجاري است فعالان صنعت نفت روزبه‌روز به‌جاي افزايش برداشت از منابع نفتي و گازي پارس جنوبي، از جيب بيت المال براي ادامه فعاليت در پارس جنوبي خرج مي‌كنند. به گزارش تسنيم، هم اكنون بدون در نظر گرفتن طرحهاي توسعه‌اي 10 فاز در مدار بهره‌برداري پارس جنوبي، 14 فاز اين ميدان مشترك گازي در مراحل مختلف توسعه قرار دارند. در اين 14 فاز كه هيچ چاه به مدار بهره‌برداري رسيده‌اي نداريم، نياز به دكلهاي حفاري دريايي براي حفاري چاههاي توصيفي و توليدي ضروري است. هم اكنون با وجود توليد روزانه بيش از 450 ميليون مترمكعبي گاز و 400 هزار بشكه‌اي نفت پارس جنوبي توسط شريك قطري، ايران روزانه در حدود 290 ميليون مترمكعب گاز از اين ميدان مشترك برداشت مي‌كند و بهره‌برداري از منابع نفتي اين ميدان نيز هنوز از طرف ايران محقق نشده است
5 تن در آتش خستگي راننده پژو سوختند
آنگونه مرگ ومیر در جاده های مرگ آفرین کشورر ایج وعادی شده است که اگر چنانچه روزی در این مورد خبر مرگ گزارش نشود غیر طبیعی است.
رئيس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس راهور ناجا از مرگ سه عابرپياده در پي برخورد تريلر ولوو با آنها خبرداد. سرهنگ رضا سلبي در گفتگو با ايسنا، در تشريح تصادفات شبانه‌روز گذشته در كشور به برخورد دو دستگاه سواري پژو 405 در كيلومتر 84 جاده زابل - زاهدان اشاره كرد و گفت: اين حادثه كه در ساعت 11:10 روز سه‌شنبه رخ داد، موجب كشته‌شدن پنج تن و مجروحيت چهار تن ديگر شد. وي با بيان اينكه هر دو خودرو پس از برخورد، دچار حريق شدند، گفت: كارشناسان پليس‌راه علت اين تصادف را عدم‌توانايي در كنترل وسيله‌نقليه ناشي از خستگي و خواب‌آلودگي از جانب يكي از رانندگان پژو 405 اعلام كرد. رئيس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس راهور ناجا همچنين گفت: برابر اعلام پليس‌راه استان كرمانشاه، در ساعت 14:20 روز سه‌شنبه بر اثر برخورد يك دستگاه تريلر ماك با يك دستگاه كمپرسي بنز و سواري پرايد در كيلومتر 6 جاده سنقر - كرمانشاه سه تن جان خود را از دست داده و دو تن ديگر نيز مجروح شدند. به گفته سلبي، كارشناسان پليس‌راه، علت اين تصادف را تجاوز به چپ از جانب راننده تريلر ماك اعلام كردند. وي در ادامه به برخورد يك دستگاه تريلر ولوو با سه عابرپياده در كيلومتر 4 جاده گرمسار به سمنان اشاره كرد و گفت: در اين حادثه نيز كه به علت عدم‌توجه به جلو از جانب راننده تريلر رخ داد، سه تن جان خود را از دست دادند. 
مثل همیشه دست سپاه قدس وعوامل نفوذی درون دولت نوری مالکی نخست وزیر دست نشانده وسفیر پاسدار دیپلمات تروریست حسن دانایی فر در کار است .چونکه عامل اصلی بی ثباتی وناامنی عراق حاکمان ایران اند.
منابع امنیتی استان موصل در شمال عراق اعلام کردند که در پی انفجار دو بمب دست‌ساز در این استان 2 شهروند عراقی کشته و 7 تن دیگر زخمی شدند.به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری 5«الشرق»، منابع امنیتی عراق اعلام کردند که در پی انفجار یک بمب دست ساز در منطقه «قصر المطران» در مرکز استان موصل دو شهروند عراقی کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند که یک پلیس عراقی نیز در میان مجروحان حضور داشته است.در همین راستا در پی انفجار یک بمب دست ساز در مسیر عبور گشت ارتش عراق در منطقه «حی الصدیق» در بخش غربی رودخانه دجله دست کم سه تن از عناصر ارتش عراق زخمی شدند.
اینگونه اقدامات زائده ی پاسداران بسیج نوعی شاخه و شانه کشیدن برای رئیس جمهور جدید وباج خواهی برای سهم خواهی بیشتر می باشد.
معاون فرهنگي سازمان بسيج دانش‌آموزي کشور گفت: 20 هزار دانش‌آموز بسيجي در طرح ولايت اين سازمان در استان‌هاي مختلف حضور دارند.حميدرضا کلانتري روز چهارشنبه در آيين آغاز طرح ولايت بسيج دانش‌آموزي استان مرکزي در گفت‌وگو با ايرنا افزود: اين دانش‌آموزان مديران حلقه‌هاي شجره طيبه صالحين و فرماندهان و جانشينان واحدهاي مقاومت مدارس هستند.وي بيان کرد: ولايت‌شناسي، بصيرت‌افزايي، دشمن‌شناسي، آشنايي با اهداف دشمن در جنگ نرم، نقش بسيج در تحقق حماسه اقتصادي و غني‌سازي اوقات فراغت از محورهاي آموزشي طرح ولايت است.معاون فرهنگي سازمان بسيج دانش‌آموزي کشور ادامه داد: مرحله اول اين طرح تا آغاز ماه مبارک رمضان ادامه دارد و مرحله دوم آن از عيد سعيد فطر تا اول مهر امسال برگزار خواهد شد.کلانتري، تجربه زندگي جمعي و کار گروهي، مسئوليت‌پذيري، برنامه‌ريزي براي امور بسيج دانش‌آموزي با مشارکت اين قشر و استفاده از خرد همگاني را از اهداف برگزاري طرح ولايت عنوان کرد.وي بيان کرد: مدرسان با تجربه حوزه و دانشگاه و استادان دانشگاه امام‌حسين (ع) در بخش‌هاي مختلف آموزشي تدريس اين دوره را برعهده دارند.