گزیده خبرهای 29 دی 92 . قسمت – 2


 شارلاتان‌های رسانه‌ای با نقاب تدبیر و امید(خبر ویژه)
یک مورد دیگر گزینه برداری سربازجو شریعتمداری از سایت وابسته به ستاد انتخاباتی محمدرضا عارف  و استفاده کردن از آن با شیوه ی برج مقابل بارو زیرا هدف فاش کردن ماهیت فرصت طلبی و چرخش بسوی مرکز قدرت و ایجاد تضاد واختلاف ورقابت میان حامیان دولت ائتلافی یازدهم وتلاش حاد کردن تضاد و اختلاف میان شان می باشد.
سایت وابسته به ستاد انتخاباتی محمدرضا عارف، از وقوع پدیده شارلاتانیزم رسانه‌ای تحت عنوان حامیان دولت تدبیر و امید خبر داد.وب‌سایت «امید» در گزارشی نوشت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تعدادی پایگاه خبری و وب‌سایت با بهره‌گیری از عنوان «تدبیر» و مشتقات آن سعی در منتسب کردن خود به جریانات و افراد نزدیک و درون دولت داشته و دارند. این وب‌سایت‌ها تلاش می‌کنند خود را همسو و تاثیرگذار در دولت اعلام کرده و چنین به نظر برسند که مرجع اصلی اخبار مرتبط با دولت در فضای رسانه‌ای غیررسمی هستند.یکی از این وب‌سایت‌ها که از عنوان خبرگزاری در معرفی خود استفاده می‌کند یکی از مهمترین و بارزترین نمونه‌های این سایت‌هاست که بدون داشتن مجوز، خود را خبرگزاری معرفی کرده و با فضاسازی رسانه‌ای و برگزاری یک مراسم افتتاح پرزرق و برق و دعوت از تنی چند از چهره‌های اصلاح‌طلب خود را وابسته به لایه‌های اصلی نزدیک به دولت تدبیر و امید مطرح کرد.سایت وابسته به حامیان عارف می‌افزاید: سایت خبری مذکور در نخستین جلسه اعلام آغاز به کار در دفتر مجری سابق صداوسیما، به خبرنگاران معرفی شد و مراسم رسمی آغاز به کار این سایت در هتل بزرگ تهران با محوریت همان مجری سابق و دعوت وی از سیاسیون و فعالین رسانه‌ای اصلاح‌طلب صورت گرفت. این مجری سابق، در گذشته چند تجربه ناموفق مطبوعاتی داشته که در مهمترین آنها چهارماه اداره غیرشفاف اقتصادی و مالی یک روزنامه به چشم می‌خورد که در نهایت منجر به تعطیلی و بیکاری تعدادی از اصحاب رسانه شد. خبرنگاران آن روزنامه بعدها اعلام کردند بخش اعظم دستمزد خود را هیچ وقت دریافت نکرده‌اند. چهره رسانه‌ای مذکور همواره مدعی است که با اصلی‌ترین چهره‌های اصلاحات و دولت تدبیر و امید در لایه‌های اول مرتبط است، در مهمترین جلسات تصمیم‌ساز سران اصلاحات حضور پررنگ دارد و حتی طرف مشورت برخی از وزراء و سران کشور است.«امید» با تکذیب ارتباط وب‌سایت مورد اشاره با برادر رئیس‌جمهور، هدف اصلی چنین حرکت‌هایی را به دست آوردن منفعت مالی عنوان کرده است

پاتک سربازجو شریعتمداری  به رسانه ها وسایت خبری رقیب  که چرا علیه ی مذاکره ی هسته ای محرمانه ی تیم مذاکره کننده ی هسته ای در ژنو سربازجو شریعتمداری انتقاد کرده است.
یک سایت اینترنتی که از بده‌بستان یک مقام دولتی با یک متهم فساد اقتصادی 3 هزار میلیارد تومانی و یک عضو حلقه انحرافی خبر داده بود، به خاطر بازنشر همین مطلب از سوی کیهان، به کیهان حمله کرد.سایت آینده پیش از این خبر داده بود که «م-ن» به خاطر برخی ارتباطات گذشته‌اش با حمید پورمحمدی متهم فساد اقتصادی او را به شورای گفت‌وگو دعوت کرده و همچنین به آقای «ط» از استانداران وابسته به حلقه انحرافی، وعده استانداری مجدد با پست دیگر در جوار خود داده است. آینده تصریح کرده بود دولت در حال کرم‌خوردگی به واسطه همین دوستان و نزدیکان است. اما بازنشر همین خبر از سوی کیهان موجب شد گردانندگان آینده به فحاشی و ناسزاگویی به کیهان برای پاک کردن اصل صورت مسئله بپردازند.نویسنده با ادعای اینکه آینده سطری از نقشه کیهان را پر کرده، نوشت: کیهان روزنامه‌ای است که مدیر مسئول آن خود را به مقدس‌‌ترین فرد مملکت منصوب می‌بیند و در همان حال توّابانی که از اصلاح‌طلبی عهد قجری گرفته را به خدمت می‌گیرد. وی آنگاه مدعی شد کیهان تمام سطورش را در خدمت قدرت‌طلبی گذاشته و سپس به نویسنده خبر «آینده» - مدیر سایت بازتاب امروز - نیز رحم نکرد و با کنایه و اشاره به وی فهماند که نامه او را مبنی بر گرفتاری به دولت رسانده است (و بنابراین باید با زبان خوش ساکت شود!)نویسنده که همکار روزنامه زنجیره‌ای شرق است در مطلب طولانی و پر شاخ و برگ خود به اصل خبر اشاره نکرده و متعرض این ماجرا نشده که بالاخره بعد از کلی بد و بیراه گفتن به کیهان، با مسئله کرم‌خوردگی دولت و مراودات بودار یک مقام مهم دولتی با عناصر آلوده و فرصت‌طلب چه باید کرد و چرا وی از افشای این مسئله نگران است. البته خبرها حاکی از آن است که فشارها پس از انتشار آن مطلب از سوی کیهان کم نبوده است و نیز می‌دانیم که غالبا حمله به کیهان، برای مراکز خاص فاکتور می‌شود و سفارش‌دهندگان از خجالت نویسنده درمی‌آیند.
گیر دادن به وزیر کشور خاتمی  موسوی لاری ادامه ی سناریو سازی علیه ی دولت ائتلافی  مدعی اعتدال گررای روحانی می باشد.
پس از تعیین تکلیف خاتمی برای دولت و تاکید هاشمی به رئیس جمهور برای تغییر استانداران، اکنون نوبت به وزیر کشور دولت اصلاحات رسید تا برای کابینه تصمیم‌گیری کند!به گزارش جهان، عبدالواحد موسوی‌لاری در گفت‌وگو با ایران خبر، توصیه هاشمی برای انتخاب سریعتر استانداران را بجا دانست و در عین حال درباره علت کندی روند انتخاب استانداران گفت: حق این است که معرفی‌ها با سرعت بیشتری انجام گیرد.وی مدعی شد: باید مدیریت منطقه‌ای کشور، سریعتر خط خود را پیدا کند، اکنون حالت انتظاری‌ای در استانها وجود دارد و بسیاری از استانداری‌ها با مشکل کم‌کاری و بیکاری مواجهند، به ویژه استاندارانی که فکر می‌کنند در دولت جدید جایی ندارند هیچ کاری از پیش نمی‌برند. برخی استانداران فعلی، مشکل دارند و مردم انتظار دارند با سرعت بیشتری در مورد آنها تصمیم‌گیری شود.
 این اعتراف گذشته از سیاست سرکوب و سانسور و زنانه ومردانه کردن دانشگاه ها وعدم احتمال اشتغال پس از فارغ التحصیل شدن است . از سوی دیر آنسوی بحران فرار مغزها وسرمایه ها از کشور است .
مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی با اعلام آمار ظرفیت های خالی در دانشگاهها و دوره های مختلف مقاطع کاردانی و کارشناسی سال 92 گفت: دانشگاه فرهنگیان دارای بیشترین میزان ظرفیت خالی مانده از دانشجو است.ابوالفضل حسنی درباره میزان صندلیهای خالی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در مقاطع کاردانی و کارشناسی به استثنای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: با توجه به ظرفیتهایی که برای پذیرش دانشجو در سال 92 در نظر گرفته شده بود، از کل ظرفیت 425 هزار و 472 نفری دانشگاه پیام نور، 254 هزار و 255 نفر پذیرفته شدند و 51 درصد از این ظرفیت خالی مانده است.وی درباره دانشگاه تربیت معلم نیز گفت: با توجه به ظرفیت 22 هزار و 279 نفری این دانشگاه، تنها 14 هزار و 918 نفر پذیرفته شده و بیش از 35 درصد ظرفیت این دانشگاه بدون دانشجو ماند.مدیر کل دفتر گسترش همچنین به میزان صندلیهای خالی در دوره روزانه دانشگاهها اشاره کرد و افزود: در دوره روزانه ظرفیتهای خالی 3.70 درصد و در شبانه 9 درصد با توجه به ظرفیتهای اعلامی، خالی مانده است.حسنی درباره دانشگاههای غیردولتی، اظهار داشت: با توجه به پذیرش بدون آزمون در دانشگاههای آزاد و پیام نور نزدیک به 51 درصد از صندلیهای غیرانتفاعیها بدون دانشجو است.دانشگاه فرهنگیان به گفته این مقام مسئول وزارت علوم دارای بیش از 89 درصد صندلی خالی و میزان ظرفیتهای خالی مناطق محروم نیز 1.63 درصد است.وی درباره دوره های نیمه حضوری و سایر دوره ها، گفت: ظرفیت نیمه حضوریها 15 درصد، ظرفیت مجازیها و بین الملل هم حدود 40 درصد خالی اعلام است.مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی، اظهار داشت: از کل ظرفیت 738 هزار 305 نفر که 520 هزار و 115 نفر پذیرفته شدند 40 درصد از ظرفیتها پر نشد.وی با بیان اینکه معضل صندلیهای خالی هم اکنون در مقاطع کاردانی و کارشناسی است، درباره مقاطع بالاتر، خاطرنشان کرد: در کارشناسی ارشد و دکتری هر چقدر هم دانشجو بپذیریم هنوز به میزان کافی صندلی وجود ندارد به این دلیل که در دکتری که بیش از 230 هزار نفر ثبت نامی داریم در حالی که در نزدیک به 10 هزار نفر پذیرفته شدند و در کارشناسی ارشد بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر ثبت نامی داریم در حالیکه تنها 10 درصد از این تعداد توانستند به دانشگاه راه یابند.حسنی با تاکید بر امکان ظرفیت سازی بیشتر، با مقایسه به میزان ظرفیتهای خالی در سال تحصیلی گذشته و جاری، اظهار داشت: نسبت به سال گذشته چند درصد کاهش میزان صندلی خالی داشتیم ولی برای سال تحصیلی آینده وضع بهتر نخواهد شد و اگر ظرفیتهای خالی را مدیریت نکنیم مشکلات ادامه خواهد داشت.
* كليه اعضاء يك خانواده بهائي به دين اسلام مشرف شدند.
 چرا گفته نمی شود که حاکمان ین فروش چه کرده اند که  برخی  از مسلمان ها بهایی می شوند ؟  اما اکنون تبلیغات منفی علیه ی اقلیت مذهبی بهاییت شده تا  و توجیه  کننده ی  بهاییان زندانی و کشته شدن یک بهایی در بندر عباس شود.
* كليه اعضاء يك خانواده بهائي به دين اسلام مشرف شدند. به گزارش سايت "بلاغ" اين خانواده كه سه عضو دارد، پيش از ظهر ديروز طي مراسمي در قائم شهر با گفتن شهادتين به دين اسلام مشرف شدند. در اين مراسم، امام جمعه قائم‌شهر چند جلد كلام‌الله مجيد و كتب ادعيه به اين خانواده هديه كرد
چين نفتكش ايران را توقيف كرد؟ 
جالب و عجیب است . چون با همه باج های کلان نجومی که به چین داده می شود و باواردات روز افزون از چین اقتصاد کشور وابسته و ورشکسته شده است . مع الوصف چین بخاطر اقتصاد کلان تری که با آمریکا دارد نفت کش رژیم ضد بشری را توقیف کرده است .
پس از توافق نفتي تهران- پيونگ يان به منظور صادرات نفت خام و ميعانات گازي به اين كشور آسيايي، دولت چين، نفتكش حامل نفت صادراتي ايران به كره شمالي را به دلايل نامشخص توقيف كرد. به گزارش مهر به نقل از روزنامه ژاپني آساهي شينبوم، منابع چيني امروز اعلام كردند: چين نفتكش ايراني كه به مقصد كره شمالي در حركت بود را توقيف كرده است. از سوي ديگر اما يك مقام مسئول در شركت ملي نفتكش ايران درباره انتشار خبري توسط رسانه‌هاي شرق آسيا مبني بر توقفي نفتكش ايراني حامل نفت خام صادراتي به كره شمالي در بندر داليان چين، گفت: شركت ملي نفتكش ايران هيچ گونه نفت خامي به كره شمالي حمل نكرده است.اين مقام مسئول با اعلام اينكه هم اكنون هيچ يك از كشتي‌هاي نفتكش ايران توسط دولت چين و يا هيچ كشور ديگري توقيف نشده است، تصريح كرد: از اين رو توقيف نفتكش ايراني و يا كشتي نفتكش حامل نفت خام صادراتي ايران صحت ندارد. اين محموله نفت خام بخشي از قرارداد و توافق دولت پيونگ يانگ با تهران در زمينه واردات 500 هزار تن ميعانات گازي و نفت خام سبك است كه كره شمالي براي تنوع بخشي به منابع نفتي خود به امضا رسانده بود. اين توافق با همكاري يكي از بزرگترين شركتهاي نفتي دولتي چين حاصل شده بود. روزنامه ژاپني نوشت: به نظر ميرسد ايران در موارد متعددي تانكرهايي كه به نام كشور ثالثي ثبت شدهاند را ارسال كرده است اما مقامات چيني هنگامي كه به نزديكي ساحل چين در درياي زرد رسيدند، دستور توقف آنها را دادند. كشتيها سپس به بندر داليان (استان ليونينگ) و كينگدائو (استان شاندونگ) فرستاده شدند. منابع از باقي ماندن ميعانات گازي در اين بنادر خبر دادند. چين 2 ميليون دلار (حدود 196 ميليون ين) براي هزينه ذخيره سازي آنها از كره شمالي درخواست كرده است.

 واجب شد که رهبر ولی که پس از نشئگی  وقتی دیدار با اساید ودانشجویان ساندیس خور بسیجی دارد که از لیست  ز پیش رفت های علمی وهسته ای وپزشکی بی نظیر و رقیب یاد می کندد به مورد  بازگشت ابتلا به وبا  جزو پیشرفت های بهداشتی – ایمنی اجتماعی هم اشاره کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابتلای دو نفر به بیماری وبا در استان فارس را تایید کرد و گفت: این افراد در شهرهای لار و شیراز هستند.به گزارش خبرنگار ایرنا از شیراز، دکتر محمد هادی ایمانیه افزود: این دو نفر، افغانی هستند که به صورت غیرقانونی از مرزهای شرقی وارد کشورمان شده‌اند.وی گفت: با اقدامات مراقبتی این بیماران تحت درمان قرار گرفته‌اند و بیماری آنان مهار شده است. ایمانیه گفت: علاوه بر وبا احتمال شیوع هپاتیت و سل و مالاریا در تماس با اتباع غیرایرانی وجود دارد، این افراد در بدو ورود به کشور باید غربالگری شوند و در صورت تایید صلاحیت و سلامت به کشور وارد شوند اما متاسفانه اغلب این افراد از مبادی غیرمجاز وارد می‌شوند