DNA بی‌غیرتی در جماعت توجیه‌گر اهانت مقام آمریکایی




وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد برای انتقال گروهک منافقین به خارج از عراق یک میلیون دلار به این گروهک کمک کرده است.ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته تنها راه تضمین سلامت و امنیت اعضای گروهک منافقین این است که آنها در کشورهای دیگر اسکان داده شوند. دبیر کل سازمان ملل هم چهارشنبه گذشته اعلام کرد صندوقی به این منظور ایجاد شده است. گروهک تروریستی منافقین (سازمان مجاهدین خلق) از جانب بسیاری از جوامع بین‌المللی به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته می‌شود.به گزارش فارس، اعضای گروهک تروریستی منافقین در سال 1986 از ایران گریخته و به عراق رفتند و در آنجا از حمایت صدام حسین دیکتاتور معدوم این کشور برخوردار شدند.شماری از منافقین ساکن در اردوگاه اشرف در ماه‌های گذشته در این اردوگاه کشته شدند
هشدار پلیس به رانندگان حادثه‌ساز کاروان راهیان نور

معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ناجا با اشاره به اعزام کاروان‌های دانش‌آموزی راهیان نور به مناطق عملیاتی از برخورد شدید پلیس با تخلفات رانندگان حادثه‌ساز خبر داد.
سرهنگ جهانگیری در گفت‌وگو با ندای انقلاب از برخورد پلیس در مقابل استفاده از خودروهای فرسوده و یا وسایل حمل و نقل شهری در این کاروان‌ها خبر داد و بیان داشت: بر اساس قوانین حمل و نقل اگر رانندگی بیش از 9 ساعت طول بکشد باید یک راننده کمکی در اتوبوس حضور داشته باشد تا خستگی و خواب‌آلودگی حادثه‌ساز نشود.
وی ادامه داد: در داخل هر اتوبوس پلیس یار بسیجی حضور خواهد داشت تا موارد قانونی را به راننده متذکر شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را به اولین پاسگاه پلیس منعکس کند این در حالی است که پلیس در مسیر حرکت راهیان نور به صورت مستمر اقدام به پایش سرعت توسط دوربین‌های ثبت سرعت خواهد کرد.
جهانگیری بیان داشت: با توجه به حساسیت موضوع، گروه‌های امداد جاده‌ای ملزم هستند تا در صورت نیاز خدمات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حادثه‌دیدگان ارائه کنند.
وی گفت: هم‌اکنون آموزش‌های لازم به رانندگان و پلیس یاران بسیجی داده شده و در صورتی که پلیس هرگونه تخلف حادثه‌ساز را از رانندگان مشاهده کند با شدت اقدام به برخورد قانونی خواهد کرد.
وی از متولیان کاروان‌های راهیان نور خواست تا اگر تعداد اتوبوس‌ها از یک عدد افزایش یافت بک خودرو سبک در کنار آنها قرار بگیرد تا مسئولیت تیم را عهده‌دار شود.

DNA بی‌غیرتی در جماعت توجیه‌گر اهانت مقام آمریکایی (خبر ویژه)

با توجه به غیرقابل انکار بودن سخنان معاون وزیرخارجه آمریکا علیه ایران، بررسی این پرسش مهم به نظر می‌رسد که چرا محافلی در داخل اصرار به ماست‌مالی و انکار سخنان شرمن دارند.
شرمن در یکی از کمیته‌های سنای آمریکا گفته بود فریبکاری بخشی از DNA ایرانیان است اما برخی رسانه‌های داخلی به همراهی شماری از رسانه‌های فارسی زبان بیگانه کوشیدند با تحریف سخنان وی، اهانت این مقام آمریکایی را لاپوشانی کنند. شرمن که به محافل صهیونیستی نزدیک است پیش از این گزارش بسیاری از مذاکرات 1+5 با ایران را به مقامات رژیم صهیونیستی، اطلاع داده است.
انکار ناشیانه سخنان شرمن که از سوی بی‌بی‌سی فارسی و برخی سایت‌های وابسته به جریان فتنه نظیر آینده و... صورت گرفت در حالی است که روزنامه لس‌آنجلس تایمز دراین‌باره می‌نویسد«She said of the Iranians: we know that deception is part of the DNA» یعنی «او [شرمن در پاسخ سوال سناتور آمریکایی ] درباره ایرانیان گفت: ما می‌دانیم که فریبکاری بخشی از DNA است».
یادآور می‌شود
خانم افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به این اظهارنظر گستاخانه تأکید کرده است: خانم شرمن مسائل ایران را اشتباه درک کرده است. این اظهارات نه تنها با اصل احترام متقابل در تضاد است، بلکه نشان از بی‌اطلاعی ایشان از اوضاع ایرانیان دارد. برخلاف اظهارات ایشان، آنچه در DNA ایرانیان وجود دارد، مقاومت در برابر هرگونه قلدری و زورگویی است.اکنون بر مبنای سخنان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به درستی مقاومت در برابر زورگویی را در DNA ایرانیان دانسته، باید پرسید در DNA تحریف‌کنندگان و توجیه‌کنندگان ایرانی اظهارات موهن وندی شرمن کدام ویژگی‌های انحطاط اخلاقی وجود دارد؟ به نظر می‌رسد در DNA این عناصر حتما بتوان رگه‌هایی از خیانت، خودفروشی، وطن‌فروشی یا حداقل بلاهت و ساده‌لوحی پیدا کرد و الا دلیلی ندارد گزارش رسمی مطبوعات آمریکایی را تحریف و تلطیف کنند.البته در این میان یک ملاک مشخص دیگر نیز وجود دارد و آن اینکه مقامات آمریکایی رسما اعلام کنند چنان توهینی را به ملت ایران روا نمی‌دانند.گفتنی است مشابه اظهارات اهانت‌آمیز شرمن بارها در سخنان مقامات صهیونیستی و برخی اعضای کنگره علیه ملت ایران و نیز رئیس‌جمهور (دکتر روحانی) تکرار شده بود اما این اولین‌بار است که یک مقام مذاکره‌کننده در حین مذاکرات اقدام به اهانت می‌کند.

برف و باران در سومین روز آبان همراه با موج سرما استان‌‌های شمال غرب و شمالی کشور را به تصرف خود درآورد.
به گزارش روز جمعه ایرنا، بارش برف و باران که از دو روز پیش به دنبال ورود جبهه هوای سرد و مرطوب به منطقه خلخال آغاز شده بود اواسط ظهر دیروز فروکش کرد و آفتاب پاییزی جایگزین هوای سرد و برفی شد.
یوسف فریادی معاون اداره راه و شهرسازی شهرستان خلخال گفت: بارش برف که از بامداد پنجشنبه همراه با برودت و وزش باد آغاز شده بود راه‌های کوهستانی خلخال از جمله گردنه الماس واقع در محور خلخال - اسالم را یخبندان کرد.
وی ارتفاع برف در گردنه الماس و گردنه زندانه واقع در جاده خلخال - پونل را 15 سانتیمتر اعلام کرد و افزود: با تلاش راهداران خلخال 2 محور مواصلاتی برفروبی شد و راه برای عبور تمام وسایط نقلیه باز است.
باران شدید در آستارا
بر اساس همین گزارش در پی ورود یک جبهه هوای بارش زا از شمال غربی کشور، بارش شدید باران در منطقه غربی گیلان آغاز شد که میزان آن در شهر آستارا 104 میلی‌متر به ثبت رسید و تا لحظه مخابره این خبر ادامه داشت.
شدت و تداوم بارندگی همچنین موجب طغیان رودخانه‌‌ها و آب‌گرفتگی در مناطق شهری و روستایی و کندی تردد در محورهای غربی گیلان شد و کاهش محسوس دما اهالی مناطق غریب این استان را مجبور به استفاده از وسایل گرمازا کرد.
رئیس اداره هواشناسی آستارا دیروز دمای هوای این شهرستان را 11 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: هوای آستارا نسبت به روز پیش 14 درجه کاهش نشان می‌دهد.
فرتوت‌نیا اضافه کرد: پس از وقفه‌ای کوتاه در بارش، با ورود یک جبهه بارش‌زای دیگر به منطقه، بارش باران و برودت هوا دوباره از نخستین روز هفته آینده در غرب گیلان آغاز می‌شود.
آبگرفتگی 50 واحد مسکونی
همچنین فرماندار املش از آبگرفتگی 50 واحد مسکونی در اثر بارندگی‌های اخیر در این شهرستان خبر داد و افزود: به دلیل نبود شبکه‌‌های جمع‌‌آوری آب‌های سطحی در املش، در چندین نقطه شهر مشکل جدی برای هدایت آب‌های سطحی به وجود آمد.
مهدی جعفری ادامه داد: با کمک نیروهای شهرداری و هلال‌ به ناچار دیوار برخی منازل مسکونی تخریب، و بخشی از این آب‌ها از مسیر این منازل به سمت دیگر هدایت شد.
وی با اشاره به وارد آمدن خسارت به راه‌های روستایی، مزارع و شالیزارها اضافه کرد: میزان خسارات وارده از سوی کارشناسان در دست بررسی است.


* امام جمعه چابهار با انتقاد و گلايه از نمايندگان مردم اين شهرستان در مجلس شوراي اسلامي گفت: نمايندگان به جاي پافشاري در انتصاب مديران خاص و گرفتن وقت خود، مردم و دولت،‌ براي رفع مشكلات شهرستان به ويژه آب آشاميدني تلاش جدي كنند. حجت الاسلام سيد محمد موسوي در خطبه‌هاي نماز جمعه چابهار با اشاره به گلايه‌هاي مردم از وضعيت آب آشاميدني و تبعيض ناروا در توزيع آب در شبكه آب و فاضلاب و بي‌بهره بودن بخشي از ساكنان شهر خاطرنشان كرد: اگر قرار است براي آب رساني به شهروندان جيره بندي در نظر گرفته شود شايسته است به نحوي انجام شود كه تبعيضي در اين خصوص احساس نشود. وي تاكيد كرد: توزيع آب با تانكرهاي سيار و يا خريد آب توسط مردم با گالن از برخي مكانهاي خصوصي كه معمولاً بهداشتي نيز نيست شايسته نظام اسلامي آن هم پس از 34 سال از پيروزي انقلاب اسلامي نيست