مشکل (گفت و شنود)

گفت و شنود  دروغ نامه ی ک یهان 22 مهر – 92
مشکل (گفت و شنود)
چرا سربازجو میگیره بهونه؟ تاواقعیت را کنه بهونه
گفت: سربازجوی چموش ، الکی هی میاره جوش
تا این مردک دراز گوش ، بگه هست پر جنب وجوش
پس  این روانی خل ،از حافظ کرده نقل قول
مشکل خویش برپیرمغان بردم دوش ،دنیاشده از مشکل  پر، اینم روش !
گفت: قیمت آب هم گران شد.
گفتم: خب! که چی؟!
گفت: چند هفته قبل تخم‌مرغ و کره و شیر هم گران شده بود.
گفتم: زبونتو گاز بگیر! گرون نشده، اسم این اصلاح تعرفه است! مثل اینکه هنوز پیام اصلاحات رو درک نکردی!
گفت: ولی قرار بود مقابله با گرانی در اولویت برنامه‌ها باشه. اما، از قرار معلوم، شدت عزل و نصب‌ها وقتی برای رسیدگی به معیشت مردم باقی نگذاشته است.
گفتم: چه عرض کنم؟! به مصداق شعر دستکاری شده حافظ؛
«مشکل خویش بر پیر مغان بردم دوش»
گفت؛ دنیا شده از مشکل پُر، اینهم روُش!
گفت : سربازجو کرده استدلال،چگونه عملکرد دولت اعتدال؟
دولت به ته دیگ زده کفگیر ، چون پس ازکره وتخمرغ وشیر
 اکنون قیمت آب هم کرده گران ، ناچشم محرومان کنه  گریان
شعار داده علیه ی اصلاحات ، تا عیه اعتدال کنه تبلیغات
گفتم:معلومه تنها راه علاج ،بارژیمی که همه چیز کرده حراج
چون نیست اصلاح پذیر ،  باید کشیده بشه بر زیر
چرا سربازجو میگیره بهونه؟ تاواقعیت را کنه بهونه
گفت: سربازجوی چموش ، الکی هی میاره جوش
تا این مردک دراز گوش ، بگه هست پر جنب وجوش
پس  این روانی خل ،از حافظ کرده نقل قول

مشکل خویش برپیرمغان بردم دوش ،دنیاشده از مشکل  پر، اینم روش !