گزیده خبرهای 2 اردیبهشت 94 . قسمت -6

گزیده خبرهای 2 اردیبهشت 94 . قسمت -6
انتقاد از انجام عملیات دیوارکشی اطراف ساختمان مجلس
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از انجام عملیات دیوارکشی اطراف ساختمان مجلس، این کار را غیرمنطقی و غیرضرور و دارای تعبات منفی دانست و گفت این اقدام القای فضای ناامنی در جامعه است. غلامعلی جعفرزاده در نطق میان دستور خود در جلسه علنی دیروز (سه شنبه) مجلس، افزود: من به دیوارکشی اطراف مجلس اعتراض دارم. حالا که مذاکرات مجلس مستقیماً به گوش مردم می‌رسد مجلس باید از همه جهات اتاق شیشه‌ای باشد و نباید ارتباطش با مردم قطع شود. وی با تاکید بر اینکه انجام هزینه دیوارکشی غیرمنطقی و غیرضروری است، یادآور شد: این کار تبعات منفی شدیدی دارد و نفس این اقدام القای فضای ناامنی در جامعه است. شنیده شده که این نظر پدافند غیرعامل است و در رابطه با نهاد ریاست جمهوری نیز اقدام مشابهی درحال انجام است، اما من به عنوان نماینده مردم خواستار برچیده شدن دیوار بین خادمین ملت یا مردم هستم.
دردسر‌های به دام انداختن یک کبوتر
جوان دزفولی که بالای تیر چراغ برق هنگام به دام انداختن کبوتر دچار برق گرفتگی شده بود به طور معجزه آسایی از مرگ نجات یافت.فرمانده عملیات آتش نشانی دزفول گفت: در این حادثه که شامگاه دوشنبه اتفاق افتاد جوانی 21 ساله برای به دام انداختن یک کبوتر اقدام به بالارفتن از تیر چراغ برق کرده بود که در محدوده برق فشار قوی 33 هزار ولت قرار گرفت و دچار برق گرفتگی شدمحمد پاکروان» با اشاره به اینکه این حادثه در جاده دزفول، زیباشهر اتفاق افتاد افزود:این جوان بر اثر تماس دست وی با سیم برق دچار برق گرفتگی شده و به پایین پرتاب شد که بطور معجزه‌آسایی با گیر کردن پای وی به درون یکی از مقره‌های برق، در هوا معلق ماند.وی گفت: گروه امداد و نجات سازمان آتش نشانی با حضور در محل حادثه اقدام به پایین آوردن فرد مصدوم کردند.به گزارش باشگاه خبرنگاران، این جوان که از ناحیه دست دچار سوختگی شده بود توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان قرار گرفت.
گرد و غبار از عراق و عربستان در راه است
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور را تشریح کرداحد وظیفه» با اشاره به آخرین اطلاعات هواشناسی گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی امروز در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی، بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.وی ادامه داد: در روز پنجشنبه با تقویت جریانات ناپایدار تراز میانی، رگبار و رعد و برق و وزش باد در شمال غرب و سواحل غربی خزر پیش‌بینی می‌شود که به تدریج این شرایط جوی در روز جمعه علاوه بر این نواحی در بخشهایی از غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، سواحل مرکزی و شرقی خزر و به صورت پراکنده در برخی نقاط شمال شرق و شرق رخ خواهد داد.به گفته وی، طی امروزبه سبب وزش باد شدید بر روی عراق و عربستان، انتظار تشکیل توده گرد وغبار در این نواحی و به دنبال آن در مناطقی از شمال غرب،غرب،جنوب غرب ومرکز همراه با کاهش دید را خواهیم داشت.وی با اشاره به افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور، افزود: طی امروز در استانهای واقع در نواحی ذکر شده و دامنه‌های البرز مرکزی وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود که در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، گیلان واردبیل از شدت بیشتری برخوردار خواهد بودوظیفه» با بیان این‌که روز پنجشنبه دریای خزرمواج پیش‌بینی می‌شود، افزود: در روز چهارشنبه کاهش نسبی دما در سواحل شمالی و از روز پنجشنبه تا شنبه نیز در استانهای نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ خواهد داد.مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی استان تهران نیز اظهار کرد: آسمان تهران برای امروز کمی ابری تا نیمه ابری و درپاره‌ای نقاط وزش باد گاهی باد و گرد و خاک و در ارتفاعات بارش پراکنده با حداقل و حداکثر دمای 19 و 30 درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روز پنج‌شنبه آسمان تهران نیمه ابری، همراه با وزش باد گاهی باد وگرد وخاک و در ارتفاعات بارش پراکنده با دمای حداقل و حداکثر 18 و 30 درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.
دختر 18 ساله‌ای که از پسران خوش‌ تیپ سرقت می‌کرد
دختر 18 ساله‌ای که برای تامین هزینه‌های خود و برادرش دست به دزدی می‌زد، از سوی پلیس بازداشت شد.چندی پیش ماموران پلیس آگاهی در جریان وقوع سرقت‌های سریالی در ترمینال‌ها و اتوبوس‌ها قرار گرفتند و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و به تحقیق در این رابطه پرداختند.تجسس‌های پلیسی در این خصوص ادامه داشت تا اینکه دختر جوانی در ترمینال در حالیکه قصد سرقت از یک مرد جوان را داشته توسط مردم دستگیر و تحویل مقامات پلیس شد.این دختر 18 ساله پس از دستگیری با اعتراف به دزدی‌های سریالی خود به ماموران گفت: خیلی وقت است که پدر و مادرم از هم جدا شده‌اند و من و برادرم تنها شده‌ایم. من هم برای اینکه خرج خودم و برادر کوچکم را بدست بیاورم دزدی می‌کنم.به گزارش باشگاه خبرنگاران، با اعتراف این دختر نوجوان وی با قرار قانونی روانه زندان شد و تحقیقات در خصوص این پرونده در دادسرای ناحیه 16 تهران ادامه دارد.
فامیل دور را شناسایی کنید
کلاهبرداری از خانم‌های سالخورده
پلیس به دنبال مردی است که با معرفی خود به عنوان فامیل اقدام به کلاهبرداری از خانم‌های سالخورده می‌کرد.در مورخه 01/10/1393 پیرزنی 70 ساله با مراجعه به دادسرای ناحیه 3 تهران (ونک) اظهار داشت که شخصی ناشناس با جعل عنوان یکی از بستگانش که خانواده‌ای معتبر هستند، اقدام به فریب وی نموده و مبلغ 4 میلیون تومان را دریافت و متواری شده است.با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور شعبه دهم بازپرسی دادسرای ناحیه 3 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
*
اظهارات مالباخته
مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: "در حال خروج از شعبه میدان مادر بودم [که] آقایی حدودا 30 ساله مرا به نام فامیلی صدا کرد و گفت: "من فرزند آقای.... که یکی از بستگان بسیار آبروند ما است، هستم"؛ پس از آن مدعی شد: "چرخ‌های ماشینم ترکیده و در خیابان شریعتی پارک شده" و به این بهانه از من در خواست پول نمود؛ من نیز بواسطه شناختی که از خانواده آقای... داشتم، مجددا به بانک مراجعه و مبلغ 4 میلیون را دریافت و به این شخص تحویل دادم؛این آقا نیز به سرعت از بانک خارج و در لحظه خداحافظی گفت: "حتما به منزل شما می‌آیم و پولتان را تقدیم می‌کنم"؛ پس از گذشت چند روز و در تماسی که با آقای... داشتم متوجه شدم که پسر ایشان از چند ماه پیش در مسافرت خارج از کشور است. آنزمان بود که متوجه شدم از من کلاهبرداری شده و این شخص از نام فامیل بنده سوء استفاده کرده؛ حالا چطور این شخص فامیلی من و فامیلی بستگان مرا می‌دانست، نمی‌دانم."
*
شناسایی دومین شاکی پرونده
با آغاز رسیدگی به پرونده و با شکایت پیرزنی 76 ساله، دومین شاکی پرونده نیز شناسایی شد؛شاکیه پس از حضور در پایگاه سوم آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: "در بانک شعبه گاندی نشسته بودم که آقایی به من نزدیک شد و گفت: "حالا [ دیگر ] فامیل خود را نمی‌شناسی!" گفتم: شما؟ که ایشان مجددا گفت: "شما بگویید که من کی هستم"؛چند نفر از بستگان خود را معرفی کردم تا نهایتا یکی از آنها بنام سام را معرفی و این شخص گفت: "بله، من سام هستم"؛در ادامه این شخص مدعی شد: "من دیشب از خارج آمدم؛امروز در حال تردد در خیابان بودم که لاستیک ماشین ترکید؛قصد خرید لاستیک نو داشتم اما به خاطر اینکه پول کافی همراهم نبود، به درب خانه شما آمدم اما بچه‌ها گفتند که شما به بانک آمدید". به این بهانه، مبلغ 4 میلیون و 500 هزار تومان پول گرفت و زمان خروج از بانک گفت: " ظهر، نهار میهمان شما هستم و آنزمان پول را برایتان بازپس می‌آورم" اما هرچه نهار منتظر ماندم، ایشان نیامد. پس از تماس با بستگان خود متوجه شدم که از من کلاهبرداری شده است ".
*
شناسایی تصویر فامیل دور قلابی
با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری، کارآگاهان به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته بانکی پرداخته و موفق به شناسایی تصویر جوانی حدودا 35 ساله شدند که به عنوان بستگان مالباختگان، اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده است.مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با انتشار این خبر گفت: " با توجه به ادامه رسیدگی به پرونده در پایگاه سوم پلیس آگاهی و به جهت شناسایی و دستگیری متهم، دستور انتشار بدون پوشش تصویر بدست آمده از این شخص، از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است؛لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی صاحب تصویر شدند، درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات در خصوص هویت واقعی، محل سکونت و یا محل‌های تردد صاحب تصویر را از طریق شماره تماس 21865649 در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند؛همچنین از سایر شکات و مالباختگان احتمالی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته و موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان سهروردی شمالی – خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه نمایند."
پایان 5 سال فرار سوداگر مرگ
رئیس پلیس امنیت عمومی شرق استان تهران از دستگیری متهم تحت تعقیب پس از 5 سال فرار، در این استان خبر داد.سرهنگ «حسین قاسملویی» رئیس پلیس امنیت عمومی شرق استان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر گفت: در پی دستور جلب صادره از سوی اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب ورامین در خصوص شناسایی و دستگیری متهم تحت تعقیب به نام «م – ل» به جرم قاچاق مواد مخدر و سرقت خودرو و از آنجا که متهم مدت 5 سال متواری بود موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.وی افزود: با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده انجام شده مکان و مخفیگاه این متهم در یکی از روستاهای ورامین شناسایی شده و با زیر نظر گرفتن مکان مورد نظر بصورت غیر محسوس، متهم که قصد وادر شدن به این مکان به صورت نا‌شناس را داشت با مشاهده ماموران بلافاصله اقدام به فرار کرد که با سرعت عمل ماموران طی یک عملیات تعقیب و گریز به همراه شخصی دیگر دستگیر شد.سرهنگ «قاسملویی» بیان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهم مقادیری مواد مخدر، یک تیغه قمه کشف و دو دستگاه خودرو و موتورسیکلت نیز توقیف شد.رئیس پلیس امنیت عمومی شرق استان تهران خاطر نشان کرد: متهم که دارای سوابق متعددی از جمله قاچاق مواد مخدر و سرقت بود، پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شد.