گزیده خبرهای 2 اردیبهشت 94 . قسمت -7

گزیده خبرهای 2 اردیبهشت 94 . قسمت -7
 
دستگیری دزدان موبایل‌های دختران شرق تهران
دو پسر شرور که با پرسه زدن در خیابان اقدام به موبایل قاپی از دختران شرق تهران می‌کردند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.ساعت 19: 08 دقیقه 22 فروردین ماه عوامل گشت کلانتری 110 شهدا حین گشت زنی در اتوبان محلاتی متوجه پرسه زنی یک دستگاه موتور سیکلت با دو نفر راکب شدند که آنان را زیر نظر و کنترل نامحسوس قرار دادند.ماموران مشاهده کردند متهمان به سمت خانمی که کنار خیابان ایستاده و منتظر تاکسی است رفته و قصد سرقت گوشی موبایل وی را دارند که بلافاصله درصدد دستگیری متهمان برآمدند و اقدام به تعقیب متهمان کردند.موتورسواران جوان با مشاهده ماموران فرار را بر قرار ترجیح داده و به سرعت متواری شدند که پس از چندی تعقیب و گریز راکب کنترل خود را از دست داده و به زمین خورد و به همراه ترک نشین دستگیر شدند.متهمان که "ناصر" و "نادر" نام داشتند پس از دستگیری به کلانتری منتقل شدند و شاکی نیز ضمن معرفی خود به هویت "نغمه" از متهمان اعلام شکایت کرد.در ادامه در حین بررسی و تحقیقات پلیسی و استعلام گیری از سیستم پلیس آگاهی مشخص شد موتور سیکلت نیز دارای سابقه سرقت از محدوده کلانتری 106 نامجو است و متهمان نیز از اعضای باند سارقان موبایل قاپ در سطح شرق پایتخت هستند که در خلال بازجویی‌های فنی به بیش از 20فقره سرقت و موبایل قاپی معترف شدند.سرهنگ «علی جهان آرایی» رئیس کلانتری 110شهدا درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران، گفت: در این راستا پرونده‌ای تشکیل و متهمان جهت کشف سایر جرایشمان در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.
پشت پرده ماجرای مسمومیت 30 دانش‌آموز
مسمومیت 30 دانش‌آموز کافی بود تا راز عاملان توزیع گوشت و مرغ‌های فاسد در سردخانه زیرزمینی یک روستا فاش شود.به گزارش ایسنا، این 30 دانش‌آموز در یکی از خوابگاه‌های شبانه‌روزی تایباد دچار مسمومیت شدید شدند. با انجام معاینات ابتدایی مسمومیت غذایی علت بیماری این دانش‌آموزان اعلام شد و با توجه به حساسیت موضوع پیگیری پرونده بلافاصله در دستور کار پلیس و سازمان‌های مسئول قرار گرفت.فرمانده پلیس خراسان رضوی در این باره گفت: در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر توزیع گوشت‌های مرغ و ماهی فاسد شده با تاریخ مصرف قلابی در استان خراسان رضوی تحقیقات پلیسی آغاز شد.سرتیپ «بهمن امیری‌مقدم» افزود: تیم‌های مبارزه با جرائم خاص پلیس آگاهی با اقدام‌های گسترده پلیسی در پیگیری این عملیات ضربتی به اطلاعاتی دست یافتند که راز سه عامل بسته‌بندی، توزیع گوشت‌های فاسد و تاریخ مصرف گذشته را فاش کرد.وی افزود: ماموران پلیس و کارشناسان سازمان بهداشت و دامپزشکی با هماهنگی قضایی بلافاصله به روستای فیض‌آباد از توابع تایباد اعزام شدند و سردخانه زیر زمینی را مورد پاکسازی قرار دادند. در این عملیات نزدیک به 9 تُن گوشت مرغ و ماهی فاسد شده را که با بسته‌بندی و تاریخ مصرف جدید آماده توزیع در بازار بود کشف کردند.فرمانده پلیس خراسان رضوی گفت: سه متهم پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.همین گزارش حاکی است عاملان این اقدام مجرمانه در روزهای پایانی سال اقدام به خرید و احتکار گوشت مرغ و ماهی در یک سردخانه غیر مجاز کرده بودند تا بتوانند این محموله را به قیمت بیشتری به فروش برسانند، اما چون نتوانسته‌اند نقشه خود را عملی کنند و با توجه به فاسد شدن گوشت‌ها اقدام به بسته‌بندی با تاریخ مصرف جدید کرده‌اند.به دستور «شهباز» دادستان تایباد پیگیری پرونده با بررسی‌های کارشناسان سازمان دامپزشکی ادامه دارد.
خبر ويژه 
آشوبگران براي مدعيان اصلاح طلبي راهبرد انتخاباتي مي نويسند؟
دورخيز اصحاب فتنه براي حضور پررنگ در انتخابات مجلس 94 با لباس اصلاح طلبي وارد مرحله جديدي شده است، به نحوي که هفته گذشته اين جريان با اعلام موجوديت تشکلي با عنوان «کميته راهبردي اصلاح طلبان» و با عضويت عناصري راديکال که غالبا سابقه محکوميت و زندان در ايام فتنه 88 و حتي 78 را دارند، حضور در صحنه انتخابات مجلس را اعلام کرد.    به گزارش رجانيوز، هفته گذشته خبرگزاري ايلنا که به محافل اصلاح طلبي نزديک است، در گزارشي از تشکيل کميته راهبردي اصلاح طلبان خبر داد که هدف از ايجاد آن را هماهنگي ميان دو مجموعه اصلاح طلبان، يعني شوراي مشورتي و شوراي هماهنگي و رصد فضاي سياسي موجود عنوان کرده بود.    اين در حالي است که افرادي به عنوان اعضاي اين شوراي راهبردي معرفي شده اند که از تندترين چهره هاي سياسي طيف چپ، وابسته به احزاب منحله و غيرمشروع و داراي سوابق محکوميت و زندان در ماجراي فتنه 78 و 88 بوده اند.    رجانيوز، حسين مرعشي، آذر منصوري، مرتضي حاجي، عبدالله ناصري، احمد حکيمي پور، محسن رهامي را در زمره اين افراد معرفي کرد و نوشت: حسين مرعشي که در فتنه سال 88 نقش موثري داشته بود و به حکم دادگاه به يک سال حبس و محروميت دائم از شرکت در هرگونه حزب و موسسه که به کارهاي سياسي و فرهنگي و اجتماعي بپردازد محکوم شده بود ظاهرا به عنوان نماينده حزب کارگزاران به عضويت اين شورا درآمده است.    از سوي ديگر آذر منصوري عضو شوراي مرکزي حزب منحله و ضدانقلاب مشارکت که در سال 88 يکي از ارکان هدايت فتنه همه جانبه عليه نظام اسلامي بود، به عنوان عضو ديگر اين شورا جاي تامل دارد. وي در سابقه خود به موجب فعاليت در فتنه سال 88 و به موجب اخلال در نظم عمومي، تبليغ عليه نظام، نشر اکاذيب و اجتماع و تباني به قصد برهم زدن امنيت ملي به سه سال حبس محکوم شده بود.    مرتضي حاجي يکي از اعضاي برجسته اين کميته، از تندروترين وزراي کابينه اصلاحات به شمار مي رود که در دوران وزارت خود حاشيه آفريني هاي سياسي بسياري را سامان داد. وي که از اعضاي موسس حزب منحله مشارکت و از موسسين بنياد باران وابسته به يکي از سران فتنه به شمار مي رود پس از فاجعه عاشوراي 88 و هتک حرمت اصحاب فتنه به عزاداري سيدالشهداء(ع) به مدت دو هفته بازداشت شد.
خبر ويژه 
آشوبگران براي مدعيان اصلاح طلبي راهبرد انتخاباتي مي نويسند؟
دورخيز اصحاب فتنه براي حضور پررنگ در انتخابات مجلس 94 با لباس اصلاح طلبي وارد مرحله جديدي شده است، به نحوي که هفته گذشته اين جريان با اعلام موجوديت تشکلي با عنوان «کميته راهبردي اصلاح طلبان» و با عضويت عناصري راديکال که غالبا سابقه محکوميت و زندان در ايام فتنه 88 و حتي 78 را دارند، حضور در صحنه انتخابات مجلس را اعلام کرد.    به گزارش رجانيوز، هفته گذشته خبرگزاري ايلنا که به محافل اصلاح طلبي نزديک است، در گزارشي از تشکيل کميته راهبردي اصلاح طلبان خبر داد که هدف از ايجاد آن را هماهنگي ميان دو مجموعه اصلاح طلبان، يعني شوراي مشورتي و شوراي هماهنگي و رصد فضاي سياسي موجود عنوان کرده بود.    اين در حالي است که افرادي به عنوان اعضاي اين شوراي راهبردي معرفي شده اند که از تندترين چهره هاي سياسي طيف چپ، وابسته به احزاب منحله و غيرمشروع و داراي سوابق محکوميت و زندان در ماجراي فتنه 78 و 88 بوده اند.    رجانيوز، حسين مرعشي، آذر منصوري، مرتضي حاجي، عبدالله ناصري، احمد حکيمي پور، محسن رهامي را در زمره اين افراد معرفي کرد و نوشت: حسين مرعشي که در فتنه سال 88 نقش موثري داشته بود و به حکم دادگاه به يک سال حبس و محروميت دائم از شرکت در هرگونه حزب و موسسه که به کارهاي سياسي و فرهنگي و اجتماعي بپردازد محکوم شده بود ظاهرا به عنوان نماينده حزب کارگزاران به عضويت اين شورا درآمده است.    از سوي ديگر آذر منصوري عضو شوراي مرکزي حزب منحله و ضدانقلاب مشارکت که در سال 88 يکي از ارکان هدايت فتنه همه جانبه عليه نظام اسلامي بود، به عنوان عضو ديگر اين شورا جاي تامل دارد. وي در سابقه خود به موجب فعاليت در فتنه سال 88 و به موجب اخلال در نظم عمومي، تبليغ عليه نظام، نشر اکاذيب و اجتماع و تباني به قصد برهم زدن امنيت ملي به سه سال حبس محکوم شده بود.    مرتضي حاجي يکي از اعضاي برجسته اين کميته، از تندروترين وزراي کابينه اصلاحات به شمار مي رود که در دوران وزارت خود حاشيه آفريني هاي سياسي بسياري را سامان داد. وي که از اعضاي موسس حزب منحله مشارکت و از موسسين بنياد باران وابسته به يکي از سران فتنه به شمار مي رود پس از فاجعه عاشوراي 88 و هتک حرمت اصحاب فتنه به عزاداري سيدالشهداء(ع) به مدت دو هفته بازداشت شد.
    خبر ويژه 
وقتي آلودگان پول هاي كثيف آدرس غلط مي دهند
روزنامه آلوده به پول هاي کثيف، ژست افشاگري درباره پول هاي کثيف گرفته است.    روزنامه اعتماد به سياق برخي روزنامه هاي ديگر به بازي با کليد واژه «پول هاي کثيف» پرداخت و بدون اينکه سندي ارائه کند، از افشاگري درباره پول هاي کثيف نوشت. اين روزنامه مدعي وجود پول هاي کثيف در حوزه هاي دارو و قاچاق شده بي آن که آدرس و مشخصات درستي ارائه دهد. اعتماد همچنين درباره مدارک تقلبي اظهار نگراني کرده است.     يادآور مي شود مديرمسئول روزنامه اعتماد به هنگام نمايندگي مجلس ششم جزو نمايندگان اصلاح طلبي بود که به واسطه رفاقت با يک مفسد اقتصادي به نام شهرام جزايري پول هاي نه چندان تميز! هنگفتي از وي دريافت کرد آلودگي نمايندگان مجلس ششم به اين مفسد اقتصادي درحالي بود که نامبرده به عنوان مشاور اقتصادي به مجلس و کميسيون هاي آن تردد داشت و از جمله پيشنهاد حذف اخذ وثيقه از دريافت کنندگان تسهيلات کلان بانکي داده بود که اتفاقاً تصويب هم شد!    با اين اوصاف خيلي وقاحت مي خواهد که مجرمان اصلي دريافت پول هاي کثيف و آلوده، به اعتبار کوتاهي در برخورد با آنان از موضع طلبکاري وارد شوند و «آي دزد! آي دزد!» کنند.    همزمان با اعتماد، روزنامه شرق نيز در اقدامي که هماهنگي نشريات زنجيره اي براي عمليات فريب را نشان مي دهد از قول عطريانفر در صفحه اول خود از «مخاطرات هزينه هاي غيرشفاف در انتخابات» و «دوپينگ اقتصادي براي مقاصد سياسي» سخن گفته است.
    پيش از اين نيک آهنگ کوثر کاريکاتوريست طيفي از نشريات کارگزاران و اصلاح طلب با مرور خاطرات گذشته و از جمله مديران کارگزاراني همشهري در دوره شهرداري کرباسچي (مديرمسئولي عطريانفر) تصريح کرده بود: بسياري از شما نام احمد-س را هم نشنيده ايد. او را ژنرال مي ناميدند و بسياري بدون اجازه اش آب نمي خوردند. در ماجراي دادگاه کرباسچي دو بار نامش مطرح شد و از کرباسچي پرسيدند چرا چاپخانه متعلق به شهرداري را به قيمتي بسيار نازل به «س» فروخته است. «س» زماني مديرکل مطبوعات داخلي بود و چند ماهي سردبير همشهري شد... با راه افتادن صبح امروز (به مديرمسئولي سعيد حجاريان) «س» عملاً سکاندار روزنامه بود... زماني که روزنامه هاي صبح امروز و آفتاب امروز توقيف شدند، گفته مي شود سود «س» بالغ بر 750 ميليون تومان بود. در روزگاري که اکثر روزنامه ها ضرر مي دادند، او توانست ساختمان ديگري براي صبح امروز خريداري کند... هزينه اصلاح طلبي را روزنامه نگاران دادند ولي آدم هاي پشت پرده اي چون «س» نه تنها هزينه ندادند که هزينه هاي بقيه را در قلک اندوختند... بهار 76 اوج کار ما در همشهري بود... ويژه نامه هاي انتخاباتي ستاد خاتمي را که حاجي مسئول آن بود، در همشهري صفحه بندي و چاپ مي کردند ولي به دليل منع قانوني به نام روزنامه هاي ديگر چاپ مي شد... همشهري موسسه عريض و طويلي بود، کاغذبازي در اوج و عشق خدمت ته چاه افتاده بود.

    وي مي افزايد: «رواج روابط غيرحرفه اي بخصوص در روزنامه هاي تازه شکل گرفته اقتصادي از حالت نهفته، تبديل به روال عادي مي شود در گرفتن آگهي، پورسانتاژ، جذب دختران خبرنگار فاقد کيفيت ژورناليستي و واجد کيفيات فيزيکي... بعداً در روزنامه هاي ديگر ديدم که چگونه مدير فلان وزارتخانه مي تواند اخبار مورد نظرش را در مطبوعات موردنظر به چاپ برساند و اخبار انتقادي را راهي سطل زباله کند، فقط کمي خرج دارد. يادمان مي رود که با چه هدفي وارد مطبوعات شده ايم... وقتي روزنامه لطيف صفري (نشاط) توقيف شد، (شمس الواعظين) با صاحب مجوز عصر آزادگان به توافق رسيد. حس کردم که صفري از پشت خنجر خورده و کسي آنچنان تحويلش نمي گيرد... سرخم کردن جلوي (عطريانفر) خيلي سخت بود... آمده بود اخبار اقتصاد و دنبال شمس مي گشت. آمده بود آنجا تا قرار آگهي کارگزاران با عصر آزادگان را بگذارد و همان مسئله اي شد که بعدها ميان بچه هاي مطبوعات دهان به دهان گشت. طرفداري شمس از هاشمي به بهانه 48 ميليون تومان آگهي... بچه هاي عصر آزادگان سر چرخش مشهود به آن سمت معترض بودند. قيافه محمد قوچاني هم ديدني بود و گاه شمس مجبور مي شد براي رد گم کردن، مطلبي انتقادي عليه هاشمي چاپ کند. هر وقت سر و کله فرنود آنجا پيدا مي شد مي توانستيم حدس بزنيم آگهي جديدي، عکس جديدي انداخته يا...».
خبر ويژه 
يواس اي تودي: اختلاف ها براي توافق هسته اي اساسي است

روزنامه يواس اي تودي گزارش داد اختلافات ايران و آمريکا بر سر توافق هسته اي افزايش يافته است.    اين روزنامه نوشت: دو هفته پس از آنکه قدرت هاي غربي و ايران از دستيابي به يک چارچوب توافق براي مهار کردن برنامه هسته اي تهران خبر دادند، شکاف هاي فزاينده ميان دو طرف در حال نمايان شدن است. در حالي که مذاکره کنندگان آماده مي شوند از هفته آينده کار را روي توافق نهايي در وين آغاز کنند، آمريکا و ايران بر سر مسائل کليدي اختلاف دارند که مبناي توافق دوم آوريل لوزان سوئيس است. اين مسائل شامل زمان لغو تحريم هاي ايران، تعداد سانتريفيوژهايي که ايران مي تواند براي غني سازي اورانيوم حفظ کند و مدت توافق نهايي مي شود.    يو اس اي تودي خاطر نشان کرد: سه شنبه گذشته سناي آمريکا بر سر يک طرح فراجناحي به توافق رسيد که به اين نهاد حق اظهارنظر درباره توافق احتمالي را مي دهد. اين نيز به دشواري هاي مذاکرات هسته اي افزود. کاخ سفيد اعلام کرد باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا اين طرح را، که براي وتو کردن هرگونه توافق نهايي احتمالي به دو سوم آراء سنا نياز خواهد داشت، امضا خواهد کرد.
    
اوباما در عين حال گفته که اين يک پيمان رسمي نيست.
    اين روزنامه خاطر نشان کرد براساس اظهارات مقامات آمريکايي و ايراني اختلافات اساسي به چشم مي خورد که عبارتند از:     -
تحريم ها: مجلس ايران مي گويد وقتي(اجراي) توافق جامع شروع مي شود، همه تحريم هاي آمريکا و (اتحاديه اروپا) پايان خواهد يافت، و ايران اجراي تعهدات خود را براساس توافق شروع خواهد کرد. کاخ سفيد اعلام کرد تحريم ها به صورت مرحله اي در حالي که ايران به تعهداتش در توافق عمل مي کند و بازرسان سازمان ملل اقداماتش را راستي آزمايي مي کنند، به حال تعليق درمي آيد.    -سانتريفيوژها: فکت شيت ايران مي گفت!! ايران بايد حدود 10 هزار سانتريفيوژ غني سازي اورانيوم را فعال نگه دارد. کاخ سفيد اعلام کرد چارچوب توافق از ايران مي خواهد تعداد سانتريفيوژهاي فعال را به 5060 کاهش دهد تا کار براي توليد سوخت بمب هسته اي دشوارتر شود.    - فردو: فکت شيت ايران!! مي گفت تاسيسات مستحکم شده زيرکوه در فردو به غني سازي اورانيوم و فعاليت هاي تحقيق و توسعه براي آماده کردن سانتريفيوژهاي پيشرفته تر در پنج سال آينده ادامه خواهد داد. کاخ سفيد اعلام کرد فردو به يک مرکز تحقيق و توسعه تبديل خواهد شد که فعاليت غني سازي اورانيوم نخواهد داشت.    - بازرسي ها: کاخ سفيد اعلام کرد بازرسان سازمان ملل به «همه تاسيسات هسته اي ايران»، شامل سايت هاي اعلام نشده، دسترسي خواهند داشت. آيت الله علي خامنه اي، رهبر معظم ايران، بازرسي از سايت هاي نظامي را با صراحت رد کرد.    - مدت توافق: مجلس ايران خواستار يک محدوديت پنج ساله در برنامه هسته اي ايران شد. کاخ سفيد اعلام کرد برخي جنبه هاي توافق 10 سال و برخي 25 سال طول خواهد کشيد.