كيهان و خوانندگان

اوین نامه ی کیهان 3 اردیبهشت - 94
    كيهان و خوانندگان

    * خداوند اين سپاه و ارتش اسلام را از ما مردم ايران نگيرد که در مواقع حساس، از کشور و نظام حفاظت کرده اند و مي دهند سخنان اخير سردار سلامي جانشين فرماندهي سپاه که گفتند جواب بيگانگان را در ورود به مراکز نظامي کشور با سرب داغ خواهيم داد جان تازه اي به تک تک ايرانيان بخشيد اي کاش مسئولان سياسي کشور هم با چنين قاطعيتي با دشمنان مواجه بشوند.    شجاع از بوکان
    * آقاي عراقچي مي گويد وقتي ما برنامه نظامي مخفي نداريم، هرچه مي خواهند بازرسي کنند؟! اين چه حرف فاقد ملاحظه امنيتي است که بر زبان عضو دستگاه ديپلماسي ما جاري مي شود؟ اولااين سخنان برخلاف فرمايش رهبر معظم انقلاب اسلامي است در ثاني اينکه آقاي عراقچي اظهار مي دارند اگر جاسوسي کردند ما با آنها مشکل خواهيم داشت چه مشکلي را حل مي کند؟ وقتي جاسوسي کردند و به ما ضربه زدند چگونه مي توانيم جبران کنيم؟ 
    عبدالکريم حياتي
    * با طفره رفتن مسئولان امر از ارائه گزاره برگ مذاکرات هسته اي در لوزان سوئيس اين شائبه وجود دارد که تعهدات پذيرفته شده از سوي مذاکره کنندگان کشورمان فراتر از چيزهايي باشد که تا حال در مصاحبه هاي خود گفته اند. تکليف چيست و چه بايد کرد؟ آيا نبايد مسئولان براي رفع شائبه ها هم که شده گزاره برگ را ارائه کنند؟
    * اگر در مذاکرات هسته اي لوزان به درستي از منافع ملي کشور دفاع شده چرا گزاره برگ اين مذاکرات را بروز نمي دهند؟ از نمايندگاني که در مجلس شوراي اسلامي پيگير شفاف سازي بيانيه لوزان از طريق ارائه گزاره برگ ايراني که خواسته مردم است شده اند تشکر مي کنيم.    * عدم انتشار گزاره برگ (فکت شيت) علي رغم وعده آن به صرف اينکه اطلاع لازم را به مردم داده ايم جاي سوال و ابهام زيادي داشته است. چون اين اطلاعات را مردم جسته و گريخته کسب کرده اند و همان هم اما و اگرهاي بسيار دارد آقاي ظريف همچنان تاکيد دارد، طرح مسائل مذاکرات ممنوع است و به صلاح نيست جلسه با منتقدين نيز بعضا نمايشي برگزار شد. همه اين ها حکايت از آن دارد که ادامه نشست ها نيز حرف و حديث هايي دربردارد. که بعدا کشور را دچار آسيب مي کند آمريکايي ها با همه خباثت و خيانت ها براي مردم و مسئولين خود رو بازي مي کنند و مکر و حيله را براي طرف مقابل و دشمن بکار مي گيرند، ولي متاسفانه در اين سو، شاهد عکس ماجرا هستيم. يعني نظر نمايندگان محترم و صاحب نظران و دلسوزان براي انتشار گزاره برگ به هيچ انگاشته مي شود. مجموع اين ها باعث ايجاد ابهام و سوءظن مي کند و اين به حسن ظن به مذاکره کنندگان ضربه مي زند.    طالعي
    * اتفاقات يک سال اخير نشان داد که اگر رهبري در راس نظام مقدس جمهوري اسلامي قرار نداشت تا به حال چندين کلاه گشاد به سرتيم مذاکره کننده رفته بود. آيا وقت آن نرسيده که به صورت کامل و نه گزينشي به منويات معظم له توجه شود؟
    بيگدلي طلبه
    * حال که آقاي ظريف وزير خارجه کشورمان و تيم هسته اي توجهي به هشدار نخبگان و منتقدين دلسوز نمي کنند و از ارائه گزاره برگ ايراني طفره مي روند از نمايندگان خود در مجلس شوراي اسلامي مي خواهيم با تصويب قانون کاري کنند که متن توافق نهايي هسته اي بين ايران و کشورهاي 5+1 حداقل 10 روز قبل از توافق به رويت نمايندگان برسد تا در مورد آن به نمايندگي از مردم تصميم گيري شود.    
قرباني
    * اين روزها هزاران نفر از مردم مسلمان با بمب هاي آمريکا، اسرائيل و عربستان خائن زندگي خودشان را از دست مي دهند ولي دريغ از يک اظهار تاسف توسط رسانه هاي ارباب آل سعود مثل بي بي سي. ولي همين رسانه ها مرتب موضوع کشتن چند سگ ولگرد در شيراز را با آب و تاب مطرح مي کنند.

      * کشتن حيوانات تحت هر عنواني محکوم است. ولي اي کاش کساني که نسبت به خبر کشته شدن سگ هاي ولگرد اين گونه سر از پا نمي شناسند نسبت به قتل عام کودکان بي گناهي که هر روز در يمن، فلسطين، عراق، سوريه و... به دست آل سعود و با حمايت مستقيم آمريکا صورت مي گيرد هم واکنشي نشان مي دادند. راستي نکند اين حرکات مضحک براي ديده نشدن جنايات موحش آن دولت مزدور آمريکا و البته پشتيبان مالي فتنه گران 88 است.    *
واقعا همدلي و همزباني خانم ابتکار معاون آقاي رئيس جمهور با قشر خاص دوستدار سگ هاي ولگرد در شيراز چه معنايي دارد؟ آيا بهتر نبود که در اين روزها با توده هاي عظيم مردم مسلمان که مخالف کشتار ملت مظلوم يمن توسط آمريکا و عربستان هستند همدلي و همزباني مي کرد؟
     * خانم ابتکار با اين ابتکار جديدش که در جمع حاميان سگ هاي ولگرد حضور پيدا کرد به حفظ محيط زيست سنگ تمام گذارد. اين هم از تفسير همدلي و همزباني البته از ديدگاه خانم ابتکار که نشان داد مديري اصلاح طلب به تمام معناست!    
محمودي
    * بعضي از شارلاتان هاي سياسي کار درصدد برآمده اند که با کارهاي عوامفريبانه نيروهاي دلسوز کشور و نظام و مطبوعات ارزشي مثل کيهان را مقابل بيت امام خميني(ره) قرار داده و از اين نمد کلاه انتخاباتي براي خودشان بدوزند. اين جماعت پرفريب وقتي خرشان از پل گذشت اصلاچيزي به نام امام خميني(ره) نمي شناسند. خانواده ايشان که جاي خود دارد. بايد هوشيار بود و هوشمندانه عمل کرد.

        * وقتي روزنامه کيهان و يکي دو روزنامه ديگر حرف هاي دل مردم را درباره موضوعات مختلف مثل هسته اي و ايستادگي در مقابل زياده خواهي هاي آمريکا منعکس مي کنند بر خودم وظيفه مي بينم که از طريق اين ستون بابت زحمت هايي که مي کشند تقدير و تشکر بکنم و به آنان خدا قوت بگويم.

    * 15 سال زندان براي مهدي هاشمي داراي پرونده هزار صفحه اي ارزش آن را ندارد که پدرشان آقاي هاشمي به تمام سوابق گذشته خود پشت کند و نظام محصول خون هزاران شهيد را به نفع دشمنان آن تخريب کند.

        *اين مردم انقلابي غير از آرمان هاي امام راحل و خون شهدا با احدي عقد اخوت نبسته اند فلذا در ادامه انقلاب و راه شهدا منتظر خواص نمي مانند.

      * دولت 17 درصد به حقوق کارمندان و کارگران اضافه کرده ولي از سوي ديگر کمک هزينه عائله مندي کارمندان را قطع نموده است از طرف ديگر روزانه 15 ميليون تومان به يک مربي خارجي پول مي دهند. معلوم است که وضع معيشت ما کارمندان خوب نخواهد شد.

    * تعرفه پزشکاني که در بيمارستانهاي دولتي مشغول به خدمت هستند بسيار پايين است به طوري که خيلي از پزشکان از انجام عمل جراحي سر باز مي زنند چرا که تعرفه يک عمل آپانديس 55 هزار تومان است و اگر حادثه اي رخ دهد پزشک 200 ميليون جريمه مي شود که بخشي از آن را بايد خود بپردازد و بخشي ديگر را بيمه. انتظار مي رود دولت براي اين بخش از پزشکان تدبيري بنمايد.

    قديري

    * بين ساعت 2 تا 4 صبح بلوار اندرزگو و خيابان شريعتي تا ميدان قدس سرعت بالاي خودروهاي عبوري وحشت آور است گويا نه دوربين ها کار مي کنند و نه از پليس خبري است!