گزیده خبرهای 3 اسفند 94 قسمت - 10

گزیده خبرهای 3 اسفند  94 قسمت - 10
 
خبر ويژه 
نام محرمانه 4 نماينده دولت در بستن ليست مشترك با اصلاح طلبان
رئيس شوراي سياستگذاري انتخاباتي اصلاح طلبان مي گويد، صلاح نيست نام 4 نماينده دولت را که در ائتلاف کار کردند اعلام کند.    محمدرضا عارف در مصاحبه با هفته نامه صدا درباره حضور اعتداليون و (شبه) اصولگرايان در ليست ائتلافي اصلاح طلبان مي گويد: جمع بندي ما اين شد که اگر اين افراد، نمايندگان جريان اعتدال هستند بايد حضور آنها را در ليست بپذيريم؛ اگرچه ممکن است عقبه اصولگرايي هم داشته باشند. چون ما از ابتدا گفتيم که با اصولگرايان ائتلاف نمي کنيم و اين را جدي مي گفتيم و پايبند هم بوديم و بنا نبود با اصولگرايان ائتلاف کنيم. اگرچه من اوايل ائتلاف 30 نفري با اصولگرايان را مطرح کرده بودم که از آن پيشنهاد استقبال نشده بود. ما تاکيد داشتيم که ليست ما اصلاح طلبي باشد. اما بعد وقتي ائتلاف با «نمايندگان دولت» مطرح شد؛ نمايندگان اين جريان مي توانستند عقبه اصلاح طلبي يا اصولگرايي داشته باشند.    عارف مي افزايد: ما در لزوم حفظ سرمايه 92 کاملاً مشترک هستيم. ما معتقديم آن سرمايه متعلق به اصلاح طلبان است يا مي توانيم بگوييم سهم بزرگي از اين سرمايه متعلق به جريان اصلاحات است.    عارف در ادامه گفته است: ليست (ائتلاف) بالاخره نهايي و تاييد شد. وقتي به گام آخر رسيديم، تا حدودي اختلاف سلايق مطرح مي شد و مابه هيئت چهار نفره تفويض اختيار کرديم. براي اينکه اينگونه نباشد که ما بعد از تصميم گيري راي اعتراضي داشته باشيم. خوشبختانه آنها هم مبنا را اجماع گذاشتند. چهار نفر از ما و چهار نفر از طرف دولت براي ائتلاف کار کردند و ماحصل آن همين اتفاقي است که افتاد و ليستي که اعلام شد.    وي مي افزايد: از طرف اصلاح طلبان آقايان موسوي لاري، محسن رهامي مسئول کار گروه تعامل شوراي عالي سياستگذاري، حسين مرعشي مسئول کارگروه استان ها و دکتر الهه کولايي که منشي شوراي عالي هستند.    عارف در پاسخ اين سوال که «چه کساني از طرف دولت، در قرار گرفتن نمايندگاني از اصولگرايان معتدل و نمايندگان دولت در ليست فعاليت مي کردند؟» مي گويد: نمايندگان ما چهار نفر بودند و چهار نفر هم از آن جريان حضور داشتند که اجازه بدهيد من نام نبرم. اگر خودشان خواستند حتماً اعلام مي کنند. اگر خود حاميان دولت و جريان اعتدال و توسعه خواست ما نام مي بريم.
خبر ويژه 
عضويت آقاي وزير در هيئت مديره 10 شركت خصوصي
وزير راه و شهرسازي مشابه نعمت زاده و ديگر همکاران خود دکان دونبش را ول نکرده است.    به گزارش شبکه اطلاع رساني، راه دانا؛ از ابتداي دولت يازدهم فعاليت همزمان نعمت زاده وزير صنعت در دولت و بخش خصوصي خبرساز شد. نعمت زاده که بيش از 18 شرکت بزرگ و عمدتاً پتروشيمي را راهبري مي کند، حاضر به انصراف از فعاليت هاي بخش خصوصي خود نيست.    نعمت زاده مدعي است از بعضي بنگاهها انصراف داده که البته اين موضوع در روزنامه رسمي منتشر نشده است. سحر نعمت زاده فعلاً ساکن امارات هم به پدر کمک مي کند. برخي از بنگاه ها را دو دخترش هدايت مي کنند.    شعري مقدم ديگر شريک نعمت زاده نيز با سفارش وي به عنوان معاون پتروشيمي هاي وزارت نفت منصوب شده است و زحمت برخي شرکت ها را نيز به دوش مي کشد.    بيماري «دکان دونبش» در دولت يازدهم اپيدمي دارد. زنگنه و حسين فريدون و عبده تبريزي و برخي ديگر نيز همين سبک را ادامه مي دهند. در اين بين وزير راه و شهرسازي يعني بزرگترين وزارتخانه اقتصادي دولت مشابه نعمت زاده و ديگر همکاران خود دکان دونبش را ول نکرده است.    آخوندي که در چند هفته گذشته بخاطر انتقاد از کنترل قيمت ها (سوسياليست ناميدن سازمان حمايت از مصرف کننده) و همچنين تلاش براي خريد عربي ايرباس هاي فرانسه به صدر اخبار نقل مکان کرده، همزمان عضو هيئت مديره بيش از ده شرکت و نهاد اقتصادي خصوصي از جمله «شرکت بين المللي خانه سازي ايرانيان، سرمايه گذاري و توسعه صنايع سيمان، توسعه عمراني و آباداني کرمانشاه، شرکت بين المللي سرمايه گذاري و خدمات مالي خردپايه، موسسه اخلاق و انديشه شهروندي، موسسه انجمن مديريت پروژه ايران، خدمات و پژوهش و مشاوره مالي تابان، شرکت عمران شمس آريا، بارش اميد، توسعه مهندسي ايرانيان، گروه مهندسين مديريت طرح اسوه» است.
خبر ويژه 
نتايج نظرسنجي هاي انتخاباتي افراطيون را به اضطراب انداخت
در جلسات اخير شوراي عالي سياست گذاري اصلاح طلبان، ضمن بررسي آخرين وضعيت نظرسنجي هاي انتخاباتي نسبت به وضعيت اصلاح طلبان و موفقيت در انتخابات آتي ابراز نگراني شده است.    به گزارش «شفاف»، در اين جلسه که با حضور چهره هاي موثر جريان اصلاحات و تصميم سازان آن برگزار شده، مساله انتخابات مجلس شوراي اسلامي و نيز مکانيزم انتخاباتي اين جريان مورد بحث و بررسي قرار گرفته و محورهاي زير مورد تاکيد و گفت وگو قرار گرفته است.    - در نظرسنجي ها وضعيت اصلاح طلبان خوب نيست.    - تاکنون در نظرسنجي ها مشخص شده که از 10 نفر براي تهران، 8 نفر اصولگرا هستند و اين اصلاخبر خوبي نيست. بايد هر چه سريع تر موازنه را تغيير داد.    - بايد اختلافات جزيي و کلي را کنار گذاشت و رسانه هاي اصلاح طلب نبايد وارد فاز انتقاد نسبت به ليست انتخاباتي، برنامه ها و چهره هاي اصلاح طلب شوند.    - شعارهاي انتخاباتي گيرايي نداشته و نتوانسته با افکار عمومي ارتباط برقرار کند.    - بايد همچنان بر محور تعريف طرف مقابل به عنوان جريان افراط تاکيد کنيم.    گفتني است در اين جلسه همچنين تاکيد شده است که بايد در هفته آخر، ليست اصولگرايان مورد ضرب تبليغاتي قرار گرفته و از منشا بودن خارج شود.    يادآور مي شود هفته گذشته «غلامعلي- ر» مشاور هاشمي ضمن سخناني در دانشگاه فردوسي مشهد تصريح کرده بود: براساس نظرسنجي ها 65 درصد کرسي هاي مجلس به اصولگرايان مي رسد.    پيش از وي عطريانفر (عضو مرکزيت کارگزاران) در مصاحبه با روزنامه آرمان تصريح کرده بود: اکثريت مجلس دهم اصولگرا خواهند بود.
صحنه سازی افراطیون برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات
زیاده روی در تبلیغات کاغذی و پارچه‌ای داوطلبان انتخابات، صدای مردم را درآورده است. مردم می‌گویند اینهمه ولخرجی با چه پولی صورت می‌گیرد؟ اگر خود داوطلبان چنین پولی دارند که باید آنها را در ردیف اشراف دانست و از تشکیل مجلس اشرافی باید برحذر بود و اگر دیگران به آنها پول می‌دهند، این به معنای وام‌دار شدن آنهاست که باز هم چنین افرادی شایستگی ورود به مجلس را ندارند. چاره کار اینست که مردم یکپارچه در انتخابات شرکت کنند و با رای دادن به کسانی که در تبلیغات به حداقل لازم اکتفا کرده‌اند، مانع ورود افرادی که با پول‌های کثیف حمایت می‌شوند به مجلس شوند.
بر اثر درگیری در شهرداری شهر توریستی سرعین یک نفر راهی بیمارستان شد
از اردبیل خبر می‌رسد بر اثر درگیری در شهرداری شهر توریستی سرعین یک نفر راهی بیمارستان شد. فرد مجروح جهت اعتراض به تاخیر بیش از حد در صدور پروانه ساختمانی به شهرداری مراجعه نموده بود که توسط 3 تن از مهندسان دایره فنی مورد ضرب و شتم قرار گرفت. با اینکه اردبیل یک استان فرهنگی است، طبق آمارهای ارائه شده، این استان رتبه نخست کشور را از لحاظ میزان جرائم خشن به خود اختصاص داده و بررسی پرونده نزاع‌ها طی چند سال اخیر حکایت از افزایش آن دارد و متاسفانه سالانه تعداد زیادی از این جرایم در اماکن اداری رخ می‌دهد که باید برای جلوگیری از آن اقدام شود.
6زخمی در تصادف پراید با مینی بوس 
سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: برخورد پراید با مینی بوس در جاده ورامین بعد از میدان معلم 6 مصدوم بر جای گذاشتسید جلال ملکی» درباره جزییات این تصادف که ساعت 8:11 دقیقه صبح تصادفی در جاده ورامین بعد از میدان معلم رخ داد، گفت: با اعلام خبر دو ایستگاه آتش‌نشانی راهی محل شدند. در این حادثه خودروی پرایدی با 5 سرنشین با مینی بوسی با 6 سرنشین به شدت برخورد کرده بود. بر اثر این برخودرو، هر دو خودرو تعادلشان را از دست داده و از مسیر منحرف شده بودند. آنها پس از برخورد و شکستن با گاردریل و تابلوی راهنمایی و رانندگی، در فضای سبز متوقف شده بودند.وی ادامه داد: قبل از رسیدن آتشنشانان سرنشینان دو خودرو، خارج شده بودند و تنها یک سرنشین مینی‌بوس حبس شده بود که با تلاش امدادگران نجات پیدا کرد. در این حادثه 6 نفر مجروح شده که دو سرنشین به صورت سرپایی درمان و 4 نفر دیگر تحویل عوامل اورژانس شدند. داشتن دو کیسه ایربگ خودروی پراید، باعث شده بود که سرنشینان این خودرو آسیب کمتری ببینند.
.دستگیری سه شکارچی غیر مجاز در الموت شرقی قزوین 
قزوین- روزنامه روزنامه جمهوری اسلامی:ماموران یگان حفاظت الموت شرقی موفق به دستگیری سه شکارچی در ارتفاعات شورستان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع الموت شرقی شدند«سیاوش شمسی پور» سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در این رابطه گفت: ماموران اجرایی یگان حفاظت منطقه شکار و تیراندازی ممنوع الموت شرقی و اداره کل درحین عملیات گشت وکنترل واجرای قوانین و مقرارت شکار و صید در ارتفاعات شورستان منطقه شکارو تیرندازی ممنوع الموت شرقی موفق به دستگیری سه شکارچی که مبادرت به شکار سه راس کل وحشی نموده بودند شدند.وی تصریح کرد از شکارچیان متخلف یک قبضه سلاح گلوله زن، لاشه سه راس کل وحشی و ادوات شکار کشف وضبط گردید. پرونده متخلفین جهت بررسی وصدور حکم تحویل مراجع قضایی شد