5هزار کلاس درس غیر ایمن وتخریبی درهرمزگان نیازمند اعتبار است

5هزار کلاس درس غیر ایمن وتخریبی درهرمزگان نیازمند اعتبار است   4 اسفند -94
درمقابل درجنوب لبنان مدرسه و بیمارستان ساخته می شود  وجاده احداث می شود وکمک های بلاعوض میلیاردی- تسلیحاتی به هم پیمان بشار اسد جنایتکار وحوثی های یمنی می شود.

بندرعباس – خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: قاسمی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: 3هزار کلاس دوشیفته 214مدرسه شبانه روزی در قالب 1209کلاس درس در استان وجود دارد که حدود 24هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی تحصیل می‌کنند.
وی در ادامه اظهار داشت: برای اجرای طرحهای دردست اجرا، استانداردسازی مدارس ایمن و تخریبی وایجاد فضاهای آموزشی شهرک‌های مسکن مهر در استان بیش از یکهزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. در هرمزگان بیش از 54هزار واحد مسکونی در قالب طرح مسکن مهر احداث شده است که نیازمند 1810کلاس درس است و برای احداث این تعدا د،300میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد. فقط در شهر بندرعباس به 200میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا در شهرک‌های مسکن مهر فضای آموزشی ایجاد شود.
وی وجود مدارس غیر ایمن و تخریبی را بسیار نگران‌کننده توصیف کرد و افزود: بیش از 5 هزار کلاس درس غیر ایمن داریم که از این تعداد 2000کلاس درس تخریبی است و باید برای استاندارد سازی آنها فکری اساسی شود. برای ایمن سازی این تعداد کلاس نا ایمن و تخریبی 800میلیارد تومان اعتبار می‌خواهیم.
قاسمی طرح‌های دردست اجرای اداره کل نوسازی را تشریح کرد و خاطرنشان کرد: نوسازی مدارس هرمزگان 155پروژه را در دست اجرا دارد که برای اتمام این طرحها 130میلیارد تومان اعتبار نیاز است. البته باید تاکید کنم که در دولت تدبیر و امید بیش از 1000کلاس درس احداث و دراختیار آموزش و پرورش قرا گرفته است.
وی با اشاره به مشارکت خیرین در تامین فضای آموزشی افزود: خیرین مدرسه ساز در 17دوره گذشته بیش از 250میلیارد تومان مشارکت داشته‌اند و تنها در جشنواره هفده هم بالای 24میلیارد تومان تعهد کرده‌اند. بنیاد برکت نیز از سال 1389تاکنون بالغ بر 24میلیارد توامن در جهت تامین فضای آموزشی هزینه کرده است.