گزیده ها قسمت پنجم

گزیده ها قسمت پنجم 3 اسفند -94
معاون وزیر دادگستری و رییس سازمان تعزیرات حکومتی در پی افزایش ورود غیرقانونی میوه‌های قاچاق، بخشنامه‌ای صادر کرد.
 
در پی افزایش بی‌رویه ورود غیرقانونی میوه‌های قاچاق به‌ویژه در ایام پایانی سال، علیرضا جمشیدی معاون وزیر دادگستری و رییس سازمان تعزیرات حکومتی بخشنامه‌ای خطاب به مدیران اجرایی این سازمان صادر کرد.
در این بخشنامه آمده است:
با عنایت به ورود غیرقانونی میوه‌های خارجی به ویژه در ماه‌های پایانی سال و نزدیک شدن ایام نوروز و آثار سوء آن بر بازار و نارضایتی تولیدکنندگان محصولات داخلی لازم است مدیران کل محترم تعزیرات حکومتی ضمن افزایش آمادگی لازم جهت برخورد با مصادیق تخلفات موصوف، اقدامات مشروحه ذیل را بیش از پیش مدنظر قرار داده و نتایج اقدامات به عمل آمده را گزارش کنند.
1-
با توجه به اعلام وزارت کشور به استانداران استان های مرزی مبنی بر خودداری از اعطای هرگونه مجوز ورود میوه از بازارچه ها شایسته است، نظارت لازم معمول و با هرگونه تخلف برخورد قانونی صورت پذیرد.
2-
ضمن هماهنگی با نیروی انتظامی، اقدامات کنترلی در مرزها و گلوگاه‌ها تشدید و مقابله قاطع توسط شعب ویژه مستقر در مناطق موصوف معمول گردد.
3-
با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر مبارزه قاطع با قاچاق کالا پیش از مبادی ورودی تا سطح عرضه و تمهید شرایط قانونی برخورد با تخلفات موصوف در قانون اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، لازم است با تشکیل جلسه با دستگاه‌های متولی خصوصا ناجا، جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به برنامه‌ریزی و اقدام جهت مقابله با عرضه و فروش میوه‌های قاچاق وارد شده به داخل میادین میوه و تره بار و همچنین فروشگاه های عرضه کننده میوه‌های خارجی نسبت به برخورد قاطع وفق ماده 18 مکرر قانون مبارزه با قاچاق الحاقی 21/ 7/ 94 اقدام گردد.
4-
با توجه به اینکه فروش کالای قاچاق منوط به رعایت کلیه ضوابط قانونی از جمله ضوابط فنی، ایمنی، بهداشتی و قرنطینه‌ای است؛ لذا اعمال دقیق ضوابط موضوع ماده 55 قانون یاد شده در اجرای احکام صادره مورد تاکید و توجه قرار گیرد.
در پایان این بخشنامه آمده است: مدیران کل محترم استان‌ها شخصا مسئولیت نظارت و پیگیری مستمر اجرایی شدن موضوعات معنونه را به عهده دارند.
سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین عصر امروز در جمع هیات عاشقان ولایت ناحیه بسیج شهید بهشتی در فرهنگسرای گلستان در سخنانی اظهار داشت: بعد از فتنه 88 تعدادی از فتنه گران به امریکا نامه نوشتند و خواستار تحریم های شدید علیه ایران شدند تا مردم به خیابانها بریزند تا به نظام برای تسلیم شدن فشار بیاورند.

نقدی با اشاره به سفر معاون خزانه داری امریکا به کشورهای مختلف در رابطه با ایران تصریح کرد: او کشور به کشور رفت و با رشوه به برخی کشورها خواست که ایران را تحریم کنند.

وی به بحث نفوذ اشاره و تصرح کرد: نفوذ اخرین بخت امریکاست و همان کار معاویه را می کنند زمانی که لشکر معاویه دید که در مقابل لشکر امام علی(ع) در حال شکست است و مالک اشتر به خیمه معاویه نزدیک شده است قران سرنیزه کردند و گفتند ما دوست هستیم و حاصل این فریب چندین سال بعد موجب شد که اسلام به دست یزید شرابدخوار بیفتد لذا در نفوذ دشمن نباید غفلت کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ماجرای آزادی جاسوسان دوتابعیتی تاکید کرد: بازپس گیری یک میلیارد و 700میلیون دلار از اموال بلوکه شده ایران محصول عملیات موفق اطلاعات سپاه در دستگیری جیسون رضائیان بود و ما‌به‌ازای آزادی این جاسوس بود نه موضوع مذاکرات هسته ای.

نقدی ادامه داد: دیپلماسی نبود که آمریکا را به پای مذاکرات کشاند بلکه دست بلند و قدرت اسلام بود، اینکه خودشان می گویند 100هزار موشک حزب الله در حال اماده به سمت تلاویو است.

وی با اشاره به نفوذ جریانی خاطرنشان کرد: نمونه بسترهای نفوذ جریانی این است که پیشرفت علمی را در گرو ارتباط با آمریکا بدانیم و آرامش خود را در صورتی بدانیم که دست از آرمانهایمان برداشته و به فلسطین، لبنان و عراق کمک نکنیم؛ آمریکا در نفوذ جریانی می خواهد فکر ما را عوض  کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به وضعیت نابسامان فرهنگی در آمریکا بیان داشت: 60 درصد کسانی که در آمریکا متولد می‌شوند به گفته خودشان از طریق نامشروع است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا خودش گفته که بعد از 11 سپتامبر تا به امروز 400 هزار نفر در آمریکا کشته شده‌اند؛ آنوقت می‌خواهند سبک زندگی خود را به ما القا کنند.

نقدی با اشاره به برخی مصادیق نفوذ فرهنگی اظهار داشت: 5 نفر از سردسته‌های گروهی را گرفتند که گروه مدلینگ بودند و کارشان این بود که به خانم ها پول می دادند تا آرایش و لباس خاصی بپوشند و به داخل خیابانها بیایند برای تغییر فرهنگ که دستگیر شدند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به مضرات نزدیکی با آمریکا در گذشته اشاره و تصریح کرد: ارتباط گذشته ایران در زمان شاه، حاصلی جز فقر، بی‌سوادی، نبودن برق، آب سالم، بهداشت، جاده برای روستاها نداشت و نتیجه آن وابستگی بود.

وی با اشاره به تعامل امروز دولت با آمریکا نیز گفت: امروز نیز نتیجه دو سال و نیم تعامل با آمریکا موجب افت علمی، اقتصادی و اجتماعی کشور شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: ما پیروزی ها و موفقیت هایمان در مبارزه با آمریکا حاصل شده است نه تعامل با آن و اگر مجلسی با فکر تعامل با آمریکا روی کار بیاید ناکارامدی و افت کشور به کجا خواهد رسید؟

سردار نقدی تاکید کرد: انگلیس الان در انتخابات ما دخالت کرده و می گوید به چه کسانی رای ندهیم و به چه کسی رای دهیم. انگلیس به فکر تشکیل مجلسی است که از طریق آن بتواند قراردادهای استعماری نفتی با ایران امضا کند؛ مجلسی که مفت فروشی گاز ما را امضا کند؛ مجلسی که سردار قاسم سلیمانی را در تهران زمین‌گیر و حضور او و دفاع حرم حضرت زینب (س) را تعطیل کند.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: فرآیند صدور روادید حج تمتع برای زائران ایرانی تا پایان هفته توسط وزارت امور خارجه مشخص می‌شود.
سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو  با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نحوه صدور روادید تمتع اظهار داشت: کشور عربستان اعلام کرده که سفارت سوئیس به عنوان حافظ منابع این کشور در صدور روادید عمل خواهد کرد، اما با توجه به این که صدور روادید عربستان پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، قرار شد که وزارت امور خارجه این موضوع را برای  سازمان حج و زیارت مشخص کند.
وی در ادامه افزود: از این رو وضعیت صدور  روادید و الزامات سفر از جمله مورادی است که منتطریم وزارت امور خارجه نسبت به آن اعلام نظر کند.

اوحدی با بیان این که این موضوع از جمله پروتکل‌هایی است که بین کشورها به امضا می‌رسد،گفت: از این رو قرار است وزارت امور خارجه در این هفته مشخص کند که فرآیند صدور روادید به شکل خواهد بود.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ها و مصوبات سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری همه تمهیدات خود را برای حج 95 انجام داده است، چنان چه فراخوان اولیه دی ماه اعلام شد و قرار بود ثبت نام اولیه دهه فجر انجام شود، اما با توجه به این که اعلام گروه‌های قیمتی و ثبت نام قطعی منوط به بسیاری از مواردی است که طرف سعودی باید به آن بپردازد، هنوز این مهم صدور نگرفته است.

وی تصریح کرد: متاسفانه عربستان تا به این لحظه در حد گفتار اعلام کرده منعی برای ورود زائران ایرانی تمتع وجود ندارد، اما در عمل نیز باید تمهیدات لازم و بستر سازی‌ها صورت گیرد.اوحدی یادآور شد:  بخش عمده‌ای از قرار دادهای مسکن ما هنوز منعقد نشده و این در حالی  است که سال گذشته چنین روزهایی کمیته مسکن، تدارکات و حمل و نقل ما در عربستان حاضر و در حال انعقاد قرارداد بودند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: همه سال‌ قبل از موسم تمتع تفاهم نامه‌ای توسط سازمان حج و زیارت و وزیر حج عربستان به امضا می‌رسید که امسال متاسفانه این تفاهم نامه هنوز امضا نشده در حالی که این موضوع برای ما بسیار مهم و جدی است چرا که یک سری مباحث مهم امنیتی توسط طرف سعودی در این تفاهم نامه مشخص می‌شود، بنابراین هفته پیش جلسه‌ای در وزارت امور خارجه تشکیل شد تا علاوه بر  مبحث صدور روادید این مطلب را نیز پیگیری کنیم.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری لیست صدای ملت که صبح امروز یکشنبه برگزار شد، اظهار داشت: شاید سوالی مطرح باشد درباره اینکه انتشار فهرست صدای ملت با چه انگیزه و شأن نزولی صورت گرفته است، آنچه در فضای سیاسی ما رواج دارد دو جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی هستند و علت اصلی انتشار فهرست سومی به نام ندای ملت این است که ما احساس کردیم نقاط ضعفی در هر دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا وجود دارد.

مطهری ادامه داد: اصولگرایان به مسئله حقوق شهروندی و آزادی بیان و مانند این‌ها توجه کافی ندارند و آسیب‌هایی را به کشور زده‌اند و اصلاح‌طلبان هم در حوزه فرهنگی دچار تساهل و تسامح هستند. بنابراین ما تلاش داریم جریانی باشیم که این نقاط ضعف را نداشته و در عین حال از نقاط قوت آنها برخوردار باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه انحصار در دو جریان اصلاح‌طلبی و اصولگرایی یک امر الزامی نیست، یادآور شد: نیاز جامعه اقتضا می‌کند که جریان سومی وجود داشته باشد و ما ضمن احترام به آن دو جریان، کاندیداهای خود را در حوزه تهران و شهرستان‌ها اعلام کردیم.

وی با بیان اینکه ما هیچ نوع تعصب گروهی نداریم، افزود: به تمام اعضای لیست سی نفره صدای ملت در تهران اعلام کردیم ما هیچ میثاق‌نامه‌ای نداریم و از کسی تعهدی نمی‌گیریم که اگر اسم کسی در فهرست ما بود، در فهرست دیگری نباشد و افراد آزاد هستند که اسم‌شان در هر فهرستی باشد.

مطهری در ادامه همه کاندیداها را به رعایت اخلاق سیاسی دعوت کرد و اظهار داشت: این یک اصل کلی است که ما نباید برای رسیدن به هدفی مقدس از هر وسیله‌ نامقدسی استفاده کنیم و این اصل باید در انتخابات نیز جاری باشد اما متأسفانه برخی رسانه‌ها خبرهایی را که هنوز قطعی نیست اعلام می‌کنند. در حالیکه همواره رعایت اصول اسلامی پیروزی بزرگتری است تا اینکه در انتخابات پیروز شویم.

سرلیست فهرست صدای ملت با اشاره به برخی از اقدامات مثبت مجلس نهم به تصویب قانون جرم سیاسی اشاره کرد و گفت: این مسئله گام مثبتی در تعریف جرم سیاسی بود و برای منتقدان و کسانی که در سطح جامعه اظهار نظر می‌کنند موثر است تا با آنها مانند جرم عمومی برخورد نشود البته مجلس نقاط ضعفی هم داشته است.

وی در ادامه اولویت اول مجلس دهم را رونق اقتصادی عنوان کرد و افزود: ما برای سیاست داخلی و حقوق شهروندی که در این دوره مسئول بوده برنامه داریم و آن را ادامه می دهیم و در واقع خواهان اجرای قانون هستیم و از این رو حرفی از طرف خودمان که بی‌مبنا باشد، نمی‌زنیم.

مطهری در پاسخ به سوالی که چرا روابط عمومی مجلس برنامه صدای ملت را برای رسانه‌ها فرستاده و این مصداق تخلف انتخاباتی است، گفت: ما خبر نشست صدای ملت را در کانال تلگرامی خود منتشر کرده و سپس برای خبرنگاران پیامک شد اما اینکه روابط عمومی مجلس احساس تکلیف کرده به ما ارتباطی ندارد چون ما درخواستی نکرده بودیم اما احتمالا فکر کرده‌اند چون صدای ملت مرکب از نمایندگان است می‌تواند این کار را بکنند اما اینکه این مسئله تخلف هست یا خیر نمی‌دانم.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: ما در حال حاضر فشاری برای منتفی شدن فهرست احساس نمی‌کنیم اما قبل از انتشار این فهرست، تأکیداتی وجود داشت که ما در صورت امکان فهرست ندهیم تا لیست واحدی از سوی اصلاح‌طلبان و حامیان دولت منتشر شود اما ما معتقدیم که وجود این فهرست ضروری است و نیاز جامعه است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا در حالیکه اصلاح‌طلبان شما را در لیست خود قرار داده‌اند اما شما آقای عارف را در لیست صدای ملت نگذاشته‌اید، تصریح کرد: اینکه اصلاح‌طلبان و حامیان دولت نام مرا رد لیست‌شان قرار داده‌اند تمایل خودشان بود نه درخواست من.

مطهری ادامه داد: ما اسم آقای عارف را به این دلیل در لیست قرار ندادیم که اولا با یکدیگر بده بستان سیاسی نداریم که ما اسم او را بگذاریم و آنها نیز اسم مرا در لیست قرار دهند؛ ما جریان جدایی هستیم و نمی‌خواهیم تابلوی اصلاح‌طلبی یا اصولگرای مصطلح باشیم. اگرچه خود را اصلاح‌طلب اصولگرا می‌دانیم.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: به نظر ما آقای عارف تابلوی جریان اصلاح‌طلبی است همانطور که آقای حدادعادل تابلوی اصولگرایان مصطلح محسوب می‌شود. بنابراین ما خواستیم که فهرست ما استقلال و جریان جدید بودن خود را حفظ کند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما این است که دیوار مصنوعی بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان فرو بریزد،‌افزود: در این دو جریان افراد خوش فکری بوده‌اند و ما آنها را در لیست خود قرار دادیم.

مطهری با اشاره به بحث سوال از رئیس‌جمهور در مجلس هشتم یادآور شد: این مسئله و سوال از رئیس‌جمهور اشکالاتی داشت که ما همان جا آن را اصلاح کردیم و آیین‌نامه نیز مورد اصلاح قرار گرفت و اگر قرار باشد باری دوره بعدی نیز این کار انجام شود نیاز به رأی دارد.

وی درباره شعارهای اقتصادی صدای ملت و تذکر به دولت درباره وضعیت اقتصادی گفت: ما تذکراتی در حوزه اقتصادی به دولت داده‌ایم و من بارها درباره قانون هدفمندی تذکراتی داده‌ام.

مطهری ادامه داد: ما طرحی را آورده‌ایم که یارانه خانواده‌هایی که غیر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند از سال 95 قطع شود و یارانه مددجوها افزایش یابد اما عده‌ای گفتند کسانیکه این طرح را امضا کنند در انتخابات رأی نمی‌آورند.

سرلیست فهرست صدای ملت یادآور شد: یارانه‌ها باید یک روزی تمام شود البته غیر از خانواده‌هایی که واقعا نیازمند هستند؛ همه جا مردم به دولت کمک می‌کنند.