پس از ثبت نام فله اي /نوبت به شكايت فله اي رسيد!

پس از ثبت نام فله اي /نوبت به شكايت فله اي رسيد!
تاكتيك انتخاباتي اصلاح طلبان  12 بهمن -94
چراسربازجو شریعت نداری با سانسور کردن رد صلاحیت فله ای ازسوی شورای نگهبان آلت دست خامنه ای دردفاع از این نهاد مانور مضاعف علیه ی مدعیان اصلاح طلب داده که چرا پیرامون رد صلاحیت شدن شان شکایت کرده اند؟

به دنبال اعلام نتايج احراز صلاحيت ها از سوي هيئت هاي نظارت علاوه بر هجمه شديد مدعيان اصلاحات به شوراي نگهبان شکايت هاي فله اي نيز تشديد شده است.
    پيش از اعلام نتايج احراز صلاحيت ها مدعيان اصلاحات در نشريات و رسانه هاي خود از سياست ثبت نام فله اي در انتخابات پرده برداشته بودند.آنان معتقد بودند با ثبت نام تعداد زيادي از شخصيت هاي عضو اين جريان ديگر شوراي نگهبان نخواهد توانست وظيفه خود را به خوبي انجام داده و در نتيجه بسياري از افرادي که در شرايط طبيعي نمي توانند از سد شوراي نگهبان عبور کنند خواهند توانست به مجلس راه يابند. 

    با قاطعيت شوراي نگهبان و رد و يا عدم احراز صلاحيت اشخاص فاقد صلاحيت آنان که ديروز به صورت فله اي در انتخابات ثبت نام کرده بودند علاوه بر جو سازي و حمله به شوراي نگهبان سياست شکايت فله اي را در پيش گرفته اند تا در صورت رد اين شکايات از سوي شوراي نگهبان جوسازي خود را تشديد کنند.

        
ائتلاف براي عبور از قانون 
    نگاهي به روزنامه هاي زنجيره اي ديروز نشان از اين دارد که آنان علاوه بر جوسازي و حمله به شوراي نگهبان سياست فشار به اين نهاد مهم از طريق شکايت و تلاش براي دور زدن قانون را تشديد کرده اند. 

    شکايت بردن به رئيس جمهور، پخش شايعاتي مبني بر تهيه ليستي از نامزدهاي رد صلاحيت شده از سوي رئيس جمهور براي گرفتن حکم حکومتي، اظهارات غيرمسئولانه برخي از استانداران و همه و همه در کنار شکايت هاي فله اي به شوراي نگهبان را بايد در اين راستا مورد ارزيابي قرار داد. 

    روزنامه اعتماد در تيتر يک شماره ديروز خود از آغاز رايزني مقامات دو قوه مجريه و مقننه با شوراي نگهبان براي دور زدن قانون و احراز صلاحيت افراد فاقد صلاحيت خبر داد. 

    اعتماد در گزارش خود نوشت؛ «رايزني در ٢٠ روز. رايزن ها تا اينجاي كار دو نفر هستند؛ رئيس دو قوه كه هر كدام شان ظرفيت هاي خاص خودشان را براي مذاكره دارند. يكي رئيس قوه اي است كه هم نماينده هاي فعلي اش براي مجلس بعدي رد صلاحيت شده اند و هم ياران درجه يكش. ديگري رئيس قوه اي است كه مسئول برگزاري انتخابات است؛ رئيسي كه وعده داده از همه اختياراتش استفاده مي كند

    روزنامه شرق نيز ليستي از افراد معترض به شوراي نگهبان را رديف کرد که همه از قاطعيت اين نهاد قانوني کشور شوکه شده اند!

    شرق نوشت؛ «از هاشمي رفسنجاني و علي مطهري تا دري نجف آبادي ديروز به ماجراي رد صلاحيت هاي هيئت هاي نظارت واکنش نشان دادند. هاشمي باز هم از حق الناس گفت و دري نجف آبادي هم از احرازنشدن صلاحيت ها ابراز تعجب کرد! گفته شده است که علي لاريجاني هم قرار است ديداري با اعضاي شوراي نگهبان داشته باشد

    قانون نيز در صفحه نخست خود با کاريکاتوري موهن ضمن حمله به شوراي نگهبان و نابرابر خواندن انتخابات از مذاکره 12+2 با شوراي نگهبان خبر داده و نوشت؛ «لاريجاني و روحاني براي مذاکره اعلام آمادگي کرده اند

    روزنامه زنجيره اي آرمان نيز در گزارش خود به رايزني هاي رئيس مجلس براي نمايندگان رد صلاحيت شده خبر داد و به نقل از نماينده اردکان نوشت؛ «علي لاريجاني رئيس مجلس قرار است با اعضاي شوراي نگهبان درباره نمايندگان رد صلاحيت شده انتخابات آتي گفت وگو كند و در اين راستا كارگروهي نيز تشكيل مي شود. رئيس مجلس از اعضاي شوراي نگهبان درخواست خواهد كرد تا كارگروهي براي استماع نمايندگان معترض تشكيل شود. ما با رئيس مجلس در اين زمينه صحبت كرديم و تشكيل اين كارگروه منوط به مذاكره رسمي رئيس مجلس با شوراي نگهبان است. آقاي لاريجاني قول اين رايزني را داد و گفت: در حال صحبت درباره اين موضوع است

    آرمان همچنين به نقل از تابش خاطرنشان كرد: اگر اين اتفاق بيفتد مكانيسمي مشخص مي شود كه تا حرف معترضان به شوراي نگهبان برسد.

    روزنامه دولتي ايران نيز خط زنجيره اي ها را پي گرفت و از جدي شدن رايزني روساي مجلس و مجريه با شوراي نگهبان خبر داد. 

    روزنامه تازه تاسيس وقايع الاتفاقيه نيز از ائتلاف براي رايزني خبر داد و اين همه نشان از فشار گسترده اصلاح طلبان براي عبور از نهادهاي قانوني دارد. 

    تلاش ها براي عبور از قانون و نيز هجمه به شوراي نگهبان در حالي است که مدعيان اصلاحات تا ديروز از حق الناس سخن مي گفتند، حق الناسي که به فرموده رهبر معظم انقلاب اجازه نمي دهد افراد فاقد صلاحيت وارد نهاد قانونگذاري کشور شوند.