برجام پرهزينه بود اما شعور مردم را بالابرد

خبر ويژه 
برجام پرهزينه بود اما شعور مردم را بالابرد  12 بهمن – 94
 چرا گفته نشده است هزینه ی شعارمضحک انرژی هسته ای حق مسلم ماست احمدی نژاد  واقتصاد بسیجی – جهادی –مقاومتی خامنه ای چقدر بوده است؟که منجر به بحران و رشد لجام گسیخته ی تورم و گرانی وفقر وبیکاری وبالاخره رکود اقتصادی شد .طوریکه خامنه ای ازترس ا نفجار اجتماعی مجبور شدتا تن به سرکشی جام زهر برجام  دهد  ؟

واقعيت هاي اجتماعي مهم تر از برجام است. مسئله اين است که چرا اين بار برخلاف چند توافق قبلي کسي براي ابراز جشن به خيابان نيامد؟
    رجانيوز ضمن بررسي اين مسئله نوشت؛ واقعيت مهم تري از روز اجراي برجام وجود دارد و آن اين است عليرغم اينکه طي دو سال گذشته و بعد از اعلام خبر توافق ژنو در آذر 92، لوزان در فروردين 94 و وين در تير 94 بخش هايي از حاميان دولت و طبقات مرفه در نقاط شمالي تهران به بهانه توافق هسته اي و لغو تحريم ها به خيابان آمده و ابراز شادماني کردند. اين بار پس از آنکه حتي بارها اعلام شده بود قرار است در روز اجراي برجام رسما تمام تحريم ها برداشته شود، هيچ واکنش اجتماعي مثبتي در اين باره از سوي همان طيف خاص نيز صورت نگرفت و از همين گزاره مي توان به خوبي فهميد امروز ادعاي لغو تحريم ها در دل توده هاي مردم چقدر باور شده است.

    نويسنده با تاکيد بر اين که از ابتدا نيز واکنش هاي متوهمانه اقليت مرفه ساکن شمال تهران نمادي از خوشحالي توده هاي مردم نسبت به توافق هسته اي نبود مي افزايد: اما نکته مهم اينجاست که اين بار حتي اين بخش از جامعه نيز نتوانستند روز اجراي برجام را بهانه اي براي يک واکنش اجتماعي مثبت نسبت به توافق هسته اي قلمداد کنند چرا که طي دو سال و نيم اخير، گذر زمان و افزايش تجربه و ظرفيت فکري مردم، يک آدرس غلط را بيش از هميشه ابطال کرد و آن جمله معروف حسن روحاني بود: «چرخ زندگي مردم زماني بهتر مي چرخد که چرخ سانتريفيوژها کمتر بچرخد

    همه واقعيت برجام و پسابرجام در همين رويداد مهم اجتماعي نهفته است. چرا که اساس شکل گيري برجام هم در همين مسئله ريشه داشت. برجام تابستان 94 منعقد نشد، خرداد 92 به ثمر نشست، همان زماني که آدرس غلط ارتباط دادن چرخ زندگي مردم با چرخ سانتريفيوژها توسط مردم باور شد و حالادقيقا اين گزاره اشتباه به سرعت در شيب ابطال افتاده است چرا که مردم به جاي آرزوها، واقعيات را مشاهده مي کنند که آمريکا چطور در همان روز اجراي برجام تحريم هاي جديد عليه ايران را اعمال مي کند!

    واقعيات برجام امروز به خوبي به مردم نشان داده که در ازاي از بين بردن ده تن اورانيوم غني شده، بتن ريختن در راکتور اراک، از بين بردن چند هزار سانتريفيوژ، صدور مجوز بازرسي هاي بي سابقه براي آژانس و... قيمت دلار حتي 200 تومان هم ريزش ندارد و سقوط بورس ادامه دار است و دقيقا درس گرفتن از همين واقعيات تلخ است که مي تواند باعث جهش تاريخي يک ملت شود.