چرا کسی به مرگ کولبران توجه نکرد


انتقاد نماینده کردستان در شورای‌عالی استان‌ها؛

14بهمن-95

 در کشوری که جان شهروان ارزشی ندارد ومرگ هدیه روزانه شده است . همچنین وقتی کسی مسئول پاسخگویی فاجعه پلاسکو نمی باشد . معلوم است که کسی پیگیر این موضوع نیست که چرا باید کولبرشد بدتراینکه  کشته شد؟

از نمایندگان مجلس بخواهید مناطق مرزی همچون بانه را منطقه آزاد تجاری اعلام کنند. همچنین رسانه‌ها نباید در این زمینه قائل به تفاوت شوند زیرا همه عزیزند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد چوپانی در اجلاس عمومی شورای‌عالی استان با اشاره به موضوع کولبرهای کرد که طی روزهای گذشته زیر بهمن مانده و تعدادی از آنها جان خود را از دست دادند؛ گفت: این افراد برای صد هزار تومان درآمد کالاهای سنگین را به کول کشیده و به خارج از مرز رد می‌کنند.
وی ادامه داد: طی روزهای گذشته قریب به 10 هنر از هموطان کرد ما زیر بهمن مانده‌اند. دو کارمند اداره برق که برای رسیدگی به خطوط برق به سروآباد رفته بودند زیر بهمن ماندند، تعدادی از کولبران زیر بهمن ماندند اما هیچ نامی از ایشان برده نشد.
وی با اشاره به حادثه پلاسکو اظهار کرد: در پلاسکو 4 هزار نفر امرار معاش می‌کردند و آنقدر این حادثه تاسف‌آور بود که من به محض شنیدن آن شاگردان خود را برای تسلیت‌گویی به ایستگاه آتش‌نشانی شهر بردم اما نکته اینجاست که در استان من پلاسکویی وجود ندارد که 4 هزار نفر از طریق آن نان بخورند. مردم من شغل و بیمه و درآمد ندارند.
نماینده کردستان با انتقاد از اینکه چرا هیچکس به موضوع فوت کولبران نپرداخت؛ گفت: از نمایندگان مجلس بخواهید مناطق مرزی همچون بانه را منطقه آزاد تجاری اعلام کنند. همچنین رسانه‌ها نباید در این زمینه قائل به تفاوت شوند زیرا همه عزیزند.
وی خطاب به چمران گفت: از شما به عنوان رئیس عالی شورای استان‌ها انتظار داشتیم موضوع کولبرها را کنار آتش‌نشانان مطرح کنند.