وزیر خارجه عراق: حمله و تضعیف حشد الشعبی موجب تقویت تروریسم می شود

وزیر خارجه عراق: حمله و تضعیف حشد الشعبی موجب تقویت تروریسم می شود 10 اسفند-95
وزیرا مور خارجه عراق عامل نفوذی رژیم قرون وسطایی ولایت فقیه است .چون درزمان صدام برای سالیان زیادی درا یران بوده است .برای همین از آدم کشان حشد الشعبی حمایت کرده است که آلت دست سپاه قدس است و ارتکاب جنایات ضد بشری اش پس ازاشغال نظامی عراق موجب پیدایش داعش شد .از طرف دیگر جنایاتی که بااسرای موضل مرتکب می شود .موجب مقاومت وعدم سقوط موصل شده است . بنابراین ترامپ اگرخواهان شکست داعش وبرقراری امنیت درعراق و حتی در سوریه و یمن و لبنان میب اشد باید موازی نام پاسداران حشداشعبی را توی لیست تروریست بگذارد واز نخست وزیر عراق به خواهد که این باندآدمکش حرفه راازارتش عراق اخراج  وخلع سلاح شان کند.
تهران – ایرنا – ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق در سی و چهارمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با اشاره به اتهام هایی که علیه نیروهای بسیج مردمی عراق مطرح می شود، گفت: این اتهام ها فاقد دلیل و مدرک بوده و در واقع به تروریسم کمک می کند.
به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، ابراهیم الجعفری در سخنرانی که در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو ایراد کرد، افزود: عراق از کشورهایی است که گرفتار آتش تروریسم است و جزو کشورهایی است که با تروریسم مقابله می کند و تاکنون دستاوردهایی نیز کسب کرده است.
وزیر خارجه عراق گفت: عراق در جنگی نیابتی، از انسان و کرامت انسانی دفاع می کند.
وی افزود: عراق کشور حامی تروریست نیست بلکه از کشورهایی است که بر تروریسم پیروز شده است.
وی با اشاره به اینکه برخی از طرف هایی که از تروریسم حمایت می کنند در تلاش هستند تا به شکل های مختلف تلاش های ما در مبارزه با تروریسم را مخدوش کنند، گفت: آن ها با وارونه ساختن واقعیت ها، نیروهای بسیج مردمی عراق را متهم به نقض حقوق بشر کردند که صحیح نیست و این اتهام ها تنها برای خدمت به تروریسم زده می شود.
ابرهیم الجعفری با اشاره به تلاش های عراق برای ترویج حقوق بشر در این کشور گفت: پیوستن به هشت پیمان بین المللی در حوزه حقوق بشر حاکی از آن است که عراق همکاری با جامعه جهانی و نهادهای بین المللی را در اولویت های خود قرار داده است.
سی و چهارمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز (دوشنبه) در ژنو با حضور آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان، آغاز بکار کرد.
دبیرکل سازمان ملل در سخنرانی آغازین این شورای گفت: جهان از وضع وخیم حقوق بشر رنج می‌برد و دفاع از آن به مبارزه نیاز دارد.
شبک**9365**1917**مترجم: رضا میرزائی* انتشار دهنده: سید محمد باقر نوربخش