معاون سازمان جهانی بهداشت: فست فودها از رژیم غذایی حذف شود

معاون سازمان جهانی بهداشت: فست فودها از رژیم غذایی حذف شود8 اسفند – 95

کرج- ایرنا- معاون سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه مهمترین هدف این سازمان، آموزش و اصلاح سبک زندگی مردم در دنیاست، گفت: یکی از راه های حفظ سلامت مردم، حذف فست فودها از رژیم غذایی است.
به گزارش ایرنا، اولک چسنوف عصر شنبه در دیدار از پایگاه های سلامت کرج اظهار کرد: اکنون شیوع بیماری های غیر واگیر در جهان رشد زیادی پیدا کرده است که پیشگیری از انواع بیماری های غیر واگیر، مستلزم اصلاح سبک زندگی و ذائقه غذایی مردم در جهان است.
وی ادامه داد: استفاده نکردن از فست فودها، تغذیه صحیح، پرخوری نکردن، نخوردن غذاهای چرب، مصرف غذای سالم، ورزش کردن و دوری از عوامل سترس زا از جمله نکاتی است که هر فردی برای دستیابی و حفظ سلامت خود باید به آن ها توجه کند.
چسنوف خاطرنشان کرد: در دیدار از یک مدرسه دخترانه و پایگاه سلامت البرز به این واقعیت دست پیدا کردیم که تلاش مسؤولان ایرانی در حوزه آموزش به دانش آموزان و خانواده ها بی نظیر است.
وی گفت: در مدارس، مراکز و پایگاه های بهداشت در ایران به دانش آموزان و خانواده ها نکاتی خوبی در زمینه سلامت آموزش داده می شود که ارتباط مستقیم با سلامت فردی و اجتماعی دارد.
در این دیدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز نیز گفت: با حمایت دولت، تلاش و اقدامات خوبی برای آگاهی بخشی مردم نسبت به بیماری های غیر واگیر انجام شده است.
دکتر حمید درفشی یادآور شد: استان البرز در حوزه بهداشت و سلامت پایلوت آموزشی و اجرایی طرح های ملی در حوزه سلامت است.
وی اظهار کرد: آموزش، مهمترین نقش را در پیشگیری از انواع بیماری های غیرواگیر دارد؛ لذا یکی از برنامه های مشترک آموزش و پرورش، توجه به مقوله بهداشت و درمان است.
شبد**2819**6155**خبرنگار: مهین مالمیر**ناشران: محمد عزیزپور**علی پاینده